Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Čtvrtek, 10. ledna 2019 (10:18) Pavel Jelínek

Zdvojnásobili počet zastávek a v expanzi v Česku budou pokračovat.

FlixBus v Česku v roce 2018 zdvojnásobil počet zastávek. V expanzi plánuje pokračovat
++ FlixBus za poslední rok otevřel v Česku 30 nových zastávek, v expanzi plánuje pokračovat
++ Mezi nejfrekventovanější zastávky v síti FlixBusu v ČR patří kromě Florence, pražského Hlavního nádraží a Brna u hotelu Grand i nové zastávky v Chomutově, Mostě nebo Zlíně
++ Průzkum trendů v autobusové dopravě: Cenu jako nejdůležitější kritérium při výběru autobusového dopravce uvedlo 77 % dotázaných
++ Potřebu občerstvení potvrzuje pouze 10 % cestujících, jen pro 6 % je důležitá přítomnost stevardek
 
Praha, 10. ledna 2019 – Globální autobusový dopravce FlixBus hodnotí rok 2018 jako extrémně růstový, od ledna loňského roku můžete do zelených autobusů nastoupit ve 30 nových zastávkách na území České republiky. Mezi ty nejfrekventovanější patří kromě pražského Florence i nové zastávky v Chomutově, Mostě nebo Zlíně. FlixBus je známý atraktivními cenami jízdenek i slevovými bonusy a na základě výsledků průzkumu preferencí zákazníků v autobusové dopravě plánuje nabízet výhodné ceny i v letošním roce.
 
„Rozšíření nabídky dostupných spojů a umožnění více lidem pohodlně cestovat je pro nás prioritou i v letošním roce. V rámci České republiky plánujeme navýšit frekvence některých našich páteřních spojů, zavést nová vnitrostátní spojení a lépe propojit Česko se zahraničím, zejména pak se sousedními státy a oblíbenými turistickými destinacemi na jihu Evropy. Chceme se také více zaměřit na Slovensko a vytvořit nové možnosti propojení regionů s hlavním městem,“ uvádí Pavel Prouza, ředitel českého a slovenského FlixBusu.
 
Zelený dopravce se na propojování regionů zaměřuje dlouhodobě. Zhruba 40 % zastávek zelených autobusů se nachází ve městech s méně než 20 tisíci obyvateli. Celkově síť autobusů FlixBus a vlaků FlixTrain nabízí přes 350 000 denních spojení do 2 000 destinací.
 
 
 
Kromě rozsáhlé sítě autobusových spojení po celé Evropě je FlixBus známý i tím, že zákazníky láká na kombinaci výhodné ceny a bezpečných moderních autobusů. „Víme, že příznivá cena a pohodlí jsou nejdůležitějšími rozhodovacími kritérii při výběru autobusového dopravce. Káva zdarma a stevardky jsou přežitek. V dopravě jde hlavně o to přepravit se bezpečně a pohodlně z bodu A do bodu B tak, aby při každodenním cestování netrpělo tělo a zbytečně ani peněženka,“
dodává Pavel Prouza.
 
To v průzkumu ohledně postojů zákazníků v autobusové dopravě, který si společnost nechala na
konci července vypracovat, potvrdila většina cestujících. Cenu jako nejdůležitější prvek při
rozhodování uvedlo 77 % dotázaných.
 
V listopadu zavedl FlixBus v Česku ke státním slevám i vlastní věrnostní bonus. Jeho pravidelní
zákazníci mají možnost ušetřit na jízdném navíc v průměru 25 procent. Když se věrnostní bonus
přičte k 75% státním slevám, mohou studenti, děti, ZTP i senioři cestovat u tohoto autobusového
dopravce zdarma. Jako jediný dopravce však nabízí slevu i na obyčejné jízdné pro dospělou
osobu, která tak ušetří v průměru čtvrtinu ceny.
 
Preference zákazníků autobusové dopravy se posouvají směrem k pohodlí a kvalitní Wi-Fi
Průzkum společnosti response:now se zaměřil na vnímání trendů a nových služeb na palubě
autobusů a na to, jak se vyvíjí nároky Čechů na autobusovou meziměstskou dopravu v posledních
letech. Trendem posledních let v autobusové dopravě je zejména rostoucí nárok na opravdu
rychlé a stabilní Wi-Fi připojení, které požaduje až 83 % cestujících, ve věkové skupině 18-
26 let až 90 %. Z otázky na trendy také jednoznačně vyplývá tlak na ceny dopravců. Až 70 %
respondentů si myslí, že v posledních letech významně vzrostly nároky na nízké ceny jízdenek.
 
„Naši zákazníci s námi cestují často každý den, v autobusu stráví mnoho času a tento čas mnohdy
chtějí využívat efektivně. V září jsme proto do všech vnitrostátních autobusů nainstalovali dvě
LTE antény, které spolu se silnou dualband Wi-Fi a distribuovaným anténním systémem poskytují
kvalitní neomezené 4G/LTE internetové připojení. To je aktuálně nejpokročilejší řešení, které je
na autobusových linkách v Česku dostupné,“ vysvětluje Pavel Prouza.
 
U zákazníků je rychlý a neomezený a kvalitní internet vítaný. Podle informací dopravce se
spokojenost zákazníků s kvalitou internetu na vnitrostátních linkách ustálila na 4,2 bodů z pěti.
Objem přenesených dat měsíčně narostl o 25 % oproti srpnu loňského roku.
 
Oproti tomu potřebu občerstvení a nápojů ke komfortní jízdě na vnitrostátních linkách potvrzuje v průzkumu shodně pouze 10 % cestujících, asi pro 6 % je důležitá přítomnost personálu. Kolem jedné pětiny dotázaných si myslí, že zájem o tyto služby v posledních letech opadává, a to nejvíc v porovnání s jinými službami na palubě.
 
Dotazování se uskutečnilo online formou v létě 2018 a zapojilo se do něj více než 600 respondentů z celého území ČR ve věku mezi 18 a 60 let, kteří využívají autobusovou dopravu minimálně jednou za půl roku.
 
 
 
 
O společnosti FlixMobility
FlixMobility je mladá společnost působící v oblasti dálkové dopravy, která skze své značky FlixBus a FlixTrain nabízí pohodlný a ekologický způsob přepravy za dostupné ceny. Díky unikátnímu obchodnímu modelu a inovativním technologiím se ze strartupu rychle stala silná společnost s největší evropskou sítí dálkových meziměstských autobusů a v roce 2018 také prvními dálkovými vlakovými spoji. Od roku 2013 přepravila FlixMobility přes 100 milionů lidí a dala vznik tisícům nových pracovním míst v oblasti dopravy.
Z center v Evropě se tým FlixMobility stará o plánování sítě, zákaznický servis, management kvality, marketing a prodej a v neposlední řadě také o rozvoj nových obchodních příležitostí a technologický rozvoj.
O každodenní provoz flotily autobusů FlixBus se starají regionální partneři, povětšinou rodinné firmy, které na trhu úspěšně působí po desetiletí. FlixTrain je provozován ve spolupráci se soukromými vlakovými přepravci. Díky tomuto partnerství jde tak inovace, podnikatelský duch a silná mezinárodní značka ruku v ruce se zkušenostmi a kvalitou tradičního odvětví dopravy.
www.flixbus.cz/spolecnost
 
PR

Fotky

Další články

Komentáře