Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Čtvrtek, 1. března 2018 (15:22) Pavel Jelínek

Tomáš Dvořáček - rozhovor.

Tomáš Dvořáček před prvními testovacími jízdami se závodním autem

Tomáš Dvořáček dokončil závodní Felicii. Vzhledem k faktu, že jezdí na invalidním vozíku, má to o dost složitější, než jiní jezdci jeho vozidlo je proto s ručním řízením.

Přinášíme následující rozhovor s tímto mladým jezdcem, který se nenechal odradit ani svými zdravotními problémy. Jako první poskytl rozhovor právě MotorMIXu, kde jej průběžně podporujeme :

 

Jak dlouho se již věnuješ závodění  ?

Začalo to více jak před 6 léty, kdy jsem v okolí svého bydliště náhodou viděl plakát na závody v autocrossu na který jsem se rozhodl jít podívat. A právě tím to asi všechno pomalu začalo, ale to samozřejmě tenkrát ještě nikdo nevěděl.

 

Potom jsem na závody začal chodit pravidelně. V té době jsem si jen tak pro radost fotil a fotky se tenkrát pořadatelům závodu asi líbily, tak je začali publikovat na svém webu...

Asi po roce jsem zakoupil svoje první auto Škoda Felicie.

Je to nyní tvůj stále jediný závoďák ?

Jak už jsem zmiňoval moje první auto byla červená Škoda Felicie, která ale byla natolik zkorodovaná že by se oprava nevyplatila. Proto jsem tedy sehnal jinou, která na tom je lépe.

Na tomto autě se již začali dělat sportovní úpravy, jako například bezpečnostní rám, podvozek....

Jaké úpravy jsi na autě udělal ?

I když to na první pohled nevypadá, tak na autě je udělána velká spousta věcí, jako například kompletní elektrika, věci pro moji bezpečnost, sportovní podvozek a mnoho dalších věcí, které k takovému autu patří.

Motor ladiš sám nebo necháváš ladit u některého ladiče ?

Některé věci mě na motoru dělal kamarád a teď, když se dělala rozsáhlá údržba motoru, tak tu mě dělala firma DH Servis

Fotíš pořád pravidelně závody?

Pravidelně už bohužel ne, veškerý volný čas trávíme v garáži prací na autě. Naposledy jsem byl fotit na srazu japonských vozidel, který se bude konat i tento rok 24 – 26. srpen 2018 v Autocampingu Rozkoš u České Skalice. Místo pravidelného focení se nyní snažím jak to jen jde, pravidelně natáčet videa na YouTube, ne jen ty z přestavby auta.

Byl to takový spontánní nápad, ke kterému mě osobně inspiroval Robin Valeš ,  který už dávno přede mnou na youtube, kanál Bez Komprese , natáčel videa se zaměřením na auto – moto.  Jedním z hlavních zaměření je kompletní stavba závodní Škodovky 130LR

I když jsi na vozíčku , přesto jsi začal trénovat se závodním autem. Máš nějaký vzor v tomto směru ?

V zahraničí je pár lidí, kteří také řídí závodní auta ručním řízením, patří jim můj velký obdiv.

 

V mém případě to bylo tak, že díky kamarádovi, který sám závodil jsem se k tomu dostal o trochu více, než jen jako divák závodu, tehdy jsem si řekl, že by bylo super se třeba jen tak sám sednout si za volant a projet se po takové dráze.

Tedy vlastně až potom jsem začal zjištovat, jaké jsou možnosti v úpravách ručního ovládání pedálů, přitom jsem také zjistil, že v zahraničí je takových lidí více a to mě utvrdilo v tom, že to sice bude běh na hodně dlouhou trať, ale že je reálné si to splnit.

Auto by mělo být hotovo již letos ?

Po technické stránce je auto hotové, až na drobnosti, které nejsou nezbytně nutné na tréning, kterému bych se teď rád intenzivně věnoval.  Teď čekáme na jaro, abychom mohli auto v rámci možností dodělat i po vzhledové stránce, protože v tomto směru výrazně zaostává.

Přesto věřím tomu, že se mě s pomocí kamarádů v nejkratší době podaří i toto dokončit, abych se mohl s autem zúčastnit na různých akcích jako doprovodný program pro lidi.

