Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Čtvrtek, 13. února 2020 (22:42) Karel Lacina

Svět cestovních vozů TCR se chystá naplno na sezonu 2020

Další výrazná dávka aktualit a zpráv ze světa cestovních vozů TCR se nám nahromadila za poslední dny, a proto se pojďme na některé z nich podívat.

Belgičan Dénis Dupont obohatí TCR America, když potvrdil, že pro rok 2020 odchází do Severní Ameriky. Kromě závodů TC America pojede i kanadský šampionát cestovních vozů a pro svůj severoamerický program bude mít k dispozici Audi RS3 LMS připravované týmem Comtoyou Racing. 27 letý Dupont naposledy závodil s vozem TCR v sezoně 2018, kdy obsadil dvakrát stupně vítězů ve World Touring Car Cupu.

 


Sourozenecká dvojice Michelle a Mike Halderovi pojedou i v letošní sezoně TCR Germany. Dvojice bude pokračovat v týmu Fugel Sport s hlavním sponzorem Profi- Car a stejné zůstává i sportovní nářadí Honda Civic Type R Fk8. Minulý rok byl úspěšnější Mike, jenž skončil celkově čtvrtý, jeho sestře patří sedmá příčka v celkovém hodnocení německého TCR.

 


Britské mistrovství TCR zatím patří k nejslabším v Evropě, ale i tady se pilně zbrojí. Do TCR UK míří Tim Docker s Volkswagenem Golf GTI. Tento seriál si vyzkoušel už při jednorázovém startu v Oulton Parku 2018, aby se poté věnoval vytrvalostním závodům Britcar, kde se mu dařilo a skončil čtvrtý celkově a první v divizi 4.

I vtéto sezoně pojede Britcar, ale s VW týmu Maximum Motorsport ho uvidíme i v TCR UK.

 


Ve dnech 12. - 15. března se pojede Velká cena Austrálie Formule 1 v jejímž rámci se v Melbourne představí i vozy TCR v Asia Pacific Cupu. Dalším kdo potvrdil svoji účast je Renne Munnich s Hondou Civic Type R FK8 patřící jedné z nejsilnějších australských formací Wall Racing. Ta vlastní ještě dva další exempláře, které hodlá nasadit také, přičemž jezdecké obsazení bude teprve oznámeno.

 


Zatímco ve WTCR se tovární Volkswageny stáhly ze scény, mezi soukromými týmy patří mezi nejoblíbenější vozy. Další Golf GTI pojede také v Dánsku, kde se TCR pojede úplně poprvé. Zkušený Mikael Kildevaeld se svým týmem se zaměřuje na Gentleman Trophy a díky několika sezonám s Cuprou TCR v dánském Yokohama Cupu patří k velkým aspirantům na titul. Tým už má ve svých dílnách zcela nový Golf a chystá se na první oficiální testy na okruhu Jyllandsringen 1. dubna.

 


V TCR Denmark pojede i pravidelný účastník místního šampionátu Thundersports Michael Markussen. Markussen Racing bude druhým dánským provozovatelem Peugeotu 308 s podporou tamního oficiálního dovozce a Briana Madsena, jezdce rally dlouhá léta spojeného s francouzskou značkou.

Markussen však míří i za hranice, kde má v úmyslu start v několika vytrvalostních závodech a dokonce chce objet i vybrané závody debutujícího TCR na Novém Zélandě.

 


V sousedním Švédsku posiluje tým Brink Motorsport. V STCC TCR Scandinavia se Fredrik Blomsted připojuje k Hannesovi Morinovi s cílem získat titul jak mezi jezdci tak mezi týmy. Zatím ještě stále není jasno zda Brink zůstane u značky Audi nebo proběhne změna, ale silní budou s jakýmkoliv vozem.

28 letý jezdec debutoval v roce 2017 u Kristoffersson Motorsport a všechny ohromil celkovým třetím místem, když nikdy předtím nezávodil s předním pohonem a prakticky vůbec nezná švédské okruhy.

 


Stejně jako v roce 2019, tak i letos pojede TCR Europe Belgičan Gilles Magnus. Zůstává v sestavě Comtoyou Racing a zůstává i Audi RS3 LMS. Loňský ročník TCR Europe dokončil na šestém místě, když vyhrál závod ve Spa a dvakrát vystoupil na stříbrný stupínek na Hungaroringu a v Barceloně. Letošním jasným cílem je titul šampiona.

 


V již zmiňovaném Asia Pacific Cupu v Melbourne bude startovat i domácí Michael Clemente. 18ti letý mladík usedne do Hondy Civic Type R FR8 o kterou bude pečovat jeho soukromý tým Michael Clemente Motorsport Honda. Samozřejmě nezůstane pouze u tohoto jednoho startu a v plánu je kompletní sezona bouřlivě se rozvíjejícího TCR Australia. Na dráhu vyjede 26. ůnora kdy jsou na programu předsezoní testy ve Wintonu.

 


Úřadující šampioni TCR Europe Target Racing sice ještě letošní program nepotvrdil, ale je připraven i nadále provozovat Hyundaie. V rámci testů v Barceloně se tým pochlubil s nový zbarvením svých speciálů a momentálně se čeká na jezdeckou sestavu.

 


Bývalý pilot šampionátu Supercars Michael Caruso také propadl kouzlu TCR. Podepsal dvouletou smlouvu s týmem Garry Rogers Motorsport, což znamená, že v TCR Australia osedlá Alfu Romeo Giulietta TFT v barvách koncernu Valvoline.

V Supercars debutoval již v roce 2008 a loni se vrátil na dva závody v Queenslandu a Townsville. Sezonu dokončil jako spolujezdec Camerona Waterse ve vytrvalostních závodech za tým Tickford Racing.

 

Zdroj: Faceb

Neprošlo jazykovou korekturou
 

Další články

Komentáře