Třída Hypercar se stává lídrem startovní listiny FIA WEC. Letos pojedou i soukromníci

Letošního ročníku MS ve vytrvalostních závodech (FIA) WEC se třídě Hypercar zúčastní celkem 13 vozů.

K továrním týmům velkých automobilek Toyota, Peugeot, Ferrari, Porsche a Cadillac se v elitní kategorii připojily týmy Glickenhaus a Vanwall a zákaznické týmy JOTA a Proton s vozy Porsche.

Proti původním plánům chybí značka Isotta Fraschini, která ve spolupráci s britským týmem Vector Sport zažádala o jedno místo se svým novým vozem LMH. Obnovená italská značka již v říjnu oznámila, že se specialistou na GT Michelottem vyvíjí hybridní vůz. Ovšem po únorovém zahájení testování mohla slíbit, že se do seriálu zapojí nejdříve až ve třetím kole ve Spa-Francorchamps na konci dubna.

Glickenhaus v prosinci potvrdil, že nasadí jedno auto pod americkou vlajkou. Jako jediný jezdec speciálu 007 LMH s motorem Pipo je zatím uvedena stálice týmu Romain Dumas. Ve voze Vanwall Vandervell 680 se budou střídat 51letý mistr světa F1 Jacques Villeneuve, Tom Dillmann a Esteban Guerrieri. Vanwall Racing provozovaný společností ByKolles získal místo pro svůj nehybridní vůz LMH poháněný motorem Gibson V8, byť byl loni promotérem odmítnut.

Posádky továrních týmů Toyoty, Peugeotu, Ferrari, Porsche a Cadillac pod vedením Ganassiho budou tvořit osvědčení tovární piloti.

Čínský pilot I-fej Jie je zatím jediným nominovaným jezdcem týmu JOTA, který nasadí zákaznické Porsche 963 LMDh. Proton se stejným vozem zatím nasadil Itala Gianmariu Bruniho. Týmy JOTA a Proton dostanou své vozy 963 pro Spa-Francorchamps. První z nich už potvrdil, že v úvodních dvou dílech MS získal pro svou posádku vůz Oreca 07 třídy LMP2, jenž bude startovat v barvách nového sponzora Hertz.

Do šampionátu je přihlášeno celkem 38 vozů, což je o jeden méně než v loňském roce, kdy bylo přihlášeno 39 aut.

Kompletní startovní listina FIA WEC 2023:

Foto: FIA WEC

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.