Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pondělí, 11. června 2018 (21:55) Pavel Jelínek

Sebastian Vettel (Ferrari) vítězem VC Kanady.

Velká cena Kanady – závod 
sedmý závod z jednadvaceti
Montréal, 8.–10. června 2018


SEBASTIAN VETTEL (FERRARI) VYHRÁL VELKOU CENU KANADY PO STARTU Z POLE POSITION SE STRATEGIÍ JEDNÉ ZASTÁVKY S PŘEZUTÍM Z ULTRAMĚKKÉ NA SUPERMĚKKOU SMĚS
JEDEN PIT BOX ZVLOLILA VĚTŠINA PILOTŮ, NÍZKÉMU OPOTŘEBENÍ A DEGRADACI DÁLE POMOHLO VYJETÍ SAