Scuderia v krizi. Ferrari odstartovalo sezonu nejhůře od roku 2009

Žádné stupně vítězů a pouze 26 bodů. Tak tristní začátek sezony tým F1 Scuderia Ferrari nepamatuje 14 let.

Před pouhými třemi lety Ferrari zažilo nejhorší sezonu ve formuli 1 za posledních čtyřicet let, v Poháru konstruktérů se propadlo na šesté místo. Po třech závodech letošního ročníku je na cestě k velmi podobnému debaklu.

Po závodě plném utrpení  Scuderia odjížděla z Austrálie bez bodu. Charles Leclerc vypadl po kolizi hned v prvním kole a Carlos Sainz junior, který se dokázal vyrovnat s nešťastně načasovanou zastávkou v boxech, dostal v předposledním kole pětisekundovou penalizaci. Za běžných okolností by ho to stálo jedno maximálně dvě místa. A kdo ví, jestli. Jenže GP Austrálie skončila za safety car, takže se nešťastný Španěl se propadl ze čtvrtého na dvanácté místo.

Výsledky Ferrari z prvních tří Velkých cen let 2020 a 2023 se nápadně podobají, jsou tu například dvě odstoupení. Jenže před třemi lety Leclerc vybojoval druhé místo v úvodním podniku „covidové“ sezony na Red Bull Ringu. Tím přispěl k celkovému počtu 27 bodů, což je o jeden více než dnes.

Ferrari nezačalo sezonu tak špatně od roku 2009. Tehdy v úvodních třech závodech nezískalo ani jeden bod. Ale tehdy se bodovalo pouze prvních osm míst. I tak by ale s umístěními na 9., 10., 14. a 15. místě bralo podle aktuální ho systému bodování pouze tři body.

Start letošního ročníku je pro squadru z Maranella o to bolestnější, když si připomene, jak tomu bylo před rokem. Po třetím závodě, kterým bylo také Melbourne, Ferrari se 104 body Pohár konstruktérů vedlo.

Ferrari v prvních třech závodech sezony F1 (2009 – 2023):

Rok body pořadí
2009 0 9.
2010 76 1.
2011 50 3.
2012 37 3.
2013 73 2.
2014 33 5.
2015 79 2.
2016 61 2.
2017 102 1.
2018 84 2.
2019 73 2.
2020 27 5.
2021 42 4.
2022 104 1.
2023 26 4.

Foto: Suceria Ferrari

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.