Škoda Auto pokračuje ve spolupráci s Tour de France i Vueltou

Škoda Auto podepsala nové kontrakty s pořadatelem Tour de France, agenturou A.S.O. a také s pořadatelem závodu La Vuelta, organizací Unipublic. Součástí dohod je celkem 20 mezinárodních cyklistických akcí.

Po 20 letech v roli oficiálního hlavního partnera a poskytovatele doprovodných vozů pro závod Tour de France (TdF) prodlužuje Škoda Auto své angažmá do roku 2028. Nová smlouva s agenturou Amaury Sport Organisation (A.S.O.) zahrnuje také partnerství při závodu Tour de France Femmes avec Zwift a dalších 18 mezinárodních cyklistických akcích, včetně pěti samostatných ženských závodů. Všechny zúčastněné strany zdůraznily svůj závazek k udržitelnému rozvoji další elektrifikací flotil doprovodných vozidel během všech závodů.

„Považujeme za velkou čest a výsadu, že můžeme podpořit cyklistické aktivity agentury A.S.O., předního světového organizátora cyklistických závodů. Ostatně sami jsme před téměř 130 lety začínali jako firma na výrobu jízdních kol a cyklistika je dnes vášní mnoha našich zákazníků, kteří touží stále objevovat něco nového. Již 20 let jsme hlavním partnerem a dodavatelem vozů pro Tour de France, takže je logické, že nyní naši spolupráci dále rozšiřujeme o podporu dalších akcí – pro muže i ženy, profesionály i amatéry. Chceme podpořit organizaci A.S.O. a všechny nadšené cyklisty, aby inspirovali ostatní k dosažení vlastních vrcholných sportovních výkonů, k týmové práci a férovému přístupu," sdělil předseda představenstva společnosti Škoda Auto Klaus Zellmer.

„Škoda pokračuje v pevném a na důvěře založeném partnerství s organizací A.S.O. a závodem Tour de France, čímž potvrzuje těsné spojení s cyklistikou a fanoušky na celém světě. Tour je globálně nejsledovanějším cyklistickým závodem. V roce 2023 si tuto podívanou jen v Evropě nenechalo ujít téměř 150 milionů diváků. Z tak mimořádného zájmu těží naše produkty a je to současně příležitost posílit pozici značky Škoda jako klíčového partnera cyklistiky a oslavit dlouhou historii naší společnosti," uvedl Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast prodej a marketing.

Škoda Auto zůstává oficiálním hlavním partnerem závodu Tour de France i jeho ženské obdoby Tour de France Femmes avec Zwift do roku 2028. Spolupráce s organizacemi Amaury Sport Organisation (A.S.O.), Unipublic a GFR1 zahrnuje cyklistické akce pro muže i ženy, včetně španělského závodu La Vuelta a dvou belgických klání Valonský šíp a Lutych-Bastogne-Lutych.

Součástí partnerství je rovněž podpora udržitelné mobility. Dohody podepsali za společnost A.S.O. generální ředitel Yann Le Moënner, ředitel Tour de France Christian Prudhomme, ředitel pro média a sponzoring Julien Goupil a za společnost Škoda Auto předseda představenstva Klaus Zellmer a člen představenstva pro prodej a marketing Martin Jahn.

Škoda Auto a A.S.O. se zavázaly k elektrifikaci flotil na závodech, které jsou součástí partnerství. Česká automobilka poskytne organizátorům až 250 elektrických nebo plug-in hybridních vozidel. Škoda Auto podpoří letos Tour de France již pojedenadvacáté a pořadatelům poskytne i plně elektrický Enyaq a plug-in hybridní Superb coby „červené vozy“, sloužící v pelotonu jako mobilní centra pro ředitelství závodu – v čele s ředitelem Christianem Prudhommem. Český výrobce navíc bude opět sponzorovat zelený trikot pro lídra bodovací klasifikace a i tentokrát Škoda Auto navrhne a dodá křišťálové trofeje pro vítěze.

Spolupráce mezi společností Škoda Auto a agenturou A.S.O. bude pokračovat také během ženského závodu Tour de France Femmes avec Zwift. Automobilka tuto akci sponzoruje od její premiéry v roce 2022 a i zde zajistí automobily, sponzoring zeleného trikotu a pohár pro vítězku bodovací klasifikace.

Automobilka rozšířila své zapojení do živých přenosů ze závodů prostřednictvím digitálních médií, a to podporou mobilních aplikací pro Tour de France, Tour de France Femmes avec Zwift a Vueltu. Aplikace poskytují fanouškům průběžné výsledky, denní souhrn nejdůležitějších událostí a příběhy ze zákulisí.

Značka Škoda provozuje rovněž webový magazín WeLoveCycling.com zaměřený na cyklistiku. Připomíná tak, že jízdní kolo hraje důležitou roli v historii společnosti: Zakladatelé Václav Laurin a Václav Klement stáli u zrodu úspěšného příběhu budoucí automobilky tím, že v roce 1895 založili firmu na výrobu jízdních kol. I proto je cyklistika základním kamenem strategie sponzoringu značky Škoda.

Závody, které jsou součástí spolupráce:
- Tour de France
- Tour de France Femmes avec Zwift
- La Vuelta
- La Vuelta Femenina by Carrefour.es
- Paris-Nice
- Paris-Roubaix
- Paris-Roubaix Femmes avec Zwift
- La Flèche Walonne (Valonský šíp, muži)
- La Flèche Walonne Femmes (Valonský šíp, ženy)
- Liège-Bastogne-Liège (Lutych-Bastogne-Lutych, muži)
- Liège-Bastogne-Liège Femmes (Lutych-Bastogne-Lutych, ženy)
- Critérium du Dauphiné
- Paris-Tours
- L’Etape du Tour (amatérský závod)
- Deutschland Tour
- Eschborn-Frankfurt
- Volta Ciclista a Catalunya
- Itzulia Basque Country (Kolem Baskicka)
- Clásica San Sebastián
- Tro-Bro Léon

Zdroj: Škoda Auto

Autor

Redakce

Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.