Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pondělí, 1. července 2019 (09:46) Pavel Jelínek

Vyrobili dvanáctimiliontou převodovku současné generace.

DVANÁCTIMILIONTÁ PŘEVODOVKA

ŠKODA vyrobila dvanáctimiliontou převodovku současné generace

V roce 2018 bylo v závodech Mladá Boleslav a Vrchlabí celkem vyrobeno více než 1,1 milionu převodovek.

ŠKODA AUTO dnes dosáhla hranice 12 milionů vyrobených převodovek. Aktuálně se ve ŠKODA AUTO vyrábí tři typy převodovek - MQ 200, MQ/SQ 100 a DQ 200. Převodovky se používají jak u modelů značky ŠKODA, tak i ve vozech další značek koncernu Volkswagen. 

Dr. Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast výroby a logistiky, zdůraznil: „Počet 12 milionů převodovek je důkazem velkého nasazení našich zaměstnanců ve výrobě komponentů, která ve společnosti ŠKODA AUTO hraje velice důležitou roli. V našich závodech jsme už pátý rok za sebou vyrobili více než jeden milion převodovek pro vozy značky ŠKODA a i pro další koncernové značky.“

ŠKODA AUTO ve svých závodech v Mladé Boleslavi a ve Vrchlabí vyrábí pro koncern Volkswagen tři různé typy převodovek. V hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi vznikají vedle převodovek MQ 200 i převodovky typu MQ/SQ 100. V závodě Vrchlabí vyrábí společnost ŠKODA AUTO od roku 2012 automatickou převodovku s přímým řazením (DSG) DQ 200.

V roce 2018 vyrobila společnost ŠKODA AUTO 371 700 kusů převodovek MQ 200, 231 300 převodovek typu MQ/SQ 100 a 538 759 exemplářů dvouspojkové převodovky DQ 200. Ve společnosti ŠKODA AUTO tak loni z linky sjelo více než 1 141 700 převodovek. Objem výroby všech typů převodovek v současné době činí zhruba 4800 kusů denně.

První převodová skříň byla namontována do vozu Voiturette A, prvního automobilu značky Laurin & Klement, v roce 1905. Převodovka se nacházela uprostřed vozu, vybaveného řadící kulisou a pohonem zadních kol.

Převodovka MQ 200 v Mladé Boleslavi vzniká už od roku 2000 a montuje se v kombinaci s benzínovými motory o objemu 1,0 až 1,6 litru. Převodovku využívají vozy značky ŠKODA i modely koncernových značek Volkswagen, Audi a Seat. Do dnešního dne vyrobila ŠKODA celkem 7 210 300 exemplářů této převodovky. Denní objem výroby převodovky MQ 200 činí v současné době více než 1600 kusů denně.

Převodovky MQ 100/SQ 100 byly původně vyvinuty pro modely „New Small Family“ koncernu Volkswagen (ŠKODA CITIGO, VW up! a Seat Mii) a v Mladé Boleslavi se vyrábí od roku 2011. Kromě toho převodovky MQ 100/SQ 100 v kombinaci s benzínovými motory o objemu 1,0 litru pohání vozy ŠKODA FABIA a další malé vozy koncernu Volkswagen. V červnu 2019 vyrobila ŠKODA dvoumiliontou převodovku tohoto typu, v současnosti se denně vyrábí více než 900 kusů.

Automatická sedmistupňová dvouspojková převodovka s přímým řazením DQ 200 vzniká od roku 2012 v závodě Vrchlabí a patří mezi nejmodernější převodovky svého druhu. Při aktuální výrobě 2200 kusů denně vyrobila společnost ŠKODA AUTO už 2 749 800 exemplářů. I tato sedmistupňová převodovka s přímým řazením (DSG) slouží ve vozech značky ŠKODA i v modelech dalších koncernových značek. Ve výrobě sází společnost ŠKODA AUTO na technologie z oblasti Průmyslu 4.0, jako například na kooperující roboty. Ty zaměstnancům pomáhají při jedné z nejcitlivějších činností v montáži mechatroniky – při montáži řadícího pístu.

Důsledná orientace závodu Vrchlabí na principy Průmyslu 4.0 
V rámci dalekosáhlé transformace společnost ŠKODA AUTO v roce 2012 závod ve Vrchlabí přebudovala ze závodu na výrobu vozů ve vysoce moderní závod na výrobu komponentů. Během pouhých 18 měsíců vznikla nová výrobní hala a stávající výrobní haly byly výrazně modernizovány. Dnes je Vrchlabí jedním z nejmodernějších výrobních závodů v koncernu Volkswagen.

Za využití kooperujících robotů a dalších technologií z oblasti Průmyslu 4.0 získal závod ve Vrchlabí už celou řadu cen. Například takzvaný manipulační robot zásobuje desítky strojů díly a vrací prázdné obaly zpět do skladu. V roce 2015 byl výrobní závod vyznamenán jednou z nejrenomovanějších cen pro zpracovatelský průmysl v Evropě a získal evropský titul „Továrna roku“.

 

 

 

PR

Zdroj

Další články

Komentáře