Mohlo z toho být druhé místo absolutně, následné technické problémy a přísná penalizace však Romana Burgeta z pódiových pozic odsunuly. Jezdec stáje GT2 Motorsport a jeho navigátorka Kristýna Smrčková přesto dovedli na Radouňské rallye Porsche k dalšímu triumfu ve třídě A5.
„Emoce byly smíšené. Jeli jsme si pro životní výsledek,“ nezastíral Burget. Ten byl pozitivně naladěn už před Radouňskou rallye. Předpokládal totiž, že soutěž bude svým charakterem jeho vozu Porsche 997 GT3 vyhovovat. A to se potvrdilo. „Pro auto to byla opravdu ideální soutěž. Na šesté a deváté rychlostní zkoušce nám sice nevycházela krátká převodovka, ale to jsem předpokládal,“ dodává.
O celkové stupně vítězů se Roman Burget pral už v pátek, kdy byly na programu úvodní čtyři rychlostní zkoušky včetně dvou nočních. Jezdec stáje GT2 Motorsport zakončil první den na průběžném čtvrtém místě, přičemž po předposlední „erzetě“ mu krátce patřilo dokonce třetí místo. Vzhledem k tomu, že za Gabrielem Nyírim na konci dne zaostával jen o šest vteřin, bylo jasné, že ještě neřekl poslední slovo.
A tak tomu skutečně bylo. Burget se totiž na čtvrtém místě držel po celý den. Kartami poté zamíchal druhý průjezd rychlostní zkouškou Starý Bozděchov – Světce, která byla s délkou 17,25 kilometrů nejdelším úsekem soutěže. Burget na ní přeskočil Gabriela Nyíriho, který dostal třicetisekundový trest za trefený retardér. A aby toho nebylo málo, kvůli technickým problémům odstoupil Pawel Bis. Burget se tak najednou ocitl na druhém místě za dominantním Danielem Sukem. Do konce zbývaly dvě rychlostní zkoušky a stříbrný úspěch byl na dosah.
Na předposledním testu sice Burget druhou příčku ztratil, na rozhodující „erzetě“ si ji ale vzal zpátky a zdálo se, že může slavit. Opak ale byl pravdou. „V cílové stopce jsme se už radovali. Pak přišla porucha spojky a jen tak tak se nám podařilo dostat auto k rampě. Bohužel o 12 minut později,“ posteskl si.
Toto zpoždění znamenalo pro posádku tvrdou penalizaci ve výši 2 minut a 10 sekund. V celkovém pořadí následoval propad ze druhého místa na osmé. V klasifikaci vozů s jednou poháněnou nápravou a ve třídě A5 ovšem Burgetovi vítězství zůstalo. „Místo ve třídě bylo samozřejmě super, ale za takových okolností mělo pro nás spíše trpkou příchuť. Při sledování vyhlášení vítězů se nám chtělo spíše brečet,“ mrzelo ho.
Ve třídě A5 ovšem bylo Burgetovo vítězství velmi cenné. Radouňské rallye byl totiž přiřazen koeficient dva. To znamená, že se hrálo o dvojnásobné body, což je více než při předchozích letošních podnicích.
Pro druhého jezdce GT2 Motorsportu Jana Sedláka a jeho navigátora Jiřího Katrňáka měla Radouňská rallye jen krátkého trvání. Dvojice odstavila své Subaru Impreza 22B STI už na první rychlostní zkoušce kvůli poškozenému zavěšení.
Pátý letošní podnik ČMPR se odehraje o víkendu 18.-19. července. Na programu je Rallye Železné hory.
Foto: Martin Zajíc
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.