Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Úterý, 9. října 2018 (21:07) Pavel Jelínek

V okolí Příbrami bude bojovat opět sedmička ADAMů.

Při Rally Příbram zabojuje opět sedm ADAMů

XTG ADAM Cup 2018 zakončí v rychlém sledu dva závody – Rally Příbram a německá 3-Städte Rallye, staronově s centrem v Německém Straubingu. Soutěže se uskuteční v následujících dvou víkendech a lze očekávat, že korunují letošní pohárovou nadvládu Martina Vopatřila a Karla Voltnera. Ale jak se v Jeseníkách ukázalo, každý je porazitelný, a tak oba závodu mohou přinést drobné dílčí zápletky.

 

Kromě vítězné trofeje jsou ve hře hlavně dvě další pozice na stupních vítězů. Zde je situace zcela otevřená a teoreticky na stříbro a bronz v XTG ADAM Cupu může pomýšlet pětice jezdců.

Vzhledem k tomu, že z důvodu voleb, byla Rally Příbram přesunuta na pozdější termín, čeká závodníky XTG ADAM Cupu velmi náročných deset dní, které rozhodnou o celkovém umístění v pohárové klasifikaci. Bez ohledu na to, jak dojedou na Příbrami, se jezdci, kteří chtějí na 3-Städte Rallye startovat, museli přihlásit nejpozději do pondělí 8. října.

Přeji proto všem, aby nadcházející Rally Příbram proběhla bez jakýchkoliv problémů a v dvacetičlenném poli německého Opel ADAM Cupu se naši jezdci prezentovali opět skvělými výkony, tak jako v minulých letech,” věří promotér XTG ADAM Cupu Zdeněk Pekárek.

Na sedmičku dvojic čeká v první etapě Rally Příbram osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích, celkem 85 ostrých kilometrů.

Sedm startujících je vyrovnáním letošního maxima, přitom účast mohla být teoreticky ještě početnější. Ohlášený návrat na závodní tratě nestíhá Jan Pilař, pracovní povinnosti nepustí do Příbrami Adama Laholu (na 3-Städte Rallye nebude chybět, dále pojede Rally Vsetín) a nestartuje ani Michal Kolář. Naopak po delší pauze se vrací Patrik Brtníček a domácí Jiří Šimánek.

Právě Patrik Brtníček obhajuje pohárové prvenství z loňského roku, kdy opanoval úvodní den Rally Příbram. Loni se však závodilo v obou etapách, ve druhé havaroval.

Loni to vyšlo půl na půl. Proto se do Příbrami hodně těším, ale je mi jasné, že kluci jsou rozjetí. Nezávodil jsem čtvrt roku, takže se do toho zase musím dostat. Ale pokusím se o to, co nejdříve. Tratě jsou určitě pěkné, a tak se naše ambice s Tomášem Šmídem budou odvíjet podle průběhu. Samozřejmě bychom nechtěli být někde na konci,“ konstatuje Patrik Brtníček.

V zajímavé pozici bude při Rally Příbram spolujezdec Michal Večerka. Loni společně s Martinem Vopatřilem dominoval druhé etapě Rally Příbram. Společně zde udělali zásadní krok ke konečnému pohárovému titulu. Letos je vše jinak, Martina Vopatřila úspěšně naviguje Karel Voltner, Michal Večerka se podruhé v sezoně představí vedle Dominika Stříteského. Mladíka, jenž opanoval klasifikaci XTG ADAM Cupu při posledním závodě Rally Jeseníky ve Šternberku.

Na loňskou Rally Příbram vzpomínám rád. První den, který se počítal zvlášť, jsme sice prohráli o jednu desetinu s Patrikem Brtníčkem, ale druhý se už žádné drama nekonalo a s Martinem jsme vyhráli. Dominika považuji za velký rally talent. Je velmi přesný a rychlý, tak jako většina motokáristů. Byl bych rád, kdybychom na příbramských tratích zajížděli podobné časy, jako Martin Vopatřil. V plánu je i start na 3-Städte Rallye, ale vše bude záležet na tom, jak dopadneme v Příbrami,“ říká zkušený navigátor Michal Večerka.

