Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Čtvrtek, 17. prosince 2015 (21:12) Karel Kolečko

Test Jeepu Renegade 2,0 D

Test nového Jeepu Renegade, který se poprvé představil na jarním autosalonu v Ženevě 2014. Zkoušený vůz měl pod kapotou silný 2 litrový dieselový 4-válec s výkonem 103 kW v kombinaci s 6-ti stupňovým manuálem.

MOTOR Testovaný vůz se čtyřválcovým 16-ti ventilovým 2 litrovým dieselovým motorem 1956 cm3 s výkonem 103 kW dosahovaných už ve  3.750 ot. a 350 Nm točivého momentu je k dispozici při  1.750 otáčkách. Turbo zabírá cca od 1.700 otáček. Motor je silný a pružný, nejlépe se cítí mezi 2.000 až 3.000 otáček, kde nabízí nejvíce dynamiky a síly. Motor má původ ve VW, takže je trochu hlučnější, ale dává slušný výkon s rozumnou spotřebou.

Spotřeba je velmi závislá na stylu jízdy. Při úsporné jízdě  do 100 km/h se dá jezdit kolem 5,5 - 6 litrů. Při běžné jízdě mimo město budete jezdit kolem 6 - 7 litrů nafty. Po městě to bude někde kolem 7- 8 litrů. Za celý test jsem s vozem ujel 700 km se spotřebou 6,6 litru (údaj palubního počítače) to je dost daleko od údajů výrobce (5,1 kombinace). Udávaná maximálka je 182 km/h, zrychlení z 0-100 km/h za 9,5 s. Na tachometrových 100 jsem zrychlil téměř o více než 2 vteřiny později za 11,8 s. Motor je kultivovaný a tichý i ve vysokých rychlostech. Kapota má po stranách 2 zámky.

PODVOZEK Je tvrdší, v zatáčkách se dost naklání. Podvozek špatně zvládá příčné nerovnosti. Bratrský Fiat 500X, který jezdí na stejné podvozkové plošině je o poznání lépe naladěn.  Testovaný vůz měl obuty letní pneu Bridgestone Turanza T001 o rozměru 225 - 55 R18 na originálních černostříbrných pětiparskových Alu kolech. Kotoučové brzdy, které jsou na všech kolech fungují velmi dobře. Pohon všech kol se připojuje automaticky při prokluzu předních kol. Renegade má dostatečnou světlou výšku 198 mm, to znamená, že s ním můžete vyjet i mimo silnice (polní cestu, lehčí terén), dvoukolka má 175 mm a naopak verze Trailhawk 210 mm.

ŘÍZENÍ S elektrickým posilovačem, má variabilní účinek podle rychlosti.  Volant je klasicky kulatý a má silný věnec s koženým potahem.

ŘAZENÍ 6-ti stupňové převodovky není úplně přesné a působí trochu gumově. Převody jsou dlouhé, takže se dieselový motor na dálnici zbytečně nevytáčí. Motor točí na 6-tku při 90 km/h 1.550, při 100 - 1.750, ve 120 je to cca 2.100, při dálničním limitu 130 ukazují přístroje pouhých 2.250 otáček i ve 150 jsou otáčky jen 2.600.

INTERIÉR Přístrojová deska z měkčených plastů, na pohled vypadá dobře. Středová část k řadící páce, je svislá. Palubní deska má tradiční tvar s kapličkou před řidičem. Po stranách jsou kruhové přístroje - vlevo otáčkoměr, vpravo rychloměr, mezi nimi je velký barevný displej v dolní části vlevo je teploměr chladící kapaliny a vpravo palivoměr. Na displeji se zobrazují údaje palubního počítače, navigace, udržování jízdního pruhu, tlaku pneu, údaje audia, ukazatel okamžité spotřeby nebo velký digitální tachometr. Otáčkoměr je cejchován po 250 otáčkách a tachometr po 5 km/h. Palubní počítač má 2 paměti pro vzdálenost a průměrnou spotřebu a dobu jízdy. Dotykový multifunkční displej je uprostřed palubní desky ve svislé poloze, zobrazuje a ovládá funkce navigace, radia, CD přehrávače i USB zařízení, které můžeme snadno připojit konektorem na středovém tunelu i v loketní opěrce. Navigace a radio nepracuje v českém menu. Audio systém s 6-ti reproduktory má slušný zvuk a ovládání i na zadní straně volantu. 3-ramenný volant s koženým potahem, je vyhřívaný a seřiditelný ve 2 osách, má ovládání tempomatu a palubního počítače. Na středovém tunelu je loketní opěrka, pod kterou je úložný prostor s USB slotem. Blikače disponují funkci 5 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Vůz má bezklíčkové otvírání a startování, tlačítkem vpravo od volantu. Automatická 2-zónová klimatizace má jednoduché ovládání 3-mi otočnými ovladači i s tlačítky, v krajních je displej s teplotou, (nastavování teploty je po půl stupních). Z vozu je i vzhledem k  vyššímu posezu dobrý výhled, pouze šikmo vpřed vadí svislé mohutné A-sloupky.

Přední kožené sedačky jsou poměrně pohodlné, obě přední sedačky jsou vyhřívané i u řidiče výškově nastavitelné s nastavitelnou bederní opěrkou. Bohužel sedačky jsou hladké a bez perforace, takže v horkých letních dnech se v nich hodně potíte a lepíte se na ně. Opěrky hlav se dají vysunout jen velmi málo, zadní téměř vůbec a nejdou vyjmout. Vzadu je slušný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 76 cm a 28 cm mezera mezi sedadly (sedák má 48 cm) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou, nad hlavou je vzadu dostatek místa 102 cm. Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech 4-oken a hlavní ovladač je na dveřích řidiče společně s ovladačem zpětných zrcátek, je zde kapsa na láhev. Reproduktory v předních a zadních dveřích mají stříbrné lemování a logo Renegade (7-mi žebrová př. maska a kulaté světlomety).

