Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Úterý, 5. listopadu 2019 (21:14) Karel Lacina

Vrchařská sezóna 2019 ještě neskončila.

V letošním roce nás ještě čeká několik závodů do vrchu, především na Španělském území, ale už se objevilo několik novinek na příští sezonu. Během víkendového Ultimate Cupu na okruhu Paul Ricard představil výsledek svého vývoje francouzský tým Bourgeon Concept.

Jeho majitel Fabien Bourgeon staví ve svých dílnách rychlé konstrukce skupiny CM osazené karbonovými karosériemi imitujícími především vozy DTM osazené litrovými motory a sám s těmito speciály absolvovuje francouzský vrchařský šampionát. V letošní sezoně odjel s prototypem poháněným motorem Suzuki GSX R jen vybrané závody a veškeré úsilí vrhl společně se svými mechaniky do stavby speciálu, který na tratě vyrazí v roce 2020. 

 

Tentokrát se jedná už o velký prototyp skupiny E2/ SC se kterým hodlá ve francouzském šampionátu útočit na titul v absolutním pořadí.

Napomoci by mu k tomu měl silný třílitrový motor Cosworth V8. Bližší technické údaje prozatím nebyly zveřejněny.
Novou techniku pořídil Španěl Cesar Rodriguez. Jeho sportovním nářadím bude špičková Osella PA 21 JRB BMW skupiny E2/ SC, s hvězdnou minulostí, když v roce 2016 se stejným vozem debutoval v Cividale Christian Merli, současná evropská hvězda první kategorie, o čemž svědčí i zbarvení představeného vozu.

 

Tento malý prototyp pohání čtyřválcový litrový motor BMW o výkonu 200 koní uložený v ocelovém rámu s přední částí z karbonu. Šestistupnová převodovka Teknogear s řazením na volantu, špičkové tlumiče Ohlins, karoserie s aerodynamickými prvky odvozenými s FA30 a váha kolem 400 kg dávají vozu vlastnosti rakety a na trati bude hodně rychlá.

Další články

Komentáře