Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Středa, 13. listopadu 2019 (21:28) Karel Lacina

WTCR pojede předposlední závod před finále v Malajsii.

Ve světě se jezdí závody na několika okruzích , vytvořených přímo v centru měst, ale jen několik z nich se stalo pro fanoušky motorsportu legendami. Tím nejslavnějším je bezesporu Monte Carlo, kultem je určitě i lázenské městečko Pau a stejně tak i okruh Guia v ulicích Macaa. Zde se poprvé závodilo už v roce 1954 a o 13 let později se k automobilům přidaly i motocykly.

6, 2 kilometrový okruh je považovaný za nejtěžší na světě především díky svojí minimální šířce a několika vracákům, z nichž nejznámější je asi Melco, kde jezdci cestovních vozů neváhají použít k zatočení ruční brzdu. Kromě cestovních vozů nechybí ani GT, ale vrcholem celého víkendu je Formule 3. Pro piloty těchto monopostů je vítězství na této trati ceněno nad všechna ostatní a není divu, že zde slavily největší hvězdy F1.


Koho tedy o nadcházejícím víkendu na asijském asfaltu uvidíme?
Zatímco většina šampionátů už má svůj letošní plán splněn, WTCR zde pojede předposlední závod před finále v Malajsii a situace na čele je velice vyrovnaná. Ve vedení je Esteban Guerrieri, ale jen 7 bodů ztrácí Norbert Michelisz, a stejná situace je i v boji o třetí příčku.

Tu zatím okupuje Thed Bjork, 7 bodů ztrácí legenda cestovních vozů Yvan Muller. Po minulém podniku na Suzuce mělo WTCR třítýdenní pauzu a tak většina týmů pouze testovala, pouze Mikel Azcona absolvoval v rámci tréninku španělský šampionát v Barceloně. Tradiční startovní pole doplní několik jezdců z Hong Kongu, z nichž nejsilnější bude zřejmě sestava týmu TRC s Hondami Civic.

 


Nejzajímavější účastníky závodu vozů GT jsme si již představili v samostatných článcích, tak přejděme k další kategorii, kterou tvoří 24 pilotů, kteří budou usilovat o Pohár cestovních vozů. Ve startovní listině figurují v Evropě prakticky neznámí jezdci z Macaa, Hong Kongu a Japonska, mezi značkami mají převahu Mini Coopery a Lancery různých evolucí.

Podobně to vypadá i v GT Cupu, opět řada neznámých asijských účastníků doplněných několika startujícími z Blancpain GT Asia, mezi několika Mercedesy CLK AMG je nejvíce Lotusů Exide nebo Evora. V kategorii motocyklů můžeme registrovat několik jmen, která se už v Macau objevují několik let, jako např, několikanásobní vítězové Peter Hickman a Michael Rutter.

Zminovaný vrchol víkendu tedy Formule 3 nové generace už dlouho před startem řešila otázku, zda na trat pustit celé pole, čítající nějakých třicet jezdců, což nakonec prošlo a na trati tak bude hodně husto. Letošní šampion tohoto zcela inovovaného šampionátu, jenž nahradil jako doprovodná serie při závodech F1 zaniklé GP3, se jmenuje Robert Schwarzman z Ruska a jeho cesta, mající začátek v F4 může pokračovat výše.

Nechybí ani vicemistr Marcus Armstrong z Nového Zélandu, zatímco bronzový Jehan Daruvala mezi přihlášenými chybí. S trojicí mladíků nebude chybět Sauber Juniro Team Charouz , v jehož barvách vyjedou Callum Ilott, David Schumacher a Enzo Fittipaldi.

Hodně fanoušků jistě bude mít i nechtěná hvězda z loňského závodu Sophia Floersch, která předvedla havárii roku a po letošní sezóně ve Formuli Renault dostává další šanci o stupeň výše.


Závodit se začne už zítra, kdy začínají první tréninkové jízdy.
 

 

 

 

Další články

Komentáře