Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Úterý, 11. února 2020 (23:02) Karel Lacina

Škoda Fabia R5 EVO vítězí na Ronde v Itálii.

Soutěžácká sezona začala po Španělsku i v Itálii a jak již řadu let tradicí, první kilometry nového roku vždy obstarají populární Ronde, neboli rallysprinty, kdy je na programu několik průjezdů jedním nebo dvěma testy. První na řadu přišla Ronde della Val Merula v okolí městečka Andora.

Bylo připraveno 45 ostrých kilometrů na 11ti kilometrovém asfaltovém úseku jedoucí se čtyřikrát.

 


Už pohled na startovní listinu kde figurovalo 15 speciálů R5 včetně Fabie EVO nebo nové Fiesty doplněných o Fiestu WRC dávalo tušit hodně zajímavý souboj o vítězství. Výše jmenovanou Fabii EVO dostal k dispozici Stefano Albertini a pro vůz už to byl letošní druhý start. S Fabií dovezenou do Itálie z Belgie startoval už na Rallye Monte Carlo Alessandro Gino.

Novou Fiestu MkII poprvé pilotoval Leopoldo Maestrini, hodně se čekalo od Lucy Tosiniho se starší Fabií. Hodně silní jsou i Andrea Mabellini, zářící s Hyundaiem týmu Bernini už na Monze a Bruno Riberi, jehož Polo už také absolvovalo Monte. Hodně těžkou úlohu měl Claudio Arza se starou Fiestou WRC, která už na moderní vozy R5 nestačí, ale rychlost jí stále nechybí.

 


První průjezd čekal na posádky už brzy ráno a dopadl přesně podle očekávávní, nejrychlejší Albertini, druhý Franceschi, který přijel testovat Fabii před starty doma ve Francii a třetí Arza hájící čest vozů nejvyšší specifikace. Do deseti sekund se vešel už pouze Riberi a ztráty ostatních posádek už začínaly povážlivě narůstat.

Když byl Albertini nejrychlejší i při druhém průjezdu a druhý Franceschi ztratil jen 1, 4 s začínalo být jasné kdo pojede o vítězství a kdo pouze o další pozice. Arza prohrál s Riberim a byli to právě tito dva kteří bojovali o poslední stupínek na podiu. Pátý Tosini už ztrácel před dvacet a Ghelfi dokonce přes třicet sekund.

 


Ve třetím průjezdu Arza Riberimu porážku oplatil a mezi nimi byly pořád necelé tři sekundy. Albertini i do třetice nenašel přemožitele, což se netýkalo Franceschiho a do poslední RZ nastupovali s rozdílem 6, 1 s. Na závěrečné RZ udržel Albertini nervy na uzdě a čtvrtým nejrychlejším časem pečetil svůj triumf.

Franceschi ať dělal co dělal brzy poznal, že na svého soka nemá a na jistotu si dojel pro druhé místo a stejně si počínal i třetí Arza. Svoje první kolimetry s Fiestou zvládl Maestrini a bez poskvrny dovezl svůj vůz do cíle na osmém místě.

Mezi dvoukolkami exceloval Danilo Ameglio s malým Peugeotem 106, když odsoudil do role statistů všechny silnější vozy a celkově bral dvanácté místo.


1. Albertini/ Fappani ŠKODA FABIA R5 EVO 28: 31, 2
2. Franceschi/ Baud ŠKODA FABIA R5 + 8, 6
3. Arza/ Righetti FORD FIESTA RS WRC + 21, 3

4. Riberi/ Haut VW POLO GTI R5 + 24, 8
5. Tosini/ Peroglio ŠKODA FABIA R5 + 47, 8
6. Mabellini/ Mometti HYUNDAI I20 R5 + 1: 06, 8
7. Ghelfi/ Marchioni ŠKODA FABIA R5 + 1: 10, 6
8. Maestrini/ Farnocchia FORD FIESTA R5 MKII + 1. 33, 5
9. Bigazzi/ Campanella ŠKODA FABIA R5 + 1: 55, 0
10. Tavelli/ Cottellero ŠKODA FABIA R5 + 1: 57, 2

 

Zdroj: Faceb

Neprošlo jazykovou korekturou
 

Další články

Komentáře