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 351 litrů, po sklopení zadních sedaček vznikne s dvojitou podlahou téměř rovná plocha. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se zvětší kufr na 1297 litrů. Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 95,5 cm, výška pod odnímatelným krytem 64 cm dvojitou podlahou 48 (28 cm), délka v rovině podlahy 74 cm (po sklopení sedaček až 156 cm). Pod podlahou kufru bohužel rezervní kolo nenajdeme, což není u auta s terénními ambicemi dobrá zpráva. Dojezdová se dá přikoupit za nesmyslný příplatek 5.500, plnohodnotná stojí jen o 500 Kč víc. Přístup do kufru je dobrý velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je cca 77 cm nad zemí přímo v úrovni dvojité podlahy kufru (nebo 18,5 cm).

Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru - zámek cca 190 cm nad zemí, což je dostatečně vysoko, madlo na zavírání kufru je vpravo.

BEZPEČNOST Vůz je standartně vybaven 6-ti airbagy. Stabilizační systém ESC je součástí základní výbavy. 4 kotoučové brzdy s brzdovým asistentem mají dobrou účinnost. Automatické přepínání dálkových a tlumených světel dobře funguje. Renegade nemá denní LED světla, v nárazníku jsou malá žárovková světla. Nad 20 km/h se vůz uzamkne.

DESIGN je výrazný, atraktivní, navazuje na retrostyl, vůz je hranatý, přední okno je téměř svislé. V přední masce je tradičních 7 svislých otvorů pro chladič s chromovým lemováním a kulaté světlomety. Nárazník je černý nelakovaný a jsou v něm kulaté mlhovky. Lemy kol  jsou vystouplé, společně s prahy jsou lemovány černým plastem. Zrcátka mají matný stříbný lak a blikač. Okna od B-Sloupku dozadu jsou výrazně zatmavená. Zadní část vozu s malými hranatými světly s plastovými lemy a kříži v grafice, je povedená. Nad zadním sklem je spojler v barvě vozu s brzdovým světlem. Nárazník je z černého plastu, jen spodní díl je stříbrný - imitace plechu, na pravé straně jsou kulaté chromované dvojité koncovky výfuku. Na střeše jsou chromované podélné stření nosiče.

CENA v nejvyšší výbavě Limited se nabízí za cenu 675.900 Kč (9/2015). V této výbavě najdeme: ESP, asistent pro rozjezd do kopce, elektronický posilovač řízení, start-stop systém, 6x airbag, automatická 2-zónová klima, tempomat, samozatmívací zrcátko, 18“ Alu kola s pneu 225-55 R18, zadní čidla parkování, př. mlhovky, centrál s dálkou, automatické přepínání světel, sledování jídzních pruhů, systém varování před čelním nárazem, 4x. el. okna, el. ovládaná zrcátka, systém start-stop, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s 6-ti repro,USB slot, palubní počítač, el., kožený volant s ovládáním radia a tempomatu nastavitelný ve 2 osách, střešní ližiny - saténové.

Příplatková výbava: automatické stěrače 2.300, kožené sedačky 27.500, vyhřívané přední sedačky a volant  8.300, zatmavená zadní okna 4.000, barva oranžová omaha a černá střecha 32.000 Kč. Cena příplatkové výbavy celkem 74.100 Kč. Celková cena je 750.000 Kč

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :    - silný a pružný motor

                 - atraktivní vnější design

                 - tvar koženého volantu s ovladači tempomatu, audia a PC

                 - světla s automatickým přepínáním

                 - velký barevný displej mezi přístroji

                 - bezklíčkové otvírání a startování

                 - dobré brzdy

                 - parkovací kamera a čidla parkování  

                 - USB připojení pro MP3 zařízení

MÍNUSY:    - nemožnost ovlivnit funkci pohonu 4x4                

                 - tvrdší podvozek, nezvládá příčné nerovnosti

                 - chybějící rezervní kolo nebo za velký příplatek 6.000 Kč

                 - menší nádrž jen 48 litrů 

                 - denní světla nejsou LED

                 - nad 90 km/h při otevřeném okně vzduch rezonuje

                 - kožené sedačky bez perforace, hodně se v nich potíte

                 - mohutné přední A-sloupky vadí ve výhledu

                 - klávesnice navigace není podle abecedy

                 - opěrky hlav se málo vysunují, zadní nelze vyjmout

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1956 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec, plní EURO 6                                                                        

Výkon 103 kW (140 k)/3.750 ot./min., točivý moment 350 N.m  při 1.750 ot./min.
6-ti stupňová manuální převodovka, připojitelný pohon všech kol (přední stále)
Rozměry D x Š x V  4.223 - 1.805 - 1.684 mm, rozvor 2.570 mm
Vlastní- pohotovostní hmotnost 1.430 kg, užitečná 580 kg, celková 2.010 kg                     

Nádrž na 48 l paliva. Zavazadlový prostor 351 /1297 litrů

Pneu 225 - 55 R18 Bridgestone Turanza T 001 (letní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 9,5 s, max. rychlost 182 km/h
Spotřeba paliva 4,8 mimo - 6,0 město - 5,1 l/100km  kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 700 km - 6,6  l/100km, zrychlení na tachometrových 100 za 11,8 s.

Karel Kolečko

Fotky

Další články