Po dvou letech v Moto2 se italský závodník Dennis Foggia vrátil do Moto3 – ne jako krok zpět, ale jako nový začátek. V exkluzivním rozhovoru pro MotorMix během Grand Prix České republiky v Brně mluví o návratu, týmu Aspar i svém vztahu k Masarykovu okruhu.
„Bylo těžké se vrátit do Moto3,“ přiznává Foggia hned v úvodu. „Když jsem tu třídu opustil, všechno bylo jiné – jiná motorka, jiní jezdci, jiné pneumatiky. A teď je všechno znovu nové. Když jsem se vrátil na známé okruhy, připadaly mi úplně jiné – protože teď jezdím o dvě sekundy rychleji než dřív, takže to najednou byla úplně jiná trať.“
Po přestupu do silnější Moto2 a následném návratu zpět si musel znovu zvykat na to, co kdysi dobře znal. „Ze všeho, co jsem se naučil v Moto2, jsem si do Moto3 nemohl vzít vůbec nic. Je to úplně jiná třída – pneumatiky, motor, motorka... všechno,“ říká s úsměvem.![]()
Letos závodí v týmu Aspar na motocyklu CFMoto, což pro něj znamená další změnu. „Motorka je dobrá, ale znovu – úplně jiná než Honda nebo KTM, na kterých jsem dřív jezdil. Ze začátku to bylo těžké. Když se vrátím na trať, kterou znám z Moto2, první volný trénink je vždycky složitý, protože mám pořád v hlavě, jak jsem tam jezdil s jiným stylem.“
Na spolupráci s týmem Aspar si ale nemůže stěžovat. „Je to jeden z nejlepších týmů v paddocku. Máme spoustu dat, můžu se učit od jezdců jako Alonso. Cítím se tam dobře, je to taková rodina. Chci být jedním z nejlepších jezdců na světě – právě s tímto týmem.“
Zajímavé je, že návrat do slabší kategorie byl podle něj těžší než přechod opačným směrem. „Z Moto3 do Moto2 si prostě zvykneš – učíš se, jedeš. Ale když se vracíš, musíš naopak všechno zapomenout a znovu si vzpomenout, jak se jezdí v Moto3. Je to těžké – změnit styl, udělat krok zpátky.“
Jedním z jeho nejsilnějších závodních vzpomínek je právě Masarykův okruh v Brně. „Na Brno mám skvělé vzpomínky. V roce 2020 jsem tady vyhrál svůj první závod v mistrovství světa – a byl to taky můj poslední vítězný. Rád bych si to zopakoval. Odjet s vítězstvím nebo pódiem, to by byl sen.“
Brněnská trať mu podle všeho sedí. „Je to rychlá trať, podobná Mugellu. Je vyzývavá, má rychlé zatáčky, takže musíte být rychlí opravdu všude. Ne jako v Austinu, kde je pár rychlých úseků. Tady musíte být rychlí pořád. A já tu trať mám rád.“
A jaké jsou jeho cíle do budoucna? „Samozřejmě bych chtěl vyhrát titul v Moto3. Už jsem byl dvakrát blízko, ale nikdy jsem ho nezískal. Moc bych si to přál. Nevím, jestli to bude příští rok, nebo až v Moto2, ale chci být jedním z nejlepších.
Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.