A taky samozřejmě, abych mohl na auto umístit jména sponzorů, kteří mě pomohli různým způsobem k tomu, abychom mohli auto odvézt do Tábora.

Co tedy plánuješ dál ?

Teď mě čeká několik měsíců co nejčastějšího tréninku na různých okruzích a pokud bude možnost tak nějaká ta výstava, akce... A mezi tím spousta práce, protože na závodním autě bude vždy co vylepšovat. A co bude dál to se uvidí jak to všechno půjde.

Auto stavíš sám nebo máš i kamarády mechaniky, kteří pomáhají  ?

To co je jen trochu možné tak se snažím sám, ale jinak kamarády, kteří na autě strávili  nepředstavitelné množství času, hlavně Pavel Král, který vlastně téměř celé auto postavil. Spousta lidí mě teď říká že jsi frajer, že jsi to dokázal, ale pravda je taková, že nebýt Pavla, tak já bych to pochopitelně nikdy nedotáhl do konce.

Pokud si někdo zaslouží obdiv tak právě on.

 

Ale taky nesmím zapomenout na Jaroslava Kulhánka, který mě za posledních několik měsíců také výrazně pomohl, hlavně s přípravou auta na cestu do Tábora do firmy API ,kde se montovalo ruční řízení do auta..

Jak se pereš s financema, což je asi základ všeho ?

Když si vzpomenu na začátky, jak jsem to měl téměř na korunu spočítané, kolik to bude stát, tak realita je úplně někde jinde. Většinu si financuji sám. ale nutno zmínit i několik sponzorů, kteří i přesto jak dlouho to všechno trvalo, tak někteří už od samého začátku se rozhodli mě podpořit....

A jako jednu z forem poděkování, bych je rád uveřejnil v tomto článku.

API CZ - Miroslav Bartoš

DH Servis - David Hejna

CJ-DESIGN grafika – reklama

Revilo Auto Tuning

RACES

Webnode

Je až neuvěřitelné co Tomáš svojí vůlí společně s kamarády, kteří ho maximálně podporují dokázal, proto jsme položili 3 otázky dvěma kamarádům, kteří mu na autě pracují.

 

Pavel Král

Co jste si myslel o tom když vám Tomáš řekl že se chce pokusit o závodní auto s ručním řízením?

.První myšlenka byla,že to je blázen ...:-))

Co vás vedle k tomu v tom Tomáše takhle podpořit, řízení už tam má. Ale určitě vás čeká ještě moře práce.?

Je to kamarád a chci aby si splnil svůj sen. Práce je určitě ještě hodně,ale to nejdůležitější už je hotové.

Co vy říkáte na samotno ruční řízení ?

Ruční řízení je supr věc díky které mohou lidé na vozíčku ovládat vozidlo a nemusí být závislý na ostatních.

Jaroslav Kulhánek

Co jste si myslel o tom když vám Tomáš řekl že se chce pokusit o závodní auto s ručním řízením?

Věděl jsem , že si jde za svým snem a moc jsem mu přál aby se mu to splnilo . Člověk si má plnit svoje přání a tak jsem rád že se mu to povedlo a že už má ve svém autě ruční řízení

Co vás vedle k tomu v tom Tomáše takhle podpořit, řízení už tam má. Ale určitě vás čeká ještě moře práce.?

Jeho vůle a úsilí byli tak velké, že jsem se mu rozhodl v rámci svých možností pomoci. Nejsem automechanik a volného času taky nemám tolik, ale když byla volná chvíle a Tomáš mě oslovil tak jsme se vždycky nějak snažili posunout auto zas o trochu dál .Je na něj ještě stále spoustu práce ,ale myslím že jsme na dobré cestě

Co vy říkáte na samotno ruční řízení ?

Je to skvělá možnost pro lidi kteří jsou pohybově nějak omezeni přiblížit je to normálnímu způsobu života. Dojet si nakoupit k lékaři atd. a v Tomášově případě si splnit svůj sen a zajezdit si na dráze.

 

 

MotorMIX

Fotky

Další články

Komentáře

H. polák Čtvrtek, 15. března 2018 (20:51) Odpovědět

Je to borec smekám (y)