Divoká reklama. Toyota v Japonsku slaví NASCAR po svém

Toyota Gazoo Racing vypustila v Japonsku reklamu, která připomíná spíš šílený anime klip než klasické promo.

Toyota představila japonskému publiku NASCAR v naprosto nezvyklé podobě – jako divokou jízdu v animovaném stylu plnou přehnané akce, vtipu a explozí. V reklamě se objevuje „typický Američan“ s cowboyským kloboukem, zpomalovačky, výbuchy popcornu i narážky na japonské stereotypy o USA. Celý klip má šílenou energii, kterou Japonci znají třeba z reklam na energetické nápoje.

Značka se rozhodla propagovat svou účast v NASCAR Cup Series tím, co mluví k místnímu publiku – anime estetikou a přeháněním až na hranici parodie. „Chtěli jsme něco, co bude naprosto nečekané,“ řekl šéf marketingu Toyota Gazoo Racing Japan. „Náš tým miluje motorsport, ale taky se umíme bavit. A tohle je toho důkazem.“

V reklamě se mimo jiné objevuje model Toyota Camry, který je v USA běžným účastníkem závodního víkendu NASCAR. V Japonsku ovšem závody NASCAR nejsou tak známé, takže cílem bylo zaujmout nečekanou formou a přitáhnout mladší publikum.

Reklama se okamžitě začala šířit na sociálních sítích, kde si vysloužila komentáře jako „tohle je šílené a geniální zároveň“ nebo „konečně někdo pochopil, jak propagovat motorsport mladým“. Toyota tak trefila přesně to, co od virální kampaně očekávala – zájem, diskuzi a hlavně smích.

Foto: Repro

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.