„Motorka, která mi neskutečně sedla.“ König je ve španělských supersportech nadšený

Po třech letech v superbicích přesedl na supersport a je opět plný motivace. Oliver König dosáhl při prvních dvou závodech španělských supersportů v Jerezu na dvě osmá místa a svou premiéru hodnotí jako slibnou. Také si ale uvědomuje, že je pořád na čem pracovat.

„Šel jsem do toho s velkou pokorou,“ říká nová posila stáje New2 Project, která od letoška sedlá stroj značky Yamaha. „Dvě osmá místa na jednu stranu předčila má očekávání, ale rozhodně ještě nemůžu být spokojený. Ne vždy jsem si nechal poradit a některé věci jsem chtěl zkrátka udělat po svém. Zkrátka jsem doplatil na to, že ještě nemám s touto motorkou zkušenosti. Sice jsem přišel z vyšší kategorie, ale toto je něco úplně jiného,“ hodnotí své vystoupení v Jerezu.

V posledních třech sezonách jsme mohli Königa pravidelně vídat v kategorii Superbike – v letech 2022 a 2023 jako účastníka mistrovství světa, loni jako jezdce německého IDM. Do této kategorie přeskočil rovnou z třídy Supersport 300. Ani „šestistovky“ pro něj ovšem letos nejsou úplnou novinkou.

„V roce 2018 jsem nastupoval v Alpe Adrii. Tehdy to ale bylo úplně jiné závodění a také motorka. Poskládali jsme ji dohromady s Milošem Čihákem a taťkou, který ji pak servisoval. Toto je zkrátka úplně něco jiného,“ říká König.

První letošní závodní víkend začal pro českého jezdce nadějně. Na páteční tréninky a sobotní kvalifikaci totiž byla trať polomokrá a tyto podmínky mu vyhovovaly – v jediném tréninku i kvalifikační bitvě obsadil páté místo. Před prvním závodem už ale trať oschla, což jenom ztížilo Königovu výchozí pozici.

„Závody byly jediné dvě suché jízdy tohoto víkendu. Předtím jsme toho moc neodjezdili, na suchu dokonce vůbec nic. Páteční odpolední program byl zrušen a závodní podmínky byly navíc úplně jiné než to, co jsem na šestistovce zažil v minulosti,“ vysvětluje.

Ačkoli na své straně stále König vidí prostor pro zlepšení, z nové techniky je nadšený. „Upřímně mi nikdy nic takto nesedlo. Od prvního momentu, co jsem si sedl na motorku, nastavili jsme řídítka, posez a další věci, jsem se cítil hrozně pohodlně,“ pochvaluje si. Uznává však, že si bude muset chvíli zvykat. „Musím změnit svůj jízdní styl, který se po třech letech v superbicích přece jen trochu změnil. Potřebuji také motorku více pochopit,“ dodává.

Další závodní víkend mají španělské supersporty na programu až v termínu 20.-22. června v Barceloně. König věří, že na trať, kterou ze závodů mistrovství světa dobře zná, přijede v mnohem silnější pozici.

„Využiji tuto přestávku k testům. Bude možnost jezdit v Česku, Maďarsku nebo na Slovensku a dohnat tak kilometry, které mi chybí k tomu, abych se na šestistovku plně adaptoval. Máme naplánované i týmové testování. To se mi hodí, protože v zimě jsem téměř vůbec nemohl ve Španělsku testovat,“ nastiňuje další plány.

Rovněž vyzdvihuje své nové působiště New2 Project včetně týmového kolegy Filipa Řeháčka a zkušeného Stevena Odendaala. Jihoafričan tým reprezentuje ve španělských superbicích a po prvním podniku dokonce vede šampionát.

„Jsem z té atmosféry nadšený. Všichni členové týmu tu fungují, spolupracují a každý z nich má motorsport rád. Znovu mě to nakoplo, opět jsem chytil strašnou chuť závodit a hrozně mě to s nimi baví. Myslím, že tento tým je v paddocku jedinečný.  I to může být do budoucna klíč k úspěchu,“ věří. „Ještě nikdy jsem bohužel nezávodil v týmu, kde by si vše sedlo tak jako právě tady. Většinou se doplácelo na to, že někde něco chybělo. V tomto případě to tak ale nevypadá,“ uzavírá.

Foto: Oliver König via Facebook

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.