Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pondělí, 18. května 2015 (15:17) Pavel Vrba

To bylo Texaco Retro Czech Ring 2015.

Příkladem takové akce, chtělo by se mi říci v rodinném prostředí, byla právě akce organizovaná Radkem Pavlíčkem v neděli 17. května  na královéhradeckém letišti pod názvem "Texaco Retro Czech Ring 2015", která byla věnována především jízdám historických vozidel doplněných i o vozidla současných značek. A tak na startovním poli mezi 21 soutěžními  posádkami a 15 posádkami hostů s vozy Honda bylo možné vidět v „akci “ vozy značky Lancia Beta Monte Carlo, Lada 1500, Škoda 120S Rallye, Škoda Favorit, Škoda 160 MTX, Škoda 130 Rapid, Škoda Felicia, Toyota Celica ,BMW 2002, Honda CRX,  BMW 323i, Ford Escort, Renault 5, Ford Fiesta, Peugeot 206, Mitsubishi Lancer Evo IX, Audi Sport Quattro S1, Audi 80 Quattro, Mitsubishi Lancer Evo X.

Nedělní ráno nejdříve vítalo účastníky této akce poněkud rozpačitě, mraky a vítr jako by zvedaly varovný prst, že může i pršet a na rozdíl od předchozích slunečných dnů může být nevlídně.
Organizátor akce společně se svým týmem však na nic nehleděli a jezdcům nachystali podmínky pro pěkné závody. Tradičně nechybělo ozvučení a i zpříjemnění čekání startů příjemnou hudbou a zajištění občerstvení v prostoru depa.
Po nezbytném  poučení jezdců,  zajištění tratě traťovými komisaři a doladění posledních nejasností poskytovalo záruku nejen zajištění maximální bezpečnosti, ale také pěkné podívané.
Zavedení jezdců po soutěžní trati a samotné  seznamovací a zahřívací jízdy ukázalo srdeční záležitost k motoristickému sportu. I když nešlo o závod, bylo se i v průběhu seznamovacích jízd na co dívat, protože už mnozí jezdci své plechové miláčky při nich řádně zatížili.
Pro mnohé jezdce byl velkým magnetem  a výzvou tradiční skok na mostě, který bohužel způsobil odstoupení jedné z posádek z technických důvodů. O show na mostě se již tradičně postaral Martin Kučera ze závodního týmu RTC Chrudim a se svou nepřehlédnutelnou Toyotou Celicou, kdy by nejspíše zvítězil v soutěži o nejdelší skok, který sice způsobil krátkodobou nepojízdnost díky prasklému disku kola. Nicméně bylo neuvěřitelné, v jak krátkém čase a hlavně při všech problémech s náhradním kolem,  situaci rychle vyřešil a nastoupil v daném čase na start oficiálního závodu.
Samotný a měřený závod byl velmi zajímavý. Souboje mnoha značek vozidel jedoucích ve stanovených rozestupech po obou závodních tratích rozdělených do 6 rychlostních zkoušek. tvořených trojitým průjezdem okruhu A + B dostatečně prověřil nejen samotné jezdce, ale i jejich závodní vozidla.
Po absolvování závodu proběhlo důstojné předání pohárů vítězům 1. ročníku  Texaco Retro Czech Ring 2015. A vítězové byli v podstatě všichni, kteří se této akce účastnili. I to původně zamračené a nevlídné počasí se umoudřilo a všem účastníkům nakonec připravilo krásný sluneční nedělní den.
Nezbývá tak nic jiného než poděkovat pořadateli tohoto závodu panu Radku Pavlíčkovi za zorganizování tohoto závodu, stejně tak i jezdcům za jejich účast. Ale také jim popřát mnoho úspěchů v různých soutěžích v letošním roce.
A sám za sebe se těším na další ročník  Texaco Retro Czech Ring.

Více fotografií naleznete zde :
žívot v depu :       http://www.motormix.cz/album/641

závody na plno :  http://www.motormix.cz/album/642

Fotky

Další články