Rybníček sbíral v Brně trofeje, připsal si i vítězství ve třídě

Marku Rybníčkovi se při podniku seriálu Maverick Hill Climb Czech na Automotodromu Brno podařilo vybojovat další vítězství ve třídě E1+3000/2WD. Kromě toho si ale jezdec stáje Nutrend Czech Team odvezl z Masarykova okruhu dalších pět pohárů.

V neděli pokračovala letošní sezona seriálu Maverick Hill Climb Czech. Další boj o body se odehrál na Automotodromu Brno. Mezi účastníky byl mimo jiné i Marek Rybníček, který znovu nastoupil s vozem KTM X-Bow GTX.

V Brně se Rybníček představil tři týdny po úspěšném vystoupení při domácím podniku Zámecký vrch v Náměšti nad Oslavou, kde v obou víkendových závodech ovládl třídu E1+3000/2WD. A také v Brně patřil mezi její přední protagonisty. V prvním závodě se dokázal vypořádat s mokrou tratí ze všech nejlépe a zvítězil. Druhý závod, který se už konal na suché trati, pro něj skončil druhým místem.

Mokrá trať v prvním závodě přinesla Marku Rybníčkovi vítězství ve třídě.

Předpokládalo se, že bude škaredé počasí a pojede se na mokru. Tomu jsme maximálně přizpůsobili nastavení auta. Předpověď říkala, že na devadesát procent bude pršet celý den. To se ale bohužel vyplnilo pouze pro první závod. Potom trať uschla. Za tak krátkou dobu nebylo možné nastavení auta kompletně předělat a museli jsme tak improvizovat,“ popsal Rybníček, jak se vypořádával s nástrahami počasí.

Rodák z Náměště nad Oslavou se musel v neděli popasovat také s výkonnostním deficitem na rovinkách: „Naše auto je původem okruhové, takže na okruhu je jako doma. Jak na kopci, tak na okruhu funguje velice dobře. Stále ale máme výkon zhruba 500 koní, to je na okruhu málo. Ztrácíme na rovinkách,“ dodal.

Ve třídě E1+3000/2WD byl během brněnského podniku pro Marka Rybníčka největším soupeřem Jiří Mičánek mladší. Foto: Buggyra Racing

Kromě třídy E1+3000/2WD skončil Rybníček při obou závodech mezi nejlepší trojicí také ve skupině E1 a v kategorii 1. Zatímco v prvním závodě obsadil v těchto hodnoceních druhá místa, při druhém závodě skončil v obou těchto klasifikacích na třetí příčce. Celkově skončil v prvním závodě sedmý a ve druhém závodě osmý.

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.