Přestavby vozů do tradičního francouzského stylu z italské dílny Caselani jsou dostupné i v České republice. Tým Duckar Báry Holické představil na Dakaru stylový doprovodný vůz v originálním pojetí – nový Citroën Jumper v retro verzi Type H vyznačující se neo-retro stylem.
Přestavby vozů do tradičního francouzského stylu z italské dílny Caselani jsou dostupné i v České republice. Tým Duckar Báry Holické představil na Dakaru stylový doprovodný vůz v originálním pojetí – nový Citroën Jumper v retro verzi Type H vyznačující se neo-retro stylem.
Italská karosárna Caselani již před několika lety spojila síly s designéry Citroënu a společně přeměnili tři typy vozů Citroën do retro stylu vozů 2CV Fourgonnette nebo Type H. Novinkou je i přestavba modelu Citroën Ami One.
Nedávno prošel proměnou i Citroën Berlingo,a to na dodávku 2CV Fourgonnette. Tato přestavba se vrací ke stylu dodávky 2CV AU a je poklonou ikonickému modelu značky, který poznamenal celé generace. Přestavba jako taková zahrnuje bodykit ve stylu vintage. Instaluje se na model zvenku a nabízí velkou zaoblenou přední část, impozantní masku chladiče ve tvaru písmene M, na níž se hrdě vyjímá mohutné logo Citroën ve tvaru stylizovaných šípů, velké kulaté světlomety a vlnitý plech na bocích, zádi a na střeše. K dispozici jsou přestavby pro tři typy vozidel – 2CV Fourgonnette pro Berlingo, Type HG pro Jumpy a Type H pro Jumper.
„Když jsme loni přemýšleli, jaké auto budeme mít jako doprovodné s sebou na Dakar, Tomáš Neruda řekl: ‚Vezmem Hčko…‘ a koukal na malé staré francouzské užitkové vozidlo zaparkované na dvoře. A já jsem věděla, že v Itálii dělají přestavby. Oslovila jsem tedy Caselani manufakturu a partnerství bylo na světě. Zanedlouho jsem vyzvedávala kit ve stylové továrničce na vesnici u Milána a vezla ho do Brna k dealerovi Citroën, kde jsme domluvili partnerství s jejich dceřinou společností Techsport, která se zabývá přestavbami vozidel. Mají velké zkušenosti, ať už se jedná o sanitky, hasičská auta apod. V Brně nainstalovali můj kit, včetně celolaku, a vzniklo tak první české neo-retro Hčko. Instalovali jsme ho na nový Jumper a za pár měsíců vyrazili do pouště na zatěžkávací zkoušku – na Dakar. A tam jsme s kachnou i s Hčkem obstáli!“ říká Barbora Holická.
Barbora Holická se také stala kontaktní osobou pro Caselani přestavby v Čechách a na Slovensku. Technickou přestavbu zajišťují v České republice společnosti Brnocar a Techsport, které se mohou pochlubit bohatými zkušenostmi s instalací kitů.
Zdroj: Citroën
Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.