Renault představil modernizovaný Espace, který navazuje na tradici rodinných vozů značky a kombinuje všestrannost s výrazným designem, novou technikou a plně hybridním pohonem. Do evropských showroomů dorazí ještě před létem.
Nový Espace je postavený na platformě CMF-CD a nadále nabízí pět nebo sedm míst k sezení. Vůz dlouhý 4,74 metru poskytuje vnitřní prostor až 2,78 metru a zavazadelník s objemem až 2224 litrů. Díky posuvné lavici ve druhé řadě a možnosti samostatně sklopit sedadla ve třetí řadě je ideální volbou pro rodiny i dlouhé cesty. Interiér zaujme kvalitními materiály a největší zatemnitelnou skleněnou střechou v nabídce značky. Solarbay má téměř dva metry čtvereční, lze ji ovládat i hlasem přes Google Assistant a automaticky se zatmavuje při opuštění vozu.
Pod kapotou pracuje full-hybridní pohonná jednotka E-Tech 200 o výkonu 200 koní, tvořená tříválcovým benzinovým motorem a dvěma elektromotory. Spotřeba činí 4,8 l/100 km, emise 108 g CO₂/km a dojezd dosahuje až 1100 km bez nutnosti dobíjení. Převodovka s více režimy se stará o hladké řazení a bezproblémovou akceleraci (0–100 km/h za 8,8 s). Kromě jízdních režimů Eco, Comfort nebo Sport je k dispozici i čtyřkolové řízení 4Control Advanced, které výrazně zlepšuje manévrovatelnost – Espace otočí na 10,4 metru.
Nová generace přináší i řadu chytrých funkcí. Systém rozpoznání řidiče aktivuje jeho osobní profil včetně polohy sedadla, oblíbených aplikací nebo zrcátek. Asistenční systémy zahrnují mimo jiné automatické brzdění, hlídání mrtvého úhlu, asistenty udržování v pruhu, rozpoznávání dopravních značek nebo aktivní pomoc při parkování. Bezpečnost řidiče sleduje také funkce Safety Coach, která v reálném čase vyhodnocuje styl jízdy a upozorňuje na rizikové chování. Přes aplikaci My Renault lze navíc jednoduše plánovat servis, kontrolovat stav vozu nebo dostávat personalizovaná upozornění.
Na výběr jsou tři výbavy: Techno, sportovně laděná Esprit Alpine a luxusní Iconic s pravým dřevem, ambientním osvětlením a masážními sedadly. Renault Espace tak zůstává věrný své pověsti komfortního cestovního vozu – ale ve zcela současném provedení.
Foto: Renault
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.