Z továrny v Sochaux vyjel Peugeot 3008 výrobní číslo 200 000

Peugeot 3008 se od svého uvedení v roce 2023 stal jedním z nejžádanějších SUV. V továrně v Sochaux už vyrobili 200 tisíc kusů.

Model Peugeot 3008 si od premiéry v září 2023 rychle našel cestu k evropským zákazníkům. Z továrny v Sochaux už vyjelo 200 tisíc kusů a poptávka stále převyšuje očekávání. Vůz se prosazuje i v čistě elektrických verzích, které tvoří zhruba pětinu všech prodejů. Nejčastěji volenou výbavou je úroveň GT, pro kterou se rozhodla více než polovina kupujících.

Na domácím francouzském trhu patří 3008 mezi lídry segmentu C-SUV. Automobilka připomněla tento úspěch 24. září, kdy výrobu jubilejního vozu v Sochaux symbolicky oslavili generální ředitel značky Peugeot Alain Favey a ředitel továrny Manuel Gentile.

Sochaux je dlouhodobě klíčovým závodem značky. Pracuje zde přibližně 6500 lidí ve více než dvou směnách a výrobní linka je nastavena tak, aby zvládla montovat jak spalovací, tak hybridní i elektrické varianty. Závod je napojen na širší síť francouzských továren, například v Douvrinu, kde vznikají baterie, nebo v Trémery a Mulhouse.

Současná generace modelu 3008 se odlišuje designem s prvky fastbacku a novým uspořádáním interiéru, v němž dominuje panoramatický displej i-Cockpit. V nabídce je několik úrovní pohonu – mild-hybridní verze se 145 koňskými silami, plug-in hybrid o výkonu 195 koní a tři čistě elektrické varianty. Základ tvoří E-3008 se 210 koňmi, silnější provedení Long Range s výkonem 230 koní nabídne dojezd až 700 kilometrů a vrchol představuje verze Dual Motor se dvěma elektromotory, pohonem všech kol a 325 koňmi.

Platforma STLA Medium, na níž je vůz postaven, umožňuje rychle reagovat na změny poptávky a nabízí flexibilitu pro různé typy pohonů. Díky tomu si mohou zákazníci vybírat mezi různými úrovněmi výkonu a elektrifikace. Peugeot 3008 tak během krátké doby potvrdil, že patří mezi klíčové modely značky i celé kategorie kompaktních SUV.

Foto: Peugeot

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.