Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Čtvrtek, 8. října 2015 (10:05) Pavel Jelínek

Závodící šéf týmu RTR Tomáš Miniberger - rozhovor před Epilogem

Co pro Tomáše  znamená, že je letos Epilog zařazen do 24H Series a jak se těší na samotný závod?

„Pro mne je tento závod začátek závodění s novým autem. Na jaře to byl jen sen a teď je to realita. A dokonce lepší než ten sen. Máme dvě auta, dvě skvělé posádky a profesionální zázemí. To, že se to podařilo zrovna pro Brno, je fantastické. Doufám, že se v Brně bude líbit i Creventicu a zůstane tady i v dalších letech. 
Společně s REITER Engineering a KTM jsme Epilog pojali jako akci pro naše klienty a partnery a tak se těšíme nejen na závody, ale i na příjemná setkaní.“

„Pořád mám na paměti, že jedeme s novým autem, a že je to určitý risk,“ odpovídá Tomáš na otázku, s jakým výsledkem bude spokojen. „Jsem v očekáváních tedy spíše opatrný. Budu nadmíru spokojen pokud auto dojede celé a bez vážnějších problémů. A pokud se to podaří tak máme na bednu ve třídě SP3 a velmi slušné celkové pořadí.“

Nové KTM X-BOW GT4 si vydobylo hned ve své první sezoně slušný respekt. Co očekává od tohoto vozu Tomáš Miniberger?

„X-BOW GT4 je moderní zavodní auto, které svůj potenciál již ukázalo v GT4 sérii. Asi se budeme potýkat s dětskými nemocemi, spolu s promotéry budeme hledat férové BoP, ale celkově věřím, že auto obstojí. Věřím, že si auto jezdecky užijeme a že se s ním všichni jezdecky posuneme vpřed obdobně jako v XBB.“

Všech našich jezdců jsme se zeptali proč zrovna motorsport? Proč auta? Proč ne golf nebo tenis? U Sergeje i Milana to je velká vášeň a jinak tomu není ani u Tomáše.

„Pro mne jsou závody sport. V tomto případě vrcholový sport. A ten je o týmu, o přípravě, o tréninku, o technice, o soustředění a samozřejmě i o štěstí. A tento mix okořeněný adrenalinem je přesně to, co mne na motorsportu baví. A u vytrvalostních týmových závodů je k tomu i fenomén sdílené radosti napříč týmem.“

RTR Projects však myslí i do budoucna.

„Chceme být profesionální závodní tým s přijatelným rozpočtem a pohodovou atmosférou. Aktuálně přebudováváme a stavíme vlastní servisní závodní zázemí. Není to snadné, ale příprava techniky dělá výsledek. Myslím, že se nám ve spolupráci s Reiter Engeneering a Racetool, servisním partnerem KTM podařilo najít model, který naše představy naplní. S našim novým KTM X-BOW GT4 chceme jezdit mezinárodní závody. Těch možností je spousta a po Epilogu se rozhodneme, jakou cestou půjdeme. Samozřejmě 24h Series je nám nejbližší. Ale oslovují nás i jiné závody a vůbec nevylučuji nákup dalšího auta,“ prozradil Tomáš Miniberger.

Tým RTR Projects ještě nedávno spolupracoval s bruntálský týmem BP Autosport. Sleduje Tomáš Miniberger jejich počínání?

„Možná to tak nevypadá, ale sleduji, a to s nostalgií. Zažili jsme s nimi krásné závody nejen v BMW, ale i na offroadech. Rád na to vzpomínám. A jak už to v životě občas bývá tak jsme se názorově začali rozcházet a tak každý jdeme svou cestou. Já rád pracuji s novými technologiemi a aplikuji německý způsob řízení. 
A oni mají rádi tradiční věci a řekněme jižanský způsob řízení. Obojí je legitimní cesta. Ze začátku v tom byly emoce, to je pochopitelné, ale už to odeznívá. Těším se na chvíli, jak se tomu společně zasmějeme.“

BP Autosport v současnosti reprezentuje českou okruhovou scénu v německém vytrvalostním šampionátu VLN.

„Myslím, že se ve VLN našli. Jezdi velmi solidní výsledky. A mentalita VLN závodu koresponduje s tou jejich. Přeji jim, ať se jim tam daří! A myslím to upřímně,“ popřál Tomáš štěstí do dalších závodů VLN bruntálské skvadře.

A koho Tomáš Miniberger tipuje na vítěze Epilogu?

„Tým RTR Project 2, to je snad jasný,“ říká s úsměvem a lehkou nadsázkou a dále k tomu dodává: „Vážně si myslím, že ta posádka je skvělá, možná nejlepší v poli a bude prohánět i GT3 auta. Samozřejmě je to první vytrvalostní závod X-BOW GT4, auto je reálně pomalejší než GT3 a stát se může cokoli, ale pokud vyhrají, nebo budou v Top 3 tak se tomu vůbec divit nebudu.“

RTR Projects, a.s.

 

Fotky

Další články