Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pondělí, 10. dubna 2017 (22:54) Pavel Jelínek

Sezona DTM 2017 přináší i atraktivní změny.

V sezoně 2017 by měly být závody živější

Sezona DTM 2017 se blíží. Oblíbený seriál cestovních vozů zahájí sezonu s určitými úpravami. Podle nových sportovních pravidel budou dvě kola závodů stejně dlouhá a v obou závodech budou jezdci muset zajet do depa kvůli povinné zastávce. To jsou pouze dva z důvodů, proč se letos fanoušci mohou těšit na živější akce při závodech.

Spolu s technickými úpravami – noví účastníci DTM, vozy Audi, BMW a Mercedes-AMG Motorsports budou mít výkon přes 500 bhp a menší přítlak, takže to pro závodníky bude náročnější úkol – sezona 2017 slibuje napínavé a zábavné závody na hranici možností.

 

Dva stejné závody za víkend

Každý z 18 závodů nadcházející sezony bude na vzdálenost 55 minut plus jedno kolo. Takže trvání závodu se prodlouží o deset minut ve srovnání se sezonou 2016. „Nový formát závodů podporuje kreativní strategie a perfektní sportovní formu týmů i jezdců. Záměrem je nabídnout divákům větší počet zajímavých závodů a zábavy během obou dnů závodního víkendu,” uvedl člen vedení ITR Florian Zitzlsperger.

Kromě toho bude zakázáno předehřívání pneumatik. Bude tedy záležet jen na závodnících, aby dostali pneumatiky na optimální pracovní teplotu – po startu i po zastávce v depu. Šampión DTM Marco Wittmann uvedl: „Zastávka v depu s výměnou pneumatik v obou závodech společně s novými pneumatikami Hankook a zákazem ohřívačů pneumatik umožní více taktických možností a doufejme, že také víc předjížděcích manévrů a akcí pro naše fanoušky.”

Počet „sliků” bude omezený na osm sad pro každého závodník na závodní víkend. S novým formátem závodu byla také zjednodušena pravidla týkající se zastávek. Letos pravidla neurčují, kdy se musí zastávka v depu uskutečnit. Závodník může zajet do depa kvůli výměně pneumatik kdykoli mezi druhým a předposledním kolem. Tato změna výrazně zvyšuje počet taktických možností týmů.

Zastávky v depu jsou pro týmy náročnější

Význam zastávek bude letos větší. Týmy musí provést zastávku během závodu s menším počtem zaměstnanců než v minulosti a pouze dva členové týmu mechaniků – na každé straně jeden – budou moci použít utahovák na kola. To nutně povede k prodloužení období, kdy vůz bude v klidu, každý mechanik bude muset provést další úkony a v důsledku toho na něm bude daleko větší zodpovědnost, než dosud.

 

Čtyři hodiny na trati pro vozy DTM

Závodníci DTM ve vozech Audi, BMW a Mercedes-AMG Motorsports budou letos k vidění na trati ještě déle. Kromě dvou závodů také při třech třicetiminutových tréninkových jízdách – v pátek, v sobotu a v neděli – a také při dvou dvacetiminutových kvalifikačních jízdách.

Výsledkem je, že o každém závodním víkendu vozy stráví na trati celkem čtyři hodiny.

Sezona DTM 2017 bude zahájena o víkendu 5.-7. května na okruhu Hockenheimring Baden-Württemberg.

Zdroj: DTM media


 

Připravili : Hana Masaryková , Roman Klemm a PJ


Fotky

Další články

Komentáře