Škoda vyrobila ve Vrchlabí čtyřmiliontou přímo převodovku DQ200

Dvouspojkové převodovky se používají v modelech české automobilky a zároveň také ve vozech dalších značek koncernu Volkswagen.

Od zahájení výroby v roce 2012 vyrobila Škoda Auto ve svém závodě ve Vrchlabí čtyřmiliontou přímo řazenou automatickou převodovku DQ200. Dvouspojkové převodovky se používají v modelech české automobilky a zároveň také ve vozech dalších značek koncernu Volkswagen. Škoda Auto při výrobě převodovek sází na technologie z oblasti Průmyslu 4.0.

"Dnešní výrobní jubileum je skvělým úspěchem celého týmu a podtrhuje technickou kompetenci našich zaměstnanců. Ve výrobě důsledně a komplexně sázíme na technologie z oblasti Průmyslu 4.0 a závod ve Vrchlabí jsme tak etablovali jako důležitý strategický pilíř koncernové výroby komponent," uvedl vedoucí závodu Škoda Auto Vrchlabí Ivan Slimák.

Od října 2012 využívá společnost Škoda Auto závod ve Vrchlabí jako vysoce moderní továrnu na výrobu komponent. Za tímto účelem automobilka vybudovala novou výrobní halu a za pouhých 18 měsíců celý závod výrazně modernizovala.

Necelá polovina přímo řazených automatických převodovek DQ200 vyráběných v tomto závodě, se montuje do vozů modelových řad značky Škoda. Ostatní převodovky se používají ve vozech dalších koncernových značek. Největšími odběrateli jsou Německo (15 %), Turecko (12 %) a České republika (10 %), dále Velká Británie (7 %), Izrael (6 %) a Polsko (6 %).

Díky mnoha různým opatřením vyrábí závod na výrobu komponent od konce roku 2020 jako první závod české automobilky s neutrálními emisemi CO2. Optimální energetickou efektivitu zaručují nejmodernější stroje, chladící a mazací kapaliny, které se v některých případech používají opakovaně, a využití lithiových baterií v dopravních systémech.

Procesy a postupy jsou ve vysoké míře digitalizované a využívají technologie z oblasti Průmyslu 4.0. Díly mezi CNC obráběcími stroji a měrovým centrem například převáží autonomní transportní robot, zatímco kované hřídele odebírá a ukládá na pozici chytrý manipulační robot. Systém, který si automobilka sama vyvinula, vyhodnocuje prostřednictvím algoritmů záběry 3D kamer a na jejich základě pak řídí pohyby chapače robotu.

Zdroj: Škoda Auto

Autor

Redakce

Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.