Po ikonickém partnerství s Hondou, které definovalo tři dekády historie MotoGP, se španělský ropný gigant Repsol chystá na návrat. Tentokrát však ne v roli týmového sponzora, ale jako výhradní dodavatel maziv pro kategorie Moto2 a Moto3 od sezony 2026.
Repsol, jehož barvy se staly synonymem pro éru Micka Doohana, Alexe Crivillého, Daniho Pedrosy či Marca Márqueze, ukončil spolupráci s továrním týmem Hondy po sezoně 2024. Partnerství, které trvalo neuvěřitelných 29 let, přineslo 15 mistrovských titulů, 183 vítězství a 455 pódiových umístění – čísla, která z něj činí jedno z nejúspěšnějších spojenectví v dějinách motorsportu.
Rozchod byl oficiálně potvrzen během Velké ceny San Marina. Pro mnohé fanoušky šlo o konec jedné éry, protože ikonická kombinace oranžové, červené a bílé z boxů MotoGP zmizela. Honda mezitím rychle navázala partnerství s Castrolem, který převzal roli nového technického dodavatele.
Zatímco sezóna 2025 bude pro Repsol pauzou, v roce 2026 se značka vrací na světovou scénu – tentokrát v roli klíčového technického partnera šampionátu. Společnost převezme roli výhradního dodavatele maziv pro třídy Moto2 a Moto3, kde nahradí německou značku Liqui Moly. Ta měla smlouvu s Dornou původně až do roku 2027, ale obě strany se dohodly na jejím předčasném ukončení.
Tento krok přichází v době, kdy se svět MotoGP nachází na prahu významných změn – nejen sportovních, ale i obchodních. Po převzetí promotéra Dorna Sports americkou skupinou Liberty Media, která vlastní také Formuli 1, se očekává přehodnocení marketingové strategie a sponzorských vztahů.
„Liberty ví, že MotoGP je jiný svět než Formule 1. Cílem není kopírovat úspěšný model F1, ale najít způsob, jak rozvíjet vlastní identitu,“ uvedl dříve obchodní ředitel Dorna Sports Dan Rossomondo.
Navrát Repsolu tak představuje silný symbol důvěry v budoucnost MotoGP. Nejde jen o návrat slavné značky, ale o důkaz, že i po zásadních změnách v zákulisí zůstává šampionát atraktivním partnerem pro globální značky.
Foto: HRC - Honda Racing
Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.