Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Sobota, 11. ledna 2020 (16:41) Karel Lacina

Záplavy vody definitivně ukončily 24h v Dubaji 2020.

15. ročník 24h v Dubaji se do historie zapíše jako ten zatím nejkratší. Matka příroda opět ukázala, kdo je na této planetě pánem, a po odjetých sedmi hodinách a sedmnácti minutách bylo po všem. Již od začátku celého dění v Dubaji bylo hlavním tématem počasí. Akce byla oficiálně zahájena ve středu a podmínky byly ideální, na pátek a sobotu byl ovšem předpovídán déšt a to hodně deště.

Koncern Hankook, hlavní dodavatel pneumatik, okamžitě zareagoval a dodal do místa dění zásoby mokrých pneumatik. Tréninky a kvalifikace ještě proběhly bez problémů, stejně jako zahájení závodu. Postupně se objevovalo více a více kapek a po pěti hodinách se intenzita deště zvýšila na takovou míru, že už ani kanalizace nestíhala a nemohlo přijít nic jiného, než vyvěšení červených vlajek.

Pršelo bohužel celou noc a problémy nastaly nejenom na okruhu, ale i v samotné Dubaji a na většině území Emirátů. V 7 hodin bylo po důkladné analýze situace po vzájemné dohodě mezi ředitelstvím závodu, vedením dubajského autodromu a promotérem Creventic rozhodnuto o definitivním ukončení celého závodu.

 


V době vyvěšení červených vlajek byl ve vedení červenočerný Mercedes týmu Black Falcon, který zvládl odjet 168 okruhů a byl vyhlášen , jako celkový vítěz. Německý tým tak získal již pátý dubajský triumf a stejně tak i značka Mercedes. Khaled Al Qubaisi, Hubert Haupt a Jeroen Bleekemolen jsou nyní trojnásobnými vítězi.

Domácí Al Qubaisi byl v době přerušení právě za volantem a na vzniklou situaci reagoval - " Podmínky byly extrémě obtížné, všude bylo strašně moc vody a bylo to spíše jako na lodi. Je škoda, že nemůžeme pokračovat, ale není pochyb o tom, že zastavení závodu je správné.

Bezpečnost musí být vždy na prvním místě". Se stejným počtem kol skončilo  druhé Audi týmu Car Colection, obhajující lonské vítězství před dalším Audi MS7 od WRT. Triumf Mercedesu umocnila vítězstvím v kategorii Am sestava MP Motorsport před dalším stuttgartským vozem, patřícím formaci TOKSPORT , a stejně jako ve třídě Pro až se čtvrtou pozicí se muselo spokojit Porsche.

 


Vítězství pro domácí barvy získal ve třídě GTX tým Dragon Racing s Huracanem Supertofeo před Mercedesem AMG QSR Racing. Naprázdno vyšel favorizovaný Leipert Motorsport, jejichž Lamborghini bylo více v boxech, než na trati a neuspěly ani dva speciály MARC II V8.

 


Mezi vozy GT4 svedly velkou bitvu ekipy Atlas BX a Century Motorsport , jejichž dvě BMW M4 GT4 nestačily na Mercedes AMG CLK asijské posádky Cho, Kim, Yanagida a Park. Belgické Audi RS3 LMS belgické sestavy AC Motorsport si odváží triumf mezi vozy TCR před dvěma Golfy Lestrup Racing a Autorama Motorsport.

 


První vytrvalostní závod nové sezony je za námi, i když jsme si to představovali poněkud jinak. I tak jsme viděli kvalitní sport a můžeme se těšit na další závody, které budou brzy následovat.


1. BLACK FALCON  Al Qubaisi/ Haupt/ Barker/ Metzger/ Bleekemolen MERCEDES CLK AMG GT3
2. CAR COLLECTION MOTORSPORT Breukers/ Haase/ Ortmann/ Parhofer/ Winkelhock AUDI R8 LMS EVO
3. MS7 by WRT Saud Fahad Al Saud/ Vergers/ Vanthoor/ Mies/ Breukers AUDI R8 LMS EVO
4. HERBERTH MOTORSPORT Muller/ Bohn/ Renauer/ Renauer PORSCHE 911 GT3 R
5. WRT Ineichen/ Ineichen/ Bortolotti/ van der Linde AUDI R8 LMS EVO
6. BARWELL MOTORSPORT Amstutz/ Kujala/ Witt/ Lind/ Ballon LAMBORGHINI HURACAN GT3 EVO
7. SPS AUTOMOTIVE PERFORMANCE Pierburg/ Onslow Cole/ Baumann/ Arnold MERCEDES CLK AMG GT3
8. MP MOTORSPORT de Jong/ De Jong/ De Heus/ van Langen
9. ATTEMPTO RACING Scholl/ Huisman/ Braams/ Braams/ Drudi AUDI R8 LMS EVO
10. TOKSPORT WRT Jefferies/ Hrachowina/ Kurtz/ Konrad/ Hutchinson MERCEDES CLK AMG GT3

 

Zdroj: Faceb
 

Další články

Komentáře