Natěšený Rybníček před legendárním Ecce Homo: Tato trať nám bude vyhovovat, věří si

S optimismem přijíždí na letošní ročník legendárního vrchařského závodu Ecce Homo Šternberk Marek Rybníček. Jezdec stáje Liqui Moly Racing očekává, že místní trať bude jeho KTM X-Bow GTX velmi vyhovovat a pokusí se tak udržet svou letošní neporazitelnost ve skupině 2.

"Myslím si, že tato trať bude našemu vozu sedět velmi dobře. Všechno ale musí zapadnout do sebe, a to jak ohledně nastavení auta, tak ohledně mě jako jezdce," má Rybníček před víkendem dobrou náladu.

Rodák z Náměště nad Oslavou se před začátkem podniku nachází ve velmi dobré pozici. Ve skupině 2 totiž dokázal vyhrát všech osm předchozích závodů. V průběžném pořadí tak vede s více než slibným náskokem 77 bodů před svým nejbližším pronásledovatelem Martinem Jermanem. Tento náskok má hodnotu více než tří vítězství.

Trať ve Šternberku, která měří 7,8 kilometrů a je považována za nejrychlejší v České republice, patří mezi Rybníčkovy oblíbené: "Je to jedna z nejdelších tratí a navíc se tu jede v rámci mistrovství Evropy. Je to tedy opravdu prestižní závod a pro všechny fanoušky závodů do vrchu jde o svátek. Je to prostě legendární trať mistrovství Evropy," přibližuje svůj vztah k podniku.

V minulosti přineslo Ecce Homo Rybníčkovi jak radostné, tak nešťastné okamžiky: "V roce 2004 jsem zde havaroval v celkem vysoké rychlosti. Naštěstí se mi ale nic nestalo a ani škody na vozidle nebyly zas tak velké. Kromě toho jsem tu ale zažil i několik vítězných momentů. Zvítězil jsem tu i v mistrovství Evropy v divizi cestovních vozů," vzpomíná.

Podnik Ecce Homo není ve srovnání s jinými českými závody do vrchu výjimečný jen kvůli své délce a historii, ale také díky formátu víkendu. V tomto případě totiž nejsou na programu dva závody, ale jenom jeden. Uskuteční se v neděli a bude se skládat ze dvou jízd.

Foto: Marek Rybníček via Facebook

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.