Bronzové ČMPR. Roman Burget vybojoval pro GT2 Motorsport konečnou třetí příčku

Třetí místo. To je výsledek, který si z letošní sezony Českomoravského poháru v rallye odnáší Roman Burget. Jezdec stáje GT2 Motorsport startující s vozem Porsche 997 GT3 zpečetil svůj absolutní bronz při závěrečném podniku Rallye Fulnek-Odry. Kromě toho bere stříbro v klasifikaci A5.

„Třetí místo absolutně je pro nás skvělý výsledek. Na začátku sezony jsme v něco takového ani nedoufali,“ je spokojen Burget, který v poslední soutěži roku obsadil celkovou 10. příčku. Současně si dojel pro vítězství ve třídě A5.

Konečná druhá pozice v rámci kategorie už ho ale netěší tolik jako celkový bronz. „Udělali jsme maximum, ale dost mě to mrzí. Systém bodování podle mě bohužel není úplně šťastný,“ říká upřímně Burget, kterého v boji o titul porazil Vít Němec s BMW M3. „Dokázali jsme ho porazit v pěti ze sedmi soutěží, přesto je ale před námi. Podle mě je to trochu k zamyšlení. Také se neškrtá žádný výsledek, což je podle mě také špatně,“ nabízí svůj pohled na pravidla, která přidělují každému podniku bodový koeficient v závislosti na jeho obtížnosti.

Závěrečná Rallye Fulnek-Odry přichystala Burgetovi a jeho navigátorce Kristýně Smrčkové nesnadnou výzvu. Už při pohledu do startovní listiny totiž bylo dvojici jasné, že zopakovat celkové druhé místo ze zářijových Hořovic bude tentokrát takřka nemožné. Přihlásilo se totiž hned devět speciálů Rally2, potažmo R5, mezi nimiž vyčníval mistr republiky z roku 2024 Dominik Stříteský. Situaci účastníkům neulehčovalo ani podzimní počasí. Dopoledne byl totiž asfalt oslizlý po předchozím dešti. Odpoledne už tratě oschly a jezdilo se na suchu.

„V pátek byla pocitově velká zima a foukal studený vítr,“ popisuje Burget, kterému ovšem závodní podmínky vyhovovaly. „Sobota byla ideální. Celý den téměř stejné podmínky. Jeli jsme od startu až do cíle na měkkých gumách. Snažili jsme se jet konstantní tempo, což se nám dařilo. Navíc jsme na každém průjezdu zrychlovali, což beru pozitivně, “ dodává závodník stáje GT2 Motorsport. Drobné potíže se mu ale přece jen nevyhnuly. „V servisu jsme řešili problém s chlazením, ale kluci byli šikovní a tekoucí hadici zvládli opravit,“ oddechl si.

Výsledky mu pochopitelně udělaly radost. „S vítězstvím ve třídě jsme nadmíru spokojení. I desáté místo absolutně je v takové konkurenci skvělý výsledek,“ dodává.

Triumf na Rallye Fulnek-Odry byl pro Burgeta v rámci třídy A5 letošním čtvrtým. To znamená, že na nejvyšší stupeň se probojoval ve více než polovině podniků.

Stabilní Rujbr a pódiový Sedlák

Zastoupení stáje GT2 Motorsport bylo při Rallye Fulnek-Odry hned čtyřčlenné. Velké naděje mohl tým vkládat do Patrika Rujbra. Šampion české Rallyesprint série z roku 2016 absolvoval svůj další start se speciálem Citroën C3 Rally2. V rámci třídy A4 nastoupili Jan Sedlák a Vladimír Odehnal s vozy Subaru Impreza 22B STI, potažmo Mitsubishi Lancer EVO IX.

Patrik Rujbr se při svém čtvrtém startu s francouzským vozem, do kterého letos usedá premiérově, prezentoval vyrovnaným a stabilním výkonem. Po celou dobu soutěže se totiž držel na čtvrté pozici a ta mu nakonec patřila i v cíli. Před ním skončili pouze vítězný Dominik Stříteský se Škodou Fabia RS Rally2, druhý Martin Vlček ve voze Hyundai i20 N Rally2 a také Polák Piotr Krotoszynski, kterého Fabia RS Rally2 dovezla k bronzovému výsledku. Rujbr na něj ztratil necelých 35 sekund.

„Podmínky byly náročné. Drželi jsme si ale své tempo. Ráno bylo hodně oslizlo a vlhko. Byly to spíše rychlejší tratě, než na co jsme zvyklí. Docela se to ale dalo a bylo to fajn. S výsledkem jsme spokojení,“ hodnotil svůj výkon Rujbr.

Jan Sedlák se ve třídě A4 dokázal dostat na stupně vítězů. Jezdec, který se letos účastnil mimo jiné populární Rallylegend v San Marinu, obsadil třetí místo. Celkově skončil dvanáctý. „V první sekci soutěže jsem jel zbytečně opatrně, jinak ale vše šlo bez problémů. Žádné patálie s autem jsme neřešili. Sice bylo pod mrakem, ale na to, že je listopad, tak se počasí vydařilo. Hlavně jsem rád, že se soutěž obešla bez deště, jen ráno byla mlha a oslizlo. Kvůli tomu jsem nechtěl riskovat a nasadit vyšší tempo,“ uvedl v cíli.

Rychlost pro boj o stupně vítězů prokázal také Vladimír Odehnal. Ten se po čtyřech rychlostních zkouškách nacházel v rámci třídy A4 na druhé příčce. Před ním byl pouze letošní šampion ČMPR Daniel Suk. Pak ale přišla pátá „erzeta“ a bylo po nadějích.

„Zničehonic mi upadl volant,“ ohlíží se za bizarním incidentem. „Uvolnila se volantová tyč a ten mi spadl do klína. Do té doby jsme si to moc užívali a zajížděli jsme suprové časy. Auto dostalo nový podvozek a ten mi hodně vyhovuje,“ mrzela Odehnala zmařená příležitost.

Rallye Fulnek-Odry byla posledním letošním podnikem seriálu ČMPR. Ten se do akce vrátí až v příštím roce.

Foto: GT2 Motorsport

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.