Obrazem: Peugeot přepracoval model 308, elektrika dostala větší dojezd i praktičnost

Nový Peugeot 308 a jeho kombi verze 308 SW sází na čistší pohony, digitální služby a praktičnost pro každodenní provoz.

Peugeot se s modelem 308 dlouhodobě drží v popředí evropského segmentu C, a letošní modernizace má za cíl tuto pozici upevnit. Vylepšený hatchback i jeho praktičtější kombi verze 308 SW nabízejí upravený design, širší paletu pohonů včetně vylepšené elektrické varianty a další digitální i praktické detaily, které cílí na každodenní potřeby řidičů.

Na první pohled si novinky všimne každý – Peugeot vsadil na světelný podpis s ikonickými třemi drápy a nově přidal i osvětlené logo, které automobilka použila vůbec poprvé. Přední část vozu dostala přepracovanou masku chladiče v barvě karoserie a níže posazená světla, která ve vyšších výbavách využívají technologii Matrix LED. Zadní partie zdobí horizontální LED světla v drápovém stylu, známém i z jiných modelů značky.

Modely 308 a 308 SW zůstávají věrné dvěma přístupům: hatchback sází na dynamičtější vzhled, kombi pak přidává prostor a praktičnost. Zavazadlový prostor SW verze nabízí v základní konfiguraci 598 litrů, sklopením zadních sedadel se dostává až na 1487 litrů. Z hlediska aerodynamiky pomáhají proudění vzduchu optimalizovat vzduchové kanály v předním nárazníku i design disků kol.

Uvnitř dominuje koncept i-Cockpit – tedy malý volant, digitální přístrojový štít a centrální displej, který je lehce natočený směrem k řidiči. Kabina působí uhlazeně, s kvalitními materiály, včetně Alcantary ve vyšších verzích, a decentním ambientním osvětlením. Digitální panel má ve verzích GT a GT Exclusive 3D zobrazení, zatímco klávesy i-Toggles pod displejem nabízejí rychlý přístup k oblíbeným funkcím.

Výrobce nabídne čtyři typy pohonů. Největší změnou prošel čistě elektrický E-308, který má nově větší baterii s využitelnou kapacitou 55,4 kWh a výkon 115 kW (156 k). Dojezd činí až 450 km dle WLTP, což je o 34 km více než u předchozí verze. Řidič má možnost pádly za volantem ovládat rekuperaci brzdění ve třech úrovních. Nabíjení z 20 % na 80 % je možné zvládnout za 32 minut na rychlonabíječce s výkonem 100 kW.

Plug-in hybrid 308 kombinuje benzínový motor 1.6 s výkonem 150 k s elektromotorem o výkonu 92 kW. Celkový výkon soustavy je 195 k a vůz zvládne dojezd až 85 km čistě na elektřinu díky baterii o kapacitě 17,2 kWh. Kdo hledá jednodušší řešení, může sáhnout po hybridu 145 s menší baterií, která se dobíjí za jízdy, a s kombinovanou spotřebou kolem 5 litrů na 100 km. Pro příznivce naftových motorů zůstává v nabídce i dieselová jednotka BlueHDi 130 spojená s osmistupňovým automatem EAT8.

Pohodlí posádky je podpořeno širokou škálou výbavy – od masážních a vyhřívaných sedadel (AGR certifikovaných) po volitelnou prosklenou střechu nebo audiosystém Focal s deseti reproduktory. Všechny verze disponují bezdrátovým zrcadlením přes Apple CarPlay a Android Auto, čtyřmi USB-C porty a možností vzdálené správy přes aplikaci MyPeugeot.

Ta umožňuje například kontrolovat stav vozu, plánovat servis, zamknout vůz na dálku, nebo nastavit předběžné vytápění či chlazení kabiny – což pomáhá optimalizovat dojezd elektrických variant. Nechybí ani pokročilé plánování tras s ohledem na dostupnost nabíjecích stanic, stav baterie nebo profil terénu.

Foto: Peugeot

Fotogalerie

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.