Potřetí na Králíky, přesto do neznáma. GT2 Motorsport nasadí do druhého podniku ČMPR tři auta

Vladimír Odehnal s Mitsubishi, Roman Burget s Porsche a po dvou letech opět také Tomáš Havlík se Subaru. To je sestava, se kterou tým GT2 Motorsport vyráží do druhého letošního podniku ČMPR. Při Rallye Králíky čeká na soutěžící jiná trasa než v předchozích ročnících.

„Těším se, ale letos to bude úplně jiná rallye,“ uvědomuje si Vladimir Odehnal, který dokázal tuto soutěž před dvěma lety vyhrát v rámci třídy A4. K letošního ročníku přistupuje s respektem. „Vůbec nevím, do čeho jdu. Asi 17 kilometrů se má jet jenom po úzké cestě v lese. Když tam uděláte chybu, tak to je většinou konec. Stromy tam jsou velmi blízko,“ upozorňuje.

Letošní trasa kopíruje tu loňskou jenom z poloviny. Rychlostní zkoušky Pastviny – Petrovičky (13,02 km) a Dolní Hedeš – Zlatý Potok (7,37 km) sice zůstávají, testy Dvůr Raškov – Raškov (7,89 km) a Raškov – Červená Voda (17,21 km) jsou ovšem novinkami. Všechny tyto průjezdy absolvují posádky, kterých se přihlásilo přes 100, dvakrát. To dá dohromady 90,98 měřených kilometrů, z nichž všechny se odjedou během soboty.

„Zasáhla nám do toho slintavka a kulhavka,“ vysvětluje změnu trasy ředitel soutěže Libor Kubista. „Na tu nejhezčí erzetu, loňskou jedničku Sobkovice – Nekoř, nás letos zemědělci vůbec nepustí. Místo ní pojedeme trojku Dvůr Raškov – Raškov. Výhodou je, že z jejího cíle je to na start další rychlostky asi kilometr a půl, takže všechny posádky ani nemusí sundat helmy,“ prozrazuje.

Odehnal má v Králíkách na co navazovat. První letošní podnik, kterým byla v úvodu dubna Slovácká rallye, totiž dokončil na druhém místě ve třídě A4. Stejná pozice mu patří i v šampionátu, kde je před ním pouze Daniel Suk. Stříbrný výsledek vybojoval spolu s navigátorem Lukášem Pořízkem a vozem Mitsubishi Lancer EVO IX i navzdory nemoci.

Během prvního květnového víkendu už ho zdravotní potíže limitovat nebudou. „Už jsem v pohodě. Vzal jsem si antibiotika, vyležel to a už je to dobré,“ ujišťuje.

Pokud jde o umístění v absolutním pořadí, bude Odehnal považovat za úspěch nejlepší desítku. Ve startovní listině totiž najdeme početné zastoupení vozů kategorie R5. V jednom z nich nastoupí například zkušený Karel Kupec.

„Už to tu pomalu vypadá jako na českém mistráku,“ směje se Odehnal. „Mám ale rád, když je startovní listina nabitá. Dostali jsme startovní číslo 12. Nevzpomínám si, kdy naposledy jsme byli takto vysoko,“ dodává.

Šance pro Burgeta, Havlíkův návrat

O co bojovat má kromě Vladimíra Odehnala také Roman Burget. Ten s vozem Porsche 997 GT3 a navigátorkou Kristýnou Smrčkovou dosáhl při Slovácké rallye na druhou pozici ve třídě A5. Na Rallye Králíky má šanci tento výsledek ještě vylepšit. Jeho přemožitel z prvního podniku Radek Neveselý totiž tentokrát nestartuje.

„Na Králíky se moc těšíme. Po problémech s brzdami na Slovácké rallye jsme věnovali autu náležitou péči,“ říká Burget, který se této soutěže zúčastní poprvé. Bude se ovšem muset prát nejen se soupeři. „Trápí mě problémy se zády. Před závodem jsem musel navštívit urgentní příjem v Olomouci,“ přiznává.

Období mezi Slováckou rallye a Rallye Králíky využil Roman Burget více než produktivně. S vozem Škoda 120 S Rallye se totiž zúčastnil dvou klání pro historiky – Rallye Morava a Vltava Rallye. Při prvním zmíněném podniku dosáhl dokonce na druhé místo mezi historiky přihlášenými do Rallyesprint série.

Ve třídě A4 nebude tým GT2 Motorsport reprezentovat pouze Vladimír Odehnal, ale také Tomáš Havlík. Usedne do vozu Subaru Impreza 22B STI a rozpis mu bude číst Tomáš Pořízek. Ten se na české erzety vrací po dvou letech. Naposledy nastoupil v květnu roku 2023 při Podorlické rallye.

Foto: GT2 Motorsport

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.