Aprilia opět na prvních dvou místech, tentokrát však Raúl Fernández před Marcem Bezzecchim. Takový byl výsledek posezonního testu MotoGP ve Valencii. Kromě závodních jezdců se v akci objevil také Celestino Vietti. Jezdec Moto2 zaskakoval u týmu Valentina Rossiho za zraněného Franca Morbidelliho. Superbiková hvězda Toprak Razgatlioglu se uvedla v novém prostředí solidně.
Fernández se na první místo dostal s časem 1:29,373. Závodník satelitní stáje Trackhouse porazil o pouhých 27 tisícin sekundy nedělního vítěze Marca Bezzecchiho. Tito jezdci si během závěrečných dvou hodin několikrát prohodili pozice.
Ok so, time for a quick update for our fans on X ????@25RaulFernandez sits quickest with less than two hours to go, whereas @AiOgura79 has been perhaps the busiest with over 30 laps under his belt ????#ValenciaTest ⏱️ pic.twitter.com/opQTKzbff7
— MotoGP™???? (@MotoGP) November 18, 2025
Jezdci tovární Aprilie neupoutali během úterního testování pozornost pouze kvůli časům. Jejich stroje RS-GP totiž představily radikálně přepracovanou aerodynamiku.
Comparison of the standard vs new Aprilia aero ????#MotoGP #ValenciaTest pic.twitter.com/uv5FMGq3WX
— Crash MotoGP (@crash_motogp) November 18, 2025
O první pocity z nových aerodynamických prvků se podělil Jorge Martín. Šampion z roku 2024 zajel během dne šestnáctý čas a byl ze všech Aprilií nejpomalejší. Porazil ho totiž i jedenáctý Aj Ogura. Japonec se stal se 64 odjetými koly nejpilnějším jezdcem testu.
„Začal jsem získávat sebedůvěru, občas se ale na této motorce cítím jako nováček. Je pro mě těžké porozumět různým věcem, například nové kapotáži. Bylo to náročné,“ přiznává Martín.
Pozitivní dojmy v něm ale zanechal nový podvozek. Španěl, jehož premiérový rok u Aprilie poznamenala častá zranění, totiž při testech jezdil se stejnou verzí jako v posledních závodech Marco Bezzecchi. Ital vyhrál během sezony tři závody a skončil celkově třetí. „To pro mě byl největší krok. Bylo to vážně dobré. Zatáčení bylo hned přirozenější a více sedělo mému stylu,“ popisuje Martín.
Did someone say ELBOW DOWN? Well, there you go! ???? @88jorgemartin#ValenciaTest ⏱️ pic.twitter.com/lbBEGOe7Qg
— MotoGP™???? (@MotoGP) November 18, 2025
Jezdci satelitní stáje Trackhouse včetně vítězného Raúla Fernándeze prozatím nové díly neměli. „Soustředili jsme se na to, abychom zrychlili náš současný balíček. Od Aprilie jsme nic nedostali. Vím, že zkoušeli nový aerodynamický balíček, musíme ale počkat na to, jak sedne Marcovi s Jorgem,“ vysvětluje vítěz letošní Velké ceny Austrálie.
Fernández přiznal, že v závěru znovu pociťoval své rameno, které si zranil v portugalském Portimau. „Nevzal jsem si léky proti bolesti a na konci dne už jsem cítil bolest. Musím teď rameno nechat odpočívat, protože pro příští rok to bude důležité,“ uvědomuje si.
Raúla Fernándeze a Marca Bezzecchiho doplnil v nejrychlejší trojici testů Álex Márquez. Letošní vicemistr si poprvé vyzkoušel stroj nejnovější specifikace Ducati Desmosedici GP26. Právě s ním bude od příštího roku startovat. Letos sedlal rok starý motocykl. Jeho čas byl o 84 tisícin pomalejší než ten Fernándezův.

Pokud jde o další značky, nejrychlejší KTM byl pátý Pedro Acosta. Hondu, která se od příštího roku přesouvá z nejhorší koncesní skupiny D o stupeň nahoru do „céčka“, dostal nejvýše dvanáctý Joan Mir. Fabio Quartararo jakožto nejlepší jezdec Yamahy skončil patnáctý.
Yamaha ve Valencii zkoušela svůj nový vidlicový čtyřválec. Tento agregát budou jezdci značky z Iwaty využívat příští rok pravidelně. Letos Yamaha jako jediný výrobce sázel na řadový čtyřválec. V ostrém tempu už nový motor vyzkoušel testovací jezdec Yamahy Augusto Fernández během svých startů na divokou kartu.
