Martin Jerman vyráží na svůj oblíbený Rechberg. Před prvním letošním vystoupením ve vrchařském mistrovství Evropy doufá, že víkend příliš nezkomplikuje deštivé počasí.
„Je to krásná trať,“ říká Jerman, který má s tradičním rakouským závodem bohaté zkušenosti. Zamlouvá se mu i pohled do startovní listiny. Tu tvoří celkem 70 účastníků, přičemž hned 13 z nich je zařazeno do skupiny 2. „Vypadá to opravdu nádherně,“ těší se na velké množství konkurentů.
Nejdelší vrchařskou trať v Rakousku, která měří 440 metrů, už zná velezkušený jezdec jako své boty. Letos ale bude jeho start v něčem jiný než ty předchozí. Vůbec poprvé zde totiž nastoupí s vozem Lamborghini Huracán ST EVO2, do kterého tento rok přesedl z Huracánu třídy GT3. A jeho 620 koní by mělo být v Rakousku znát.
„Je to rychlá trať, takže mému vozu by měla vyhovovat,“ myslí si Jerman. Přesto má před začátkem závodního víkendu obavy. Důvodem je předpověď počasí, která připouští riziko deště. „Tyto papírové předpoklady platí spíš pro suché podmínky. Když jsme ale přijeli, tak bylo počasí příšerné. Bláto a tak dále. Byl bych raději, kdybychom na tak rychlé trati závodili na suchu,“ vysvětluje.
Skupina 2 bude tento víkend se 13 účastníky patřit k nejobsazenějším. Srovnávat se s ní může pouze skupina 5, která se chlubí stejným počtem přihlášených. Jerman by rád skončil v horní polovině.
„Pokud bych dojel například do šestého místa, tak bych to bral jako úspěch,“ vytyčuje cíl. Ohledně pódiového výsledku zůstává opatrný. „Stupně vítězů by byly velkým cílem. Pojede tu spousta rychlíků,“ říká.
Závod v Rechbergu patří v mistrovství Evropy k tradičním. Součástí kalendáře je již od sezony 1982. Konal se ale ještě předtím – od roku 1972.
V loňském roce zde Martin Jerman obsadil 9. příčku. Tehdy skončil ve skupině 2 nejvýše z Čechů. Ani o konkurenci krajanů letos nebude mít nouzi. Do skupiny 2 jsou totiž přihlášeni mimo jiné Michal Roll, Michal Jindra a Jiří Theimer.
Sobota bude v Rechbergu patřit tréninkům. Závod přijde na řadu v neděli. Odstartuje v 9:00 hodin a každý z jezdců dostane dva pokusy, jejichž součet rozhodne o konečném výsledku.
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.