„V HRT se cítím jako doma.“ David Schumacher o Spa, Nürburgringu i snech o hypercaru

David Schumacher letos poprvé absolvuje kompletní sezonu GT World Challenge Europe s novým Fordem Mustang GT3 v barvách týmu HRT. V exkluzivním rozhovoru pro MotorMix hodnotí dosavadní průběh ročníku, mluví o spolupráci s týmem i o svých dlouhodobých cílech.

„Myslím, že to je docela dobrá sezona. Samozřejmě výsledky nejsou takové, jaké jsme si přáli, ale už na začátku jsme věděli, že to nebude jednoduché. S autem jsme se museli hodně učit a pořád ještě máme co zlepšovat. Přesto jsme udělali velký pokrok – poznali jsme Mustang a našli dobrý způsob komunikace mezi Fordem, Multimaticem a týmem. Každý víkend se snažíme zlepšovat,“ vysvětluje Schumacher.

Za jeden z vrcholů označuje 24 hodin Spa: „Měli jsme silný závod, auto vydrželo, ale deset minut před cílem nám malý kamínek poškodil chladič. Přesto to pro nás byla cenná zkušenost a hodně jsme se naučili.“

„Na dlouhých rovinkách máme obrovskou výhodu. Top speed je skvělý, což se v závodění vždy hodí,“ říká Schumacher o vozu Ford Mustang GT3. „Naopak v pomalých zatáčkách a při brzdění máme velké rezervy. To jsou dvě oblasti, kde se musíme zlepšit. Ve vysokorychlostních pasážích jsme konkurenceschopní, ale v těch pomalých tratíme čas.“

Letos je to pro Schumachera první sezona s týmem HRT. „Spolupráce funguje skvěle. Všichni jsme otevření, jako jezdci spolu vycházíme velmi dobře, trávíme čas i mimo trať – chodíme na večeře, dáváme si drinky. V HRT se cítím jako doma. Přijali mě s otevřenou náručí a zatím cítím jen podporu a výborné partnerství.“

Závod na Nürburgringu je pro Davida výjimečný: „Být doma je vždy krásný pocit. Znám tu trať, mám tady spoustu fanoušků a známých tváří. Nürburgring je speciální – nejen Grand Prix okruh, ale i Nordschleife, která je výjimečná pro všechny závodníky.“

Schumacher má zkušenosti i z DTM a porovnání se přímo nabízí: „Těžko říct, co je lepší. Jsou to úplně jiné koncepty. GT World Challenge je týmový sport – sdílíte auto s dalšími jezdci, musíte si pomáhat, být otevření. V DTM jste spíš sám za sebe, váš největší soupeř je často týmový kolega. Obě série mají své kouzlo. DTM sprinty jsou krátké, můžete riskovat. V endurance závodech, jako je šest nebo 24 hodin, se naopak nesmí udělat ani malá chyba. Obojí mě baví.“

A co má raději – jezdit sám, nebo v týmu? „Je to těžké soudit. Vyrostl jsem v tom, že jsem bojoval sám za sebe, a to mám rád dodnes. Ale líbí se mi i otevřenost a spolupráce mezi jezdci v GT World Challenge, což v jiných sériích tolik nezažijete.“

Na první pohled by se zdálo, že vytrvalostní závody nutí šetřit pneumatiky. Schumacher ale vysvětluje, že tomu tak úplně není: „Pirelli staví pneumatiky tak, aby vydržely hodinu naplno. Takže můžeme jet od začátku do konce. Rozdíl je spíš ve strategii – kdy zastavit, kdy tankovat, kolik natankovat. Ale za volantem prostě jedete naplno celou dobu.“

Loňský rok sledoval 24 hodin Spa jen zvenčí, letos už byl na startu. „Je to největší GT závod světa – 73 aut na relativně malé trati, obrovská výzva. Všichni víme, že abyste mohli vyhrát, musíte nejdřív dojet. Já jsem jel devět hodin z celkových 24, takže na odpočinek moc času nebylo. Bylo to nové a náročné, ale i úžasný zážitek.“

Do zbytku sezony má jasný cíl: „Chceme dál zlepšovat auto, pracovat s Multimaticem a HRT, abychom dostali Mustang tam, kam patří. Už máme jedno vítězství ve třídě z 24hodinovky, ale chceme víc.“

A co jeho dlouhodobé sny? „Jednoznačně WEC. Je to šampionát po celém světě, s ikonickými tratěmi, a hlavně s Le Mans. Ideální by bylo začít s GT a časem se dostat do hypercaru – to by byl krásný cíl.“

 

Foto: GT World Challenge 

Autor

Tereza Chvílíčková

Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.