Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Neděle, 15. dubna 2018 (17:55) Pavel Jelínek

Úvod sezony GT v Oscherslebenu povedeným předkrmem pro Most !

ADAC-GT-Masters: Úvod sezony v Oscherslebenu povedeným předkrmem pro Most

Senzačně početné a výborně obsazené pole ADAC-GT-Masters absolvovalo svůj první podnik sezony v Oscherslebenu. V sobotu se překvapivě prosadili mladíci Hofer s Ellisem na Audi, v neděli vyhráli favorizovaní jezdci Lamborghini Bortolotti a Calderari. Český tým Igor Salaquarda Racing si vedl výborně a bodoval v sobotu 8. místem. Již za dva týdny uvidíme tento nejlepší šampionát GT světa v Mostě!

Sobota

K prvnímu podniku výborně obsazené ADAC-GT-Masters se do východoněmeckého Oscherslebenu přijelo utkat 35 posádek, mezi nimi i český tým ISR-Salaquarda. Po velmi vydatných přípravách na novou sezonu překvapil v první kvalifikaci ročníku relativně neznámý Rakušan Max Hofer. 18letý mladík postavil svůj Phoenix-Audi R8 LMS na pole-position. Jen o 26 tisícin pomalejší byl vítěz z Daytony Mirko Bortolotti na voze Grasser-Lamborghini Huracan.

S odstupem poloviční sekundy následoval Dán Mikkel Jensen na Schnitzer-BMW M6 před Nizizemcem Indy Dontjem (HTP-Mercedes), Sheldonem van der Lindem (Land-Audi), Oscarem Tunjem (Phoenix-Audi), Lucou Stolzem (Zakspeed-Mercedes) a zkučeným Timem Bernhardem (KUS-Porsche). Filip Salaquarda kvalifikoval Audi R8 svého otce pro sobotní závod na dobrou 12. pozici (0,8s za polemanem) a mohl se tedy těšit na odpoledne s realistickou vyhlídkou na body.

Mladý Hofer překvapil svým klidem i po startu a dokázal projet první šikanou před Bortolottim, Van der Lindem, Jensenem a Dontjem. Salaquarda se dobrou reakcí jako 10. posunul na bodovaná místa. Mirko Bortolotti se poté až do střídání tlačil na lídra, Rakušan v čele ale neznervozněl a předal vůz kolegovi Philippovi Ellisovi pořád ještě jako první. Zatímco postoupil Hofer do GT-Masters z německého TCR-Cupu, učinil tak Brit Ellis z poháru Audi TT a i on se dokázal úspěšně bránit před zkušenějším Calderarim, jenž převzal od Bortolottiho.

Jeho úkol byl o to težší, když krátce po poločase skončil Maggiho Schuberth-Honda ve štěrku a pole se „srazilo“ za Safety Carem. Hned za Calderarim teď číhali na chybičku lídrů i druhý z jihoafrických bratří Van der Linde, Scheider a Asch. Bývalý pilot DTM Frank Stippler, který převzal od Salaquardy byl výborný 8.

Po 60 minutách závodu, který se „díky“ k předjíždění zcela nevhodné trati v Oscherslebenu obešel téměř bez předjíždění, senzačně vyhráli nováčci Hofer s Ellisem zkušeného týmu Phoenix Ernsta Mosera. Při technické kontrole po závodě byl komisaři u všech vozů stáje Grasser objeven nepovolený telemetrický systém. Bortolotti s Caldarellim byli diskvalifikováni a ztratili tak 2. místo. Český tým ISR si hned při svém debutu zapsal body za sedmou pozici.

 

Výsledek sobotního závodu:

1. Max Hofer/Philipp Ellis, Phoenix-Audi R8

2. Sheldon a Kelvin van Der Linde, Land-Audi R8

3. Mikkel Jensen/Timo Scheider, Schnitzer-BMW M6

4. Luca Stolz/Sebastian Asch, Zakspeed-Mercedes-AMG

5. Robert Renauer/Mathieu Jaminet, Herberth-Porsche 911

6. Indy Dontje/Maximilian Buhk, HTP-Mercedes-AMG

7. Filip Salaquarda/Frank Stippler, ISR-Audi R8

Neděle

Sobotní diskvalifikace tým Gottfrieda Grassera nedokázala rozházet. Telemetrii (kterou beztak nehodlali použít) ze svých vozů vybudovali a Christian Engelhart postavil svůj Lamborghini Huracan na pole-position před týmového kolegu Bortolottiho. Za nimi kvalifikoval výborný britský mladík Jake Dennis svůj Phoenix-Audi, Maxi Götz jeho HTP-Mercedes, Lance Arnold stejný výrobek stáje Car Collection, Luca Ludwig Ferrari týmu HB a Francouz Jaminet Renauerův Porsche 911. Frank Stippler postavil Salaquardův vůz na 18. pozici.

 

Před kupodivu téměř vyprodanými ochozy (bude Most v tomto ohledu konkurovat?) vyrazily obě Grasser-Lamba z první řady na výbornou a jely od prvního kola prakticky vlastní závod. Engelhart a Calderari brzy měli jasný náskok na Dennise a výborně startujícího Ludwiga.

Hůře dopadl úvod závodu pro Stipplera. Hned v první zatáčce do něj vrazil Winkelhock a český tým mohl balit.

Skupinu 15 (!) burácejících GTéček, která se vytvořila za vedoucí dvojicí musel pro defekt po několika kolech opustit Dennis a Ludwigův Ferrari se tak posunul na 3. pozici. Lídr Engelhart předal svůj Huracan 25 minut před koncem kolegovi Rolfovi Ineichenovi, zatímco od Calderariho převzal Bortolotti. Poté to netrvalo dlouho, než se bývalá Austro-Italská formulová naděje dostala před švýcarského gentleman-drivera. Tým Grasser tak slavil neohrožené dvojité vítězství. Za nimi dovezl Dominik Schwager poprvé v historii GT-Masters vůz značky Ferrari na stupínek vítězů, těsně před rychlým Renauerem na Porsche 911 a Pommerem na nejkrychlejším z Mercedesů-AMG GT3.

Zvláště nedělní závod stál za podívanou a českým fandům lze návštěvu ADAC-GT-Masters-Weekendu za dva týdny v Mostě vřele doporučit. Do Čech se přeci po dlouhých letech od dob DTM v Brně vrací opravdu velký silniční automobilový sport!

 

Výsledek nedělního závodu:

1. Mirko Bortolotti/Andrea Calderari, GRT-Lamborghini

2. Christian Engelhart/Rolf Ineichen, GRT-Lamborghini

3. Dominik Schwager/Luca Ludwig, HB-Ferrari 488

4. Robert Renauer/Mathieu Jaminet, Herberth-Porsche 911

5. Markus Pommer/Maxi Goetz, HTP-Mercedes-AMG

6. Christopher Friedrich/Lance Arnold, CarCollection-Mercedes AMG

Text a foto: Roman Klemm

PR

Další články

Komentáře