Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Středa, 12. července 2017 (00:04) Pavel Jelínek

Severočeský konstruktérský tým MKR Technology končí předčasně!

Silk Way Rally pro MKR končí předčasně

Kostanay – Jako ve špatném filmu. Aktuálně nejtěžší rally světa, ruská Silk Way, pro severočeský konstruktérský tým MKR Technology končí předčasně. Ve 4. etapě se technika rozhodla stávkovat a nic na tom nezměnil fakt, že posádky měly na to, aby řádně zamíchaly pořadím. Loňská obhajoba pódia se letos prostě nepodaří. Tým se domů vrací jen s jedním etapovým prvenstvím.

„Martin dnes znovu ukázal, že společně máme na to, abychom konkurenci nechávali za sebou. Bohužel štěstí nebylo na naší straně. Je třeba dát ruku na srdce a přiznat si, že se stále máme v terénu, co učit,“ podotkl Mario Kress, šéf týmu MKR Technology, když se ohlédl za úvodní částí úterní nejdelší etapy letošního ročníku.

Čtvrtá etapa dlouhá přes devět set kilometrů se jela poprvé celá na kazašském území. Na trasu z Kostanay do Astany nikdo z týmu MKR Technology jen tak nezapomene. Přitom pilot Martin van den Brink ji rozjel skvěle. Ze třinácté pozice se velmi rychle dostal až na samotné čelo. Za sebou nechal de Rooye i ruské kamazy. Skvěle rozjetý závod se v další zlato proměnit nepodařilo. Van den Brinka zradila technika, stejně jako jeho kolegy z týmu Riwald - Pascala de Baara a Gerta Huzinka. Na jejich kamionech tým pracoval celou noc, aby po předchozích nesnázích, mohly vyjet do úterního dějství. „Soustředili jsme se hlavně na turbo systém a chlazení. Všechno fungovalo a nic nenaznačovalo, že by měla brzy přijít ledová sprcha,“ kroutí hlavou Mario Kress.

 

„Teď ještě nedokážeme říci, kde přesně se stala chyba. Problémy s motory nás ale donutily předčasně rally ukončit,“ sdělil konstruktér Kress, který na poli závodních okruhů získal řadu vavřínů. „Tohle je ale rally, úplně něco jiného. Na vývoji techniky pracujeme teprve čtyři roky. Ano, povedlo se nám získat už několik skvělých vítězství, ale stále máme na čem pracovat. Léta zkušeností v terénu nám chybí. Rally je hlavně o štěstí. Dokud nejste v cíli, může se stát cokoli, ať jste sebelépe připraveni,“ nepláče nad rozlitým mlékem Mario Kress.

Tým se celý přesouvá do cílové Astany, kde proběhne porada, při níž bude třeba vyřešit i logistiku. Letošní ročník slavné Hedvábné stezky končí výrazně dříve. „Ano, jsme zklamaní, protože co do výkonu na to máme. Před rally jsme makali intenzivně ve dne v noci, jeli jsme na dvousměnný provoz, abychom eliminovali rizika a co nejlépe se připravili. Jedny potíže vyřešíte, a ony přijdou nové. Proto se musíme dívat dopředu, nevěšet hlavu a soustředit na další cíle a s nimi také na úspěchy. A že ještě přijdou,“ mrknul s bojovností sobě blízkou Mario Kress, šéf týmu MKR Technology.

 

Výsledky – 4. etapa (371 km):

1. Kolomý (Cze) Tatra 3:45:50

2. de Rooy (Ned) Iveco +0:21

3. Ardavičus (Kaz) Iveco +1:56

4. Nikolaev (Rus) Kamaz +8:02

5. Mardeev (Rus) Kamaz +10:54

DNF van den Brink (Ned) Renault

DNF Huzink (Ned) Renault

DNF de Baar (Ned) Renault

 

 

 

 

PR

Fotky

Další články

Komentáře