 

Jak už jsme zmínili, kdo nakonec zaujme druhou, případně třetí příčku pohárové klasifikace (pro umístění v konečném hodnocení je podmínkou start v Německu!) je otevřené. Největší šanci má trojice jezdců. Trochu lépe to mají před Příbramí rozjeté Martin Baďura a David Štefan, jenž se na příbramské soutěži představí už počtvrté. Jednoznačně má s Rally Příbram nejvíce zkušeností, na druhou stranu zde naposledy startoval s civicem v sezoně 2014. A za tu dobu doznala soutěž řady změn.

Protože jsme už přihlášeni i na 3-Städte Rallye, znamená to pro nás, že Příbram musíme bezpodmínečně dojet. Je to pro mě sice čtvrtý start, ale přece jen už je to chvíli, kdy to bylo naposledy. Příbram se mi vždy moc líbila a její charakter mi celkem seděl. Proto se moc těším i letos, i když jsem právě na tomto závodě měl v roce 2011 asi svou největší havárii,“ přiznává David Štefan.

Martin Baďura, který má aktuálně v XTG ADAM Cupu o dva body více než Štefan, reaguje: „Charakter příbramských tratí se mi líbí, je to rychlé a to nám vyhovuje. Uvidíme, jak si s námi tentokrát pohraje počasí, ale myslím si, že jsme aktuálně schopni jet rychle za všech podmínek. Rádi bychom už konečně prolomili sérii třetích míst.“

Druhá příčka XTG ADAM Cupu po pěti závodech však patří Tomáši Arnoštovi (dříve Neužil). Proti zmíněné dvojici konkurentů má však o jeden bodový zisk více a v jeho případě může dojít ke „škrtání“ bodů…

Loňskou Příbram si pamatuji jako dnes. Byl jsem se na kluky podívat a totálně mě pohárové závodění chytlo. Snil jsem o tom, že budu závodit na této úrovni a jsem moc rád, že se mi to splnilo. Jelikož chceme jet oba závody, prioritou v Příbrami bude dojet. Samozřejmě bych rád zajel lepší výsledek než doposud, ale to bude velice těžké. Martina Vopatřila ani nemusím zmiňovat, po nějaké odmlce startuje Patrik.

Do třetice Dominik, nenápadný klučina a zároveň skvělý závodník. V Jeseníkách ukázal, zač je toho loket. Ale jsou zde i další. Proti zkušenějším protivníkům to bude vážně těžké, ale beru to tak, že jen kvalitní konkurence mě donutí zlepšovat a posouvat své hranice dál. Jsem však srdcem závodník a už bych konečně chtěl prolomit podiové příčky. Tak uvidíme, jak se nám bude dařit,“ nastiňuje Tomáš Arnošt.

 

Jiří Šimánek se v rámci cupu představil na Kopné, nyní se vrací do pohárového pole na domácí Příbrami. Po jeho boku se objeví zkušený příbramský navigátor Jiří Kulštejn.

Na Rally Příbram se moc těším. Beru ji jako domácí soutěž, v rodném městě, navíc je to dárek k narozeninám (15. 10.). Trať se od loňska změnila jen v drobnostech, otázkou bude počasí. Máme totiž proti pohárovým soupeřům až startovní číslo 81! Osobně se mi rychlostní zkoušky líbí a v průběhu bych se chtěl přiblížit klukům, zabojovat o své pohárové maximum. Z toho plyne, že musím určitě jet rychle a navázat na start v Pačejově, kde se po mém boku objevila Karolína Jugasová. Věřím, že v Příbrami mi k tomu jistě dopomůže velezkušený Jirka Kulštejn. Zkusíme to a uvidíme, jak se bude společně dařit,“ říká před startem Jiří Šimánek.

