Luca Marini bude pokračovat v továrním týmu Honda i v roce 2026. Italský jezdec prodloužil smlouvu a stvrdil tak svou pozici v týmu po boku Joana Mira. V době, kdy Honda hledá cestu zpět na vrchol MotoGP, sází na stabilitu a další rozvoj aktuální jezdecké sestavy.
Luca Marini si pojistil další rok u továrního týmu Honda a bude tak pokračovat po boku Joana Mira i v sezóně 2026. Italský jezdec tím prodlouží své působení v barvách HRC na tři sezony – k týmu se připojil na začátku roku 2024 po předčasném odchodu Marca Márqueze.
Marini, nevlastní bratr Valentina Rossiho, vstoupil do královské třídy MotoGP v roce 2021 s týmem VR46 Ducati. Letos zatím zaznamenal svůj nejlepší výsledek v podobě šestého místa na Sachsenringu. Na konci první poloviny sezony drží v průběžném pořadí 15. místo a je druhým nejvýše postaveným jezdcem Hondy s 52 body – o dvacet více než jeho týmový kolega Joan Mir.
Ačkoli HRC původně doufala v příchod Jorgeho Martína, ten se rozhodl zůstat u Aprilie. V očích vedení japonské značky tak Marini i nadále představuje stabilní článek v přechodném období, než v roce 2027 vstoupí v platnost nová technická pravidla.
„To nikdy nebyl můj cíl, protože si myslím, že jsme si vždy rozuměli,“ komentoval Marini spekulace o své budoucnosti po nedělním závodě v Brně, kde dojel dvanáctý. Jeho podpis je tak logickým krokem pro obě strany.
Honda nyní usiluje také o udržení Johanna Zarca v satelitním týmu LCR, zatímco pozice Somkiata Chantry je kvůli slabým výkonům nejistá. Chantra se v první polovině sezony trápil a jeho výsledky jsou podle inženýrů natolik mimo, že jeho data nejsou pro vývoj motocyklu použitelné – což je v době, kdy Honda dohání náskok Ducati, vážný problém.
To nutí vedení přehodnotit dlouholetou dohodu se sponzorem Idemitsu, která preferuje jezdce z asijského regionu. Honda tak nyní hledá nejen rychlého, ale i technicky přínosného závodníka, který by v roce 2026 zaujal místo v týmu LCR po boku Zarca – nebo jako jeho možná náhrada.
Foto: Lukáš Ston (FB: Automotodrom Brno)
Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.