Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Středa, 30. října 2019 (21:25) Jirka Fiala

Test Citroënu C5 Aircross.

Citroën C5 Aircross je vrcholným modelem SUV značky a je ho třeba brát vážně mezi konkurencí. Doba kdy francouzské automobilky vyráběly sice elegantní auta, ale nespolehlivá je už pryč. Zvláště Citroën nezapomíná na svou průkopnickou a avantgardní minulost kterou neustále připomíná drobnými prvky na svých současných automobilech.

C5 Aircross je velké SUV, které tak ale na první pohled nevypadá a ani se vám hned nemusí líbit.

Předek Citroënu je přesně v duchu avantgardní tradice, kdy nevíte na první pohled kde jsou světla, blinkry…. V horní části jsou dvě chromované lišty, uprostřed tvořící znak automobilky a po stranách rámující LED světla denního svícení kombinovaná s blinkry.  Uprostřed je pak černá maska s chromovanými doplňky na jejíchž okrajích jsou projektorové fullLed světlomety.

Pod nimi vyšší pás lakované plochy, s úzkým průduchem, ve kterém je kamera. Na okrajích zakončený prolisy. V dolní časti je mohutná plastová ochrana nárazníku, s mlhovkami v rozích, které dominují dva velké vstupy vzduchu, (jeden je zaslepený). Tady bychom se přimlouvali za orámování průduchů v barvě vozu nebo vůbec. Alespoň u této barvy karoserie, zde bílá narušuje celkovou kompozici celku.

Při pohledu z boku je vůz robustní. Množství lakované plochy rozbíjí černý plastový ochranný pás na spodní části dveří doplněný bíle lemovaným prolisem. Bílo černou kombinaci najdeme i na střešních ližinách. Vkusným prvkem je orámování bočních oken dozadu se rozšiřující chromovanou lištou, která začíná a končí černým A sloupkem. Vzadu odděluje boční okno, které je vtipně maskované - zatmavené jako sloupek. Celek podtrhují „osmnáctková“ designová litá kola s dvojím barevným lakováním obutá do širokoprofilových pneumatik.

Zadní části Citroënu je také zajímavá.  Dominuje jí mohutný plastový nárazník se sdruženými svítilnami mlhovka /couvačka v rozích. Mezi nimi jsou mohutné falešné koncovky výfuku. Což je dnes běžné napříč spektrem výrobců aut.

Sdružená zadní světla s líbivým, nápaditým světelným designem předčí i některá prémiové konkurenty.

Když se uvelebíte na pohodlném předním sedadle, s měkkým polstrováním, víte, že i vašim spolucestujícím se bude cestovat velmi pohodlně.  Vzadu jsou sedadla dělená na třetiny s možností posunu dopředu dozadu. Okradete se sice o pár litrů zavazadlového prostoru ale pohodlí nalezne skoro každý. A co se kufru týče je velký dost, až 580 litrů v základu. Po sklopení sedaček, vznikne slušná rovná „postel“.

Ergonomika přístrojové desky je dobrá, vše na svém místě. V tomto modelu je i mnoho příplatkové výbavy, která řidiče i posádku rozmazluje. Malou chybkou je nešťastné sdružené ovládání klimatizace, rádia i dalších funkcí přes multimediální displej. Zbytečně člověku odvádí pozornost při řízení.

Kaplička „grafických“ přístrojů před řidičem má slušnou kvalitu a možnosti individuálního nastavení. Trochu mi ale chyběla volba klasických kruhových přístrojů.

Samotná jízda s tímto Citroënem je velmi pohodlná. A přítomnost pádel naznačuje jízdu na pohodu. Automatická měničová převodovka řadí bez škubání a plynule. Motor má dost síly a  je slyšet jen nepatrně při zrychlování.  Ani aerodynamický hluk při vyšších rychlostech neobtěžuje cestující. Citroën se sice v zatáčkách dosti naklání ale na silnici drží jako přibitý. Na ostrých nerovnostech si trochu drncne ale jinak je to plavná jízda Made in Citroën a to i díky tlumičům „tři v jednom“ se systémem PHC.

Pro ty kteří by chtěli čtyřkolku připravuje Citroën plug-in-hybridní verzi, která tento nedostatek smázne.

Citroën C5 Aircross je vůz, který jako celek i díky vzhledu působí v segmentu SUV velmi originálně. Velikostí i prostorem pro posátku bych ho zařadil k tomu lepšímu ve své kategorii. Některé detaily jako např. kombinace tvrdého a měkkého plastu se tváří lacině a tím trochu sráží kvalitu tohoto automobilu. Jinak příjemný společník na cestování, nákupy i dovolenou.

 

 

Technické specifikace

Výkon motoru (kW)

130.0

Zdvihový objem (ccm)

1997.0

Točivý moment (Nm)

400.0

Max. rychlost (km/h)

211.0

Zrychlení z 0-100 km/h (s)

8.6

Spotřeba městský provoz (l/100 km)

5.3

Spotřeba mimoměstský provoz (l/100 km)

4.3

Spotřeba kombinovaný provoz (l/100 km)

4.7

Emise CO2 - kombinovaný provoz (g/km)

123.0

Objem nádrže v litrech

53.0

Počet míst

5

Délka (mm)

4500.0

Šířka (mm)

2099.0

Výška (mm)

1689.0

Užitečná hmotnost (kg)

495.0

Objem zav. prostoru (za 1. řadou v litrech)

1630.0

Objem zav. prostoru (za 2. řadou v litrech)

580.0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         

 

 

Fotky

Další články

Komentáře