Jeden Cayman, dva jezdci. U GT2 Motorsportu se budou v Brně střídat Bejda s Kotěrou

Jedno Porsche Cayman GT4 S Clubsport a za jeho volantem Pavel Bejda s Alešem Kotěrou. Takový bude podnik seriálu Maverick Hill Climb Czech na Masarykově okruhu v Brně v podání stáje GT2 Motorsport.

„Je to pro nás takové rozloučení se sezonou a především zábava,“ říká před začátkem podniku Pavel Bejda, který letos obsadil třetí místo v rámci hodnocení skupiny 3 mistrovství republiky. „Chceme se především svézt a užít si to,“ dodává.

Na Masarykův okruh Bejda míří s tradiční technikou, do které usedá v posledních dvou sezonách – Porsche Cayman GT4 S Clubsport. Tentokrát ale nebude jediný, kdo s tímto autem pojede. Bejda totiž bude během víkendu pouštět za volant také Aleše Kotěru. „Budeme se střídat na jednom autě a trochu se nahánět,“ říká Bejda ke společnému startu.

Podnik seriálu Maverick Hill Climb Czech se v Brně uskuteční na 4 800 metrech místní trati z celkových 5 403. Start je umístěn 100 metrů od výjezdu z boxové uličky, cíl na závodníky čeká v nejvyšším stoupání u stanoviště traťových komisařů číslo 19. „Uvidíme, jak to sedne Caymanu. Je to sice okruhové auto, přece jen ale nepatří úplně mezi vozy s nejsilnějším výkonem motoru,“ přemítá Bejda o svých šancích.

Jak Pavel Bejda, tak Aleš Kotěra budou během druhého říjnového víkendu zařazeni do třídy E1+3000/2WD. Mezi jejich soupeři najdeme jména jako Martin Jerman (Lamborghini Huracán ST EVO2), Zdeněk Kmínek (Lamborghini Gallardo GT3), Milan Hrubý (Chevrolet Corvette GT), Milan Hrabčík (Peugeot 406 Coupé), Vlastimil Vala (Seat Leon 1.9 TDI) a Petr Kopal (BMW e36 M3).

Oba závody se konají v neděli. První odstartuje v 11:30, druhý boj o body začne v 15:15. V prvním případě dostane každý jezdec dva pokusy, v tom dalším tři. Konečné výsledky obou závodů ale utvoří pouze součet dvou nejvydařenějších výkonů.

Foto: GT2 Motorsport, Autoklub České republiky

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.