Fabio Quartararo po testech v Misanu neskrýval zklamání z nové Yamahy M1 s motorem V4. Podle francouzského jezdce stroj neřeší zásadní slabiny a v některých pasážích tratě se cítí dokonce hůře než na současném modelu.
Bývalý mistr světa zakončil dopolední program na 17. místě se ztrátou něco málo přes sekundu na Alexe Márqueze. Na rozdíl od soukromého testu v Barceloně, kde našel alespoň několik pozitiv, tentokrát nenacházel žádné silné stránky, které by Yamahu posunuly vpřed. „V tuto chvíli nevidím zlepšení v oblastech, kde ho opravdu potřebujeme,“ prohlásil. „Ale teoreticky je tu prostor, jak říká tým.“
Yamaha se v posledních letech dostala na hranici možností svého řadového čtyřválce, a proto padlo rozhodnutí přejít na koncepci V4. Quartararo však zůstává skeptický, že změna motoru sama o sobě něco zásadního vyřeší. „Nemyslím si, že motor V4 odstraní všechny naše problémy. V Barceloně to bylo o trochu lepší, ale tamní trať je úplně jiná – hladká, s většími rozestupy mezi zatáčkami. Misano je technické, zatáčky jdou rychle za sebou a tam je náš motocykl pořád hodně agresivní.“

Testovací jezdec Augusto Fernández už při debutu nového prototypu upozornil na problémy s přední částí motocyklu. Quartararo se ale na věc dívá jinak: „Není to otázka pocitu z přední části, je to otázka zatáčení. Pocit z řadového čtyřválce byl vždy dobrý – to byla naše nejsilnější stránka. U V4 ji teď nemáme a zatím nevidím jiné pozitivní vlastnosti.“
I když Yamaha i nadále pracuje na vývoji nového stroje, Quartararo svými slovy naznačil, že cesta k návratu mezi špičku MotoGP bude mnohem složitější než jen změna konfigurace motoru.
Foto: Yamaha MotoGP
Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.