„Zatím je příliš brzy na to, abych řekl, jestli jsem spokojen nebo ne,“ hodnotil svezení Fabio Quartararo. „Mnoho kol jsme neodjeli. Spoustu času jsme strávili úpravou nastavení, protože jsme neměli dobrý pocit z předku, což je jednoznačně naše silná stránka. Strávili jsme proto hodně času v garáži. Jízdní styl je u vidlicového motoru jiný než u řadového. Ale líbí se mi,“ uvedl mistr světa z roku 2021, který ve Valencii zůstane s Yamahou i ve středu. Značka má na programu soukromé testování, což jí umožňuje koncese skupiny D.
Příští sezona bude pro Yamahu velmi důležitá právě i kvůli Quartararovi. Francouzovi totiž na konci roku 2026 vyprší smlouva a pokud Yamaha bude i nadále zaostávat za konkurencí, mohl by se rozhodnout pro odchod. Quartararo dal během letošní sezony několikrát najevo frustraci ze současné formy své stáje.
Tovární tým Ducati vyjel do testu speciálními designy. Francesco Bagnaia usedl na stříbrně zbarvený stroj, který odkazoval na dvojité vítězství značky ze závodu 200 mil Imoly z roku 1972. Letošní vicemistr světa superbiků Nicoló Bulega, který i nadále zaskakuje za zraněného Marca Márqueze, vyjel se žlutě zbarveným motocyklem. Tyto barvy vzdávaly hold motocyklu 750 Supersport Desmo, který dovezl v roce 1975 Franca Unciniho k titulu italského šampiona ve třídě do 750cc.
????
— Ducati Corse (@ducaticorse) November 18, 2025
A yellow touch
➡️ A tribute to the 750 Supersport Desmo, the bike on which Franco Uncini won the Italian 750cc title in 1975.#ForzaDucati #Ducati100 pic.twitter.com/KBmRZ3CsEB
An early heritage revival as @ducaticorse enter their centenary year in 2026 ????????#ValenciaTest ⏱️ pic.twitter.com/cOp4fW4u7N
— MotoGP™???? (@MotoGP) November 18, 2025
Rychlejší čas dne zajel možná trochu překvapivě Bulega, který skončil osmý. Francesco Bagnaia obsadil 10. místo a ani tentokrát se mu nevyhnul pád. Dvojnásobný mistr světa havaroval během závěrečné hodiny ve druhé zatáčce.
First crash of the day and it's @PeccoBagnaia that goes down! ????#ValenciaTest ⏱️ pic.twitter.com/0d2Q7FjW4e
— MotoGP™???? (@MotoGP) November 18, 2025
„Tlačil jsem na to. Byla to má šance zajet dobrý čas. Trochu jsem to ale přehnal a byl jsem široký,“ vysvětluje svou nehodu Bagnaia, který během dne testoval zejména novou kapotáž. Ta se podobá verzi, se kterou během většiny letošního roku závodil jeho týmový kolega Marc Márquez. Novinku zkoušeli také další dva jezdci startující na GP26 Álex Márquez a Fabio di Giannantonio.
Bagnaia měl dobrý pocit. „Jsme velice spokojení s věcmi, které jsme vyzkoušeli a také s novou kapotáží. S tou to vypadá dobře. Musíme ale odjet ještě více kol, protože tato trať není moc dobrá pro aerodynamiku,“ dodal.
V rámci testu se na trať vydali i dva jezdci, na které v příštím roce čeká v MotoGP premiérová sezona. Byli jimi trojnásobný mistr světa superbiků Toprak Razgatlioglu na motocyklu Yamaha stáje Pramac a také letošní šampion Moto2 Diogo Moreira, který usedl na Hondu týmu LCR. Oba jezdci zatím jezdili na motocyklech vedených v typických barvách pro Yamahu, respektive Hondu.
Lépe zvládl úterý Toprak. Turecký jezdec obsadil 18. místo a byl o 1,2 vteřiny pomalejší než vítězný Fernández. Za zmínku ovšem stojí, že porazil továrního jezdce Yamahy Álexe Rinse a dokonce i svého týmového kolegu Jacka Millera. Za Fabiem Quartararem zaostal zhruba o šest desetin.
Šéf Pramacu Gino Borsoi byl z Razgatlioglua nadšený. Dojem na něj udělalo především to, jak rychle se zvládl přizpůsobit pneumatikám Michelin a upravit svůj styl brzdění. Turek v superbicích závodil s pneumatikami Pirelli a byl známý tím, že býval na brzdách agresivní.