Průběžné pořadí XTG ADAM Cupu 2018 (5/7):

1. Vopatřil (5 startů) 120, 2. Neužil (5) 76, 3. Baďura (4) 72, 4. Štefan (4) 70, 5. Lahola (5) 64, 6. Brtníček (3) 54, 7. Stříteský (1) 25, 8. Pilař (2) 20, 9. Kolář (2) a Šimánek (1) 10

 

Kalendář XTG ADAM Cup 2018

7. - 8. 4. Rallysprint Kopná

5. - 6. 5. Rally Vyškov

16. - 17. 6. Rally Hustopeče - I. etapa

25. - 27. 8. Barum Czech Rally - I. etapa

15. - 16. 9. Rally Jeseníky

12. - 14. 10. Rally Příbram - I. etapa

20. - 21. 10. 3-Städte-Rallye (D)

 

Finanční prémie za umístění v jednotlivých závodech XTG ADAM Cupu 2018:

Promotér XTG motorsport klub v AČR vypisuje pro jednotlivé závody následující finanční prémie pro prvních pět posádek v cíli každé soutěže v rámci pohárové klasifikace

1. místo 30 000 Kč

2. místo 15 000 Kč

3. místo 10 000 Kč

4. místo 5 000 Kč

5. místo 3 000 Kč

 

Finanční prémie za konečné umístnění v XTG ADAM Cupu 2018:

Promotér XTG motorsport klub v AČR na konci sezóny, po skončení závěrečného podniku XTG ADAM Cup u2018, ocení tři nejúspěšnější účastníky následujícím způsobem:

1. místo 75 000 Kč

2. místo 50 000 Kč

3. místo 25 000 Kč 

 

Aby byl jezdec zařazen do celkové klasifikace, musí odstartovat v nejméně pěti závodech (ve čtyřech závodech v ČR + 3–Städte-Rally). 

OPEL ADAM CUP – Technická data:

Motor: 1.6 ECOTEC 16V, variabilní časování ventilů, řídicí jednotka BOSCH Motorsport

Výkon: 103 kW / 140 k při 6500 ot/min

Toč. moment: 160 Nm při 4700 ot/min

Převodovka: Sekvenční 5-stupňová Sadev, lamelový samosvorný diferenciál

Podvozek: Nastavitelný soutěžní podvozek REIGER, tlumičové vzpěry McPherson, silentbloky Uniball, specifikace pro asfalt a šotolinu

Řízení: Hřebenové s elektrohydraulickým posilovačem

Kola: Hliníkové disky EVO Corse 6,5 x 16 (asfalt), 6 x 15 (šotolina)

Brzdy: „Fly-off“ hydraulická ruční brzda, regulace tlaku brzd zadní nápravy, 4-pístkové kotoučové brzdy Brembo vpředu, vzadu jednopístkové kotoučové brzdy.

Brzd. kotouče: 305 mm ventilované vpředu, 264 mm vzadu

Karoserie: Lehký skelet, integrovaná bezpečnostní struktura, ochrana motoru a palivové nádrže

Interiér: Sedadla SPARCO Competition (kompatibilní se systémem HANS), integrovaný hasicí systém, suchý akumulátor.

Exteriér: Komponenty karoserie „OPC Line“, rychloupínače kapoty motoru a víka zavazadlového prostoru, tažná oka

Elektronika: Soutěžní přístrojový panel, LCD indikátor řazení, palubní počítač navigátora MONIT, centrální ovládací panel, lampa na čtení map

Rozměry: délka: 3698 mm, šířka: 1720 mm, výška: 1442 mm, rozvor: 2310 mm

Hmotnost: 1090 kg

 

Bližší informace k poháru: Zdeněk Pekárek, XTG motosport, tel: + 420 608976661,
e-mail: zdenek.pekarek@opel-motorsport.cz

 

PR

Fotky

Další články

Komentáře