Frajeřina není vlastnit silné auto. Frajeřina je s ním umět jezdit

Frajeřina není vlastnit silné auto. Frajeřina je s ním umět jezd Auto dnes už není výjimečnost. Většina rodin má jedno, často i dvě nebo tři. Stačí autoškola a můžete do provozu. Začínáme obvykle s malými, slabšími auty. Časem ale přijde možnost sednout do silnějšího stroje. A právě tam mnozí zjistí, že mají jisté tezerny

Mladý řidič se téměř jistě učí jezdit s některou variantou nákupní tašky na kolech. V autě spíš malém, kompaktním, ne příliš výkonném. Později přechází na větší a silnější stroje. A když se daří, časem nastane šance dostat pod zadek víc koní. Zrychlit a svou jízdu si víc užít. 

Zkušenosti už by byly, ale tohle je jiné. Koní pod kapotou při exbylo opravdu výrazně. Co s tím? Cestu představuje zkušený instruktor Petr Cigánek. „Není frajeřina vlastnit silné auto, ani se silným vozem jezdit. Frajeřina je s ním umět jezdit,“ říká. „A to vás naučím já v projektu Držvolant.“

Rovnýma nohama skočme doprostřed akce. Mám poměrně silný vůz. Sešlápnout plyn umím, přijde mi, že i tu zatáčku hezky proletím. Ale cítím, že mám rezervy. „Většina klientů k nám přichází právě kvůli těm svým rezervám,“ přibližuje Cigánek. „Ať už mají firmu a finančně se jim podařilo dosáhnout na silný vůz, nebo třeba mají za sebou nehodu a potřebují nabrat řidičské sebevědomí. Chtějí se naučit víc, než umí. Osahat si limity svého auta.“ 

Nejlepším řešením je individuální kurz. Každý člověk má jiné zkušenosti, schopnosti a samozřejmě také nedokonalosti. „Proto každý kurz vypadá úplně jinak. Každý jsme jiný a na jiném levelu,“ přikyvuje Cigánek.

Na kurz můžeš přijet ve svém autě, nebo si jej na místě půjčíš. Petr Cigánek bude sedět vedle tebe a citlivou radou tě provede úskalími plynulého zrychlování, volby ideální stopy, dokonalého nájezdu i výjezdu ze zatáček, efektivního brzdění, zvládnutí smyku. Kurz nesměřuje k hledání hrany rizika. Vede, možná překvapivě, k větší bezpečnosti. K získání sebedůvěry, k porozumění tomu, co a proč se při jízdě v autě děje. Co třeba udělá s vlastnostmi vozu, když se změní počasí.

Cílem je, aby řidič za všech okolností svůj vůz vnímal, cítil každý detail, dokázal případné změny předjímat a klidně dýchal i ve smyku nebo za krizové situace. „Když zvládneš smyk, zvládneš i vlastní nejistotu,“ říká Petr Cigánek. Mít svůj vůz pod kontrolou, je nejlepším prostředkem k tomu si jízdu užít, a zároveň nejlepší prevencí před tím ho při jízdě někam zbytečně zahodit.

Účastníci se mohou těšit na skvělé zážitky, fotky i videa. Hlavním bonusem je oprávněné sebevědomí, že si se svým vozem více rozumí. Že se něco naučily ruce, nohy a především hlava.

Prokop Siwek

Foto l: Newspress

Autor

Redakce

Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.