Here we go! (S)TOPRAK is ready for 2026 ????????????#ValenciaTest ⏱️ pic.twitter.com/3MoC00GU7j
— MotoGP™???? (@MotoGP) November 18, 2025
„Všichni víme, že je při brzdění neuvěřitelný. Dnes ale ukázal, že je schopen v krátkém čase změnit svůj jízdní styl. Dali jsme mu nějaké rady a učil se velmi rychle. Jsem spokojen. Je to milý kluk a je snadné s ním mluvit. Není složité s ním diskutovat a vyměnit si názory. Už dlouho je to s ním takové kamarádské. Na začátku jsme si všichni byli vědomi toho, jaký je jeho jízdní styl a několikrát jsme ho prosili, aby nebrzdil tak tvrdě a snažil se pochopit přední pneumatiku, protože rozdíl v pneumatikách je tu obrovský. On to ale pochopil hned na začátku,“ chválil Borsoi.
Diogo Moreira skončil na předposledním 21. místě. U Brazilce je zatím otázkou, s jakým zbarvením bude v příštím roce závodit. Od LCR totiž odchází sponzor Idemitsu. Japonská ropná společnost, která se zaměřuje rovněž na podporu asijských talentů, působila u týmu od roku 2018, kdy do něj přišel Takaaki Nakagami. Toho letos nahradil Thajec Somkjat Čantra. Jeho konec pro příští rok ovšem znamená i konec působení asijských jezdců v týmu a tudíž mizí také Idemitsu.
You may have missed Diogo's first pit out live, BUT make sure you don't miss him at the #BrazilianGP next year ???????????? https://t.co/6dvzElPCqr#ValenciaTest ⏱️ pic.twitter.com/58vFS8iNwC
— MotoGP™???? (@MotoGP) November 18, 2025
Testu se nečekaně zúčastnil i Celestino Vietti. Závodník třídy Moto2 dostal šanci u stáje Valentina Rossiho místo Franca Morbidelliho. Ten si při nedělní Velké ceně Valencie zlomil levou ruku při předstartovním incidentu s Aleixem Espargarem. Vietti skončil jako poslední dvacátý druhý. Za Raúlem Fernándezem zaostal o více než vři vteřiny, na Moreiru mu chybělo přes jednu vteřinu.
„Toto pro mě byl splněný sen,“ užil si svezení Vietti, který dosud vyhrál v Moto2 osm závodů a letos obsadil konečné sedmé místo. „Moc děkuji všem, díky kterým to bylo možné, tedy týmům VR46 a SpeedRS (Viettiho působiště v Moto2 – pozn. red.) a Ducati. A pokud o tom pochybujete, tak ano, je to opravdu tak rychlé jako to vypadá v televizi. Úžasné. Byl to ten nejhezčí den v mém životě,“ napsal 24letý jezdec na sociálních sítích.
Testovací den musel být zkrácen kvůli počasí. Dopoledne se totiž na trať nikdo moc nehnal, protože po nočním dešti neměla žádnou přilnavost a navíc na ní zůstávala mokrá místa. Ve 12:00 hodin proto komisaři vyvěsili červené vlajky a na trať se vydali traťoví maršálové s vysavači listí a také s kamiony, aby trať vysušili. Kvůli tomu byla zrušena i přestávka na oběd a konec tréninku odsunut o půl hodiny. Pořádně se ovšem místo původně plánovaných sedmi hodin jezdilo jen čtyři. Drtivá většina jezdců během testu vystřídala jak na motocykl pro nadcházející sezonu, tak svůj letošní.
RED FLAG due to track conditions????#ValenciaTest ⏱️ pic.twitter.com/LcAKigBFll
— MotoGP™???? (@MotoGP) November 18, 2025
Front aero on the 2026 Aprilia is totally different as well (and it’s going to be impossible to get a torpedo bearing on him today) pic.twitter.com/wlkiqKHFn9
— Simon Patterson (@denkmit) November 18, 2025
Nyní se MotoGP vrátí na trať až v příštím roce. Na přelomu ledna a února se bude testovat v malajsijském Sepangu. Nejprve přijde na řadu třídenní shakedown a potom stejně dlouhé oficiální předsezonní testy.
Just like last Sunday, our first taste of 2026 ends with another Aprilia 1-2!#ValenciaTest ⏱️ pic.twitter.com/wakf29hBkZ
— MotoGP™???? (@MotoGP) November 18, 2025
Foto: MotoGP, Pertamina Enduro VR46 Racing Team
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.