Závod, který nenabízí mnoho příležitostí pro předjíždění a kde sehrává velkou roli výkon motoru. To je výzva, se kterou se musí Radek Jordák popasovat při druhém podniku autokrosařského mistrovství republiky v Humpolci.
„Určitě chceme na pódium,“ má jasno Jordák. Trojnásobný mistr republiky vstoupil před dvěma týdny do nové sezony pátým místem. V maďarském Nyirádu sice po celou dobu ukazoval tempo na boj o stupně vítězů, kvůli smolným incidentům ale nemohl tento potenciál využít. Na první letošní českou zastávku se těší. „V Humpolci jsou skvělí pořadatelé,“ říká.
Jordák si ale také uvědomuje, že závodiště Pod Vilémovským lomem představuje pro všechny jezdce specifickou výzvu. Klíčovou roli zde totiž hraje výkon motoru. A pokud vám chybí, dohání se to těžko.
„Hodně záleží na startu. Po něm totiž přichází velký kopec, kde mají výhodu turba a silné atmosférické motory,“ vysvětluje. Poté už trať jezdcům nedává mnoho příležitostí. „Patří k těm jednodušším a těžko se tu předjíždí. To platí i na kopci. Auta zde jedou velkou rychlostí a jakákoli chyba může být v takovém případě fatální,“ upozorňuje.
Do hry navíc může vstoupit i další proměnná. „Počasí bude nejspíš hodně míchat kartami. Uvidíme, jak to dopadne,“ předpokládá vicemistr Evropy z roku 2019.
Loňská vystoupení Radka Jordáka v Humpolci by se dala popsat jako stříbrná. Český závodník zde totiž dojel druhý při obou svých startech – nejprve v úvodním podniku mistrovství republiky, poté také na závěr sezony při exhibičním Setkání mistrů.
Na Vysočinu přijíždí Jordák jako pátý jezdec průběžného pořadí. Stejně jako čtvrtý Jakub Kubíček má však na kontě 26 bodů.
Program víkendu odstartuje v sobotu v 8:30. Během dne čekají na jezdce dva tréninky a poté rovněž první dvě kola rozjížděk. V neděli přijde na řadu třetí série rozjížděk a od 13:00 hodin už semifinálové a finálové boje.
Foto: Zuzana Horáková
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.