Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Středa, 28. října 2015 (15:36) Pavel Jelínek

Test Superb Laurin &Klement 2,0 TDI

Škoda Superb Laurin &Klement 2,0 TDI 140kW DSG

Škoda Superb již několik let zastává funkci vlajkové lodi automobilky Škoda.Je nejen největší,nejprostornější,nejbezpečnější,ale také nejmodernější a s největším komfortem.Navíc patří k designérským lahůdkám.6.června letošního roku se začala oficiálně prodávat již třetí generace tohoto úspěšného modelu na tuzemském trhu.Tento model používá i současný president České republiky.

Design vozu umocňují ostré linie a hrany ,které se dokonale kloubí s ladností a elegancí karoserie.Nový Superb je designově nejdokonalejším vozem,který automobilka Škoda přivedla na trh.Jeho detaily jsou uchvacující.Pokud se dá o některém autu napsat,že je krásné a dokonalé ve všech směrech,pak pro Superb toto tvrzení rozhodně platí.I základní verze je nebývale dobře vybavena všemi možnými bezpečnostními systémy a velmi bohatou výbavou.

Testovaný model byl v nejvyšším stupni výbavy Laurin & Klement.Tento model se odlišuje chromovými nápisy Laurin & Klement místo nápisu Superb na prahových lištách karoserie u všech 4 dveří,na přístrojové desce i voliči automatické převodovky DSG ,rovněž také na předních blatnících.Výčet bezpečnostní výbavy by byl nekonečný,a tak jen v malém připomenutí -automatická dvouzonová klimatizace,výborný adaptivní tempomat,jehož funkce byla popsána v dřívějším testu Octavie Scout,9 airbagů,bezklíčkové startování i ovládání vozu Kessy,palubní počítač Maxi DOT,multifunkční volant,bi-xenonové světlomety.

Vnější zpětná zrcátka s automatickým stmíváním a sklápěním po uzamčení vozu, i s osvícením prostoru pro nastupování,navíc s hlídáním mrtvého úhlu.Nechybí ani dešťový senzor s automatickými stěrači,i zadním stěračem,kontrola tlaku v pneumatikách,asistent rozjezdu do kopce,mlhové světlomety. Již v základní verzi je elektronická parkovací brzda,nechyběl ani systém Start-Stop šetřící palivo při zastavení vozu.

Dalším prvkem dokonalé bezpečnostní výbavy je Smart Light Assist,který sám přepne dálková světla a neoslňuje protijedoucí řidiče.K tomu používá kameru ve vnitřním zpětném zrcátku.Tento systém navíc umí udržovat vůz v jízdním pruhu.Pokud se řidič začne přibližovat k dělící čáře jízdních pruhů,upozorní systém zcela jemným ťuknutím prostřednictvím volantu a mírným ztuhnutím řízení.Systém je velmi příjemný a pracuje spolehlivě.

Testovaný model byl taktéž vybaven parkovací kamerou,s níž je parkování mnohem snadnější a příjemnější.Systém navíc zobrazuje dráhu,po které se vozidlo pohybuje.Systém má přední,zadní i boční parkovací senzory.Další lahůdkou je Park Assist.Ten umí vozidlo zcela sám zaparkovat bez zásahu řidiče.Vozidlu umí vyhledat místo na parkování,a pak zaparkovat popředu i pozadu mezi vozidla stojící jak příčně tak i podélně.Vozidlo umí systém i vyparkovat.

Krásný béžový interiér se sedačkami z perforované kůže u testovaného modelu ladil s černým dekorem,a chromovými doplňky.Interiér je vybaven svícením prostoru pro nohy,klimatizovanou schránkou u spolujezdce,i velkou středovou opěrkou s další odkládací schránkou. V interiéru je příjemné ambientní osvětlení,díky němuž svítí středem přístrojové desky tenká modrá LED linka vedoucí přes přední dveře až k zadním dveřím.

Tato elegantní záležitost patří rovněž ke znakům nového Superba.Sedadla tohoto modelu mají vytlačeny loga Laurin&Klement,a jsou elektricky nastavitelná ve všech polohách s pamětí.Jsou navíc nejen vyhřívaná ale i odvětrávaná.Vniřní LED osvětlení patří k dalším příjemnostem Superba,rovněž jako elektricky ovládané střešní okno.Dalším pěkným znakem jsou zcela nové přední i zadní světlomety mající připomínat český křišťál.

Nový infotainment Columbus s 8 palcovým dotykovým displejem a navigací. Navigace je standartně opatřena SD kartou s mapami s doživotní aktualizací.Columbus navíc nabízí mechaniku DVD,palubní síť WLAN,a 3D mapy.Systém umožňuje ovládat některé funkce infotainmentu telefonem,pomocí WiFi-funkce Mirror Link.

Systém používá soud systém Canton.Infotainment umožňuje nejen kvalitní reprodukci hudby z různých externích zdrojů,ale i prohlížení fotografií.Systém Columbus umožní také nastavení vozu i jeho ovládání,a pěkné grafické znázornění jízdních údajů.V interiéru byl také držák multimedií umístěný za opěrkou hlavy spolujezdce.

Model byl vybavem mimo 2 zásuvek na 12V také zásuvkou na 230V,která je umístěna v prostoru před zadními sedadly zároveň s výdechy klimatizace pro cestující vzadu..Zadní sedadla jsou pohodlně sklopná z prostoru zavazadlového prostoru.

Nadměrný zavazadlový prostor Superba o objemu 625l je opatřen vyjímatelnou LED svítilnou,podobně jako u modelu Yeti,která slouží zároveň jako osvětlení zavazadlového prostoru.Díky magnetu ji lze kdykoliv vyndat a připevnit na kterékoliv místo karoserie v případě potřeby.V zavazadlovém prostoru jsou další schránky na suché zipy,velký prostor pod podlahou kufru umožňuje uložení rezervy,síť na drobnější věci pod zadním platem.

V testovaném Superbu navíc nechybělo uschované tažné zařízení, ani elektrické ovládání víka kufru.Dalším znakem Superbu je na každé straně tradičně uschovaný deštník v předních dveřích.

U modelu Laurin&Klement nechybí nastavitelný adaptivní podvozek DCC.Pro nastavení podvozku lze využít přednastavení v několika režimech-normal,comfort,sport již od výrobce,nebo podvozek i ovládání nastavit individuálně dle přání řidiče.Ovládání vozu a svezení se Superbem lze přirovnat ke snu.Tak,jak je dokonalý exteriér i interiér,tak dokonalé je ovládání a řízení.Automatická 6 stupňová převodovka DSG s možností manuálního řazení bez použití spojky funguje skvěle.

Řadit ručně lze i tzv.pádly pod volantem.Srdcem testovaného modelu byl nejsilnější vznětový přeplňovaný motor o objemu 1968ccm s výkonem 140kW .Motor patří zcela jistě k dalším krásným zážitkům s tímto vozem.Tento motor je nejen velmi silný,ale také velmi úsporný.Během testu,který probíhal již za sychravého počasí,a převážně v horách a po městech byla jeho spotřeba těsně nad hranicí pouhých 6l nafty.

Jednoduše a výstižně lze na závěr napsat,že Škoda Superb je super.

Za zapůjčení vozu patří poděkování prodejci Jelínek Auto Škoda Teplice,a vedoucímu prodeje nových vozů panu Hynku Eisnerovi.

 

Test zpracoval Mirek Grusa

Údaje od výrobce :

Motor : přeplňovaný vznětový motor s přímým vstřikem paliva common-rail o objemu 1968ccm , točivý moment 400N.m při 1750-3250 ot/min

Výkon : 140kW při 3500-4000 ot/min

Maximální rychlost : 235 km//h

Zrychlení z 0 na 100km/h: za 7,7sec

Kombinovaná spotřeba : 4,5 l na 100km

 

Délka/šířka/výška/rozvor 4861mm/1864mm/1468mm/2841mm

Objem kufru 625 l/ 1760 l

Základní cena : 1,4 TSI 110kW-Active 599 900kč

1,6 TDI 88kW-Active 600 900kč

1,8 TSI 132kW-Laurin Klement 836 900kč

2,0 TDI 140kW-Laurin Klement 941 900kč

 

Cena testovaného modelu : 1 096 200kč

Fotky

Další články