Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Středa, 16. května 2018 (00:02) Pavel Jelínek

Závody Monaco Historique 2018 : V sérii B se těšil naposled a nejvíc Tony Wood s vozem Tec-Mec.

Závody Monaco Historique 2018

Již pojedenácté pořádal Automobile Club de Monaco svou binnuální Grand Prix Monaco Historique. Co před 20 lety začalo jako nezávazná přehlídka závodních automobilů k jubileu trpasličího státu, je dnes jedním z nejlepších historických podniků na světě. Změnil se ovšem i postoj účastníků. Pokud bylo kdysi cílem majitelů hříšně drahých skvostů na čtyřech kolech projet se po trati Velké ceny, jde dnes především o to vyhrát – za každou cenu!

Série B – Monoposty F1 a F2 postavené před rokem 1961

Do závodu se kvalifikovalo 23 vozů a nejrychlejší Lotus-Climax 16 Angličana Nicka Padmoreho byl o sekundu rychlejší, než Tony Wood (Tec-Mec F415), Julian Bronson (Scarab F1) a další Lotus 16 Joaquina Folcha.

Za perfektního slunečna předvedli Padmore s Bronsonem klasický předčasný start – toliko k tomu, jak nervozní účastníci Monaco Historique jsou. Bronsonův Scarab převzal špičku před Padmorem a Woodem, který na rozdíl od konkurentů na startu témeř zůstal stát. Od 4. kole souboj na špičce přitvrdil a zelený Lotus atakoval v každé zatáčce americký Scarab postavený svého času pro miliardáře Lance Rewentlowa. Po zábavné bitvě trvající dvě kola se Padmore v Rascasse protáhl do vedení. Nejvíce se nakonec ale přeci jen radoval Tony Wood. Oba konkurenti před ním obdrželi za jejich předčasný start penalizaci drive-through a tak vyhrál Woodův rudý Tec-Mec.

Výsledek série B:

1. Tony Wood, Tec-Mec (1959)

2. Nick Padmore, Lotus 16 (1958)

3. Joaquin Folch, Lotus 16 (1959)

4. Julian Bronson, Scarab-F1 (1960)

5. Guillermo Fierro-Eleta, Maserati 250F (1954)

6. Max Smith-Hilliard, Lotus 16 (1958)

 

 

Vyhrál po potrestání soupeřů: Tony Wood na voze Tec-Mec F415 z roku 1959.

 

Marshall (Lotus 16), Phillips (Cooper Bristol) a Padmore (Lotus 16) na stoupání k zatáčce Massenet.

 

Senzační Talbot-Lago T26C Němce Klause Lehra.

 

Vozy série B v boxech

 

Tony Wood a Milliganův Connaught A před Hotelem de Paris

 

Tento Scarab F1 si nechal roku 1960 postavit miliardář Lance Rewentlow. S vozem s motorem vepředu ovšem jaksi zaspal čas...

 

Klasika. Rakušan Halusa v Maserati 250F (1959) předjíždí typ A6GCM (1952) s Juliií de Baldanzovou v kokpitu, aneb: Liberté! Égalité! Sexualité!

 

 

 

 

Text a foto: Roman Klemm

Další články

Komentáře