Mazda představila nový model 6e, plně elektrický fastback, který kombinuje výrazný design s praktičností pro každodenní provoz. Na evropský trh dorazí v roce 2026.
Mazda6e je pětidveřový hatchback s tvary připomínajícími sportovní sedan. Charakteristická nízká silueta s krátkou zádí navazuje na filozofii „Authentic Modern“ a designový jazyk „Kodo – Duše v pohybu“. „Exteriér je výrazem harmonie mezi světlem a stínem, ostrostí a zaoblením,“ vysvětlil Jo Stenuit, šéf evropského designového studia Mazdy. Profil vozu připomíná aerodynamicky tvarovaný trup, v němž se sbíhají všechny linie, zatímco zadní partie působí stabilně a silně. Zajímavým detailem jsou čtyři válcovitá koncové světla. Zřejmý odkaz na minulost značky.
Poprvé v historii Mazdy se na přídi objevuje světelný prvek zvaný „signature wing“, který svítí během nabíjení a zajišťuje vizuální komunikaci stavu baterie. Novinkou je také elektricky výsuvný zadní spoiler a bezrámová boční okna, která přispívají k čistému vzhledu karoserie.
V interiéru dominuje japonská filozofie „ma“, tedy síla prázdného prostoru. Vzdušný a minimalistický interiér s horizontální přístrojovou deskou a výraznou středovou konzolí sází na jednoduchost a promyšlené uspořádání ovladačů. „Tím, že záměrně ponecháváme prostor prázdný, dosahujeme rovnováhy mezi estetikou a funkčností,“ řekl Stenuit. Panoramatické střešní okno zajišťuje dostatek denního světla, zatímco 64barevné ambientní osvětlení dotváří prémiovou atmosféru.
Mazda6e nabídne komfortní čelní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a kvalitními čalounickými materiály – od syntetické kůže v odstínech béžové nebo černé až po luxusní kombinaci tkaniny a kůže Nappa v provedení Takumi Plus. Elegantní interiér doplňují saténové chromové detaily a precizní prošití.
Mazda6e tak spojuje tradiční řemeslný přístup s moderní technikou. Je to vůz, který nejen reprezentuje novou kapitolu v elektrifikaci značky, ale zároveň zůstává věrný hodnotám, jež Mazdu dlouhodobě odlišují.
Foto: Mazda
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.