Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Neděle, 10. listopadu 2019 (18:15) Karel Lacina

V Japonsku se odjelo finále populárního vytrvalostního šampionátu.

Další sérií, která dosáhla svého finále byl o víkendu v Japonsku velice populární vytrvalostní šampionát Super Taikyu dříve známý pod názvem N1 Endurance Series, který se jezdí od roku 1991. Dějištěm závěrečného dějství byl 3, 7 kilometrový okruh v Okayamě u města Mimasaka. 

Závodem na tři hodiny zakončily svoji letošní sezonu skupiny ST4 a ST5 ve kterých mají převahu vozy Toyota GT86 a Mazda MX5.

Dvojice nejrychlejších Toyot vyrážela do závodu z první pozice a pouze tyto dva vozy patřící týmům Shade Racing a Tom s Spirit se utkaly o poslední letošní triumf, když třetí adepti na podium, sestava Endless doplatila na pomalý defekt a neplánovanou zastávku v depu, z čehož pramenilo až třetí místo v cíli.

Bitvu na čele rozhodla zastávka v boxech, kterou tým Shade absolvoval těsně po ukončení fáze FPY a před výjezdem saffety caru po problémech týmu TC Corse. Trojice Shade Racing vítězstvím potvrdila titul šampionů ve skupině ST4, stejně jako Odula Idia Racing v ST5.


1. SHADE RACING 86
2. TOM S SPIRIT 86
3. ENDLESS 86
4. T s CONCEPT 86
5. ROOKIE RACING 86
6. WAKO S TRUST
7. GR GARAGE 86
8. Y.Z.R.A. ONE
9. WEDS SPORTS 86
10. PRINCE WS

 


Druhý závod se očekával s velkým napětím. Mezi vozy GT3, GT4 a TCR se s šampionátem Super Taikyu loučil suverén posledních ročníků, stáj DStation, která přechází do Asian LeMans Series a chtěla samozřejmě skončit vítězstvím. Seiji Fujii za volantem zeleného Aston Martinu Vantage GT3 nenechával od zahájení závodu nikoho na pochybách, že ani na nic jiného než na triumf nemyslí a usadil se v čele.

Situace se však zkomplikovala poté co ho vystřídal Satoshi Hoshino, po havárii jednoho ze soupeřů vyjel saffety car, celé pole se sjelo a v čele se objevil Nissan GT R týmu Max Racing. Ten však špatně naplánoval tankovací zastávku v boxech, díky čemuž 16 kol před koncem musel k mechanikům znovu a v cíli mu patřilo čtvrté místo. Vubage Kondo s Astonem opět převzal vedoucí pozici a v poklidu dovezl britský GT3 do cíle.

Ve skupině ST4, kde startují stroje GT4 využila dvojice Taiyo Iida a Hironori Kato nižší spotřeby svého KTM X BOW oproti Mercedesu CLK AMG Endless a rakouský speciál dovezla do cíle nejrychleji. Shinya Ota, Takeshi Matsumoto a Takuro Shinohara dokázali na Oakayamě vyhrát svůj už devátý závod v kategorii TCR a po zásluze jim také patří mistrovská koruna.


1. DSTATION Vantage GT3
2. GT NET GT R GT3
3. SATO SS SPORTS AMG GT3
4. MAX RACING RC F GT3
5. MP RACING GT R
6. DSTATION PORSCHE
7. Z REX ADVICS R8 LMS 
8. SYNTIUM KTM
9. ENDLESS AMG GT4
10. 5ZIGEN AMG GT4
 

 

Fotky

Další články

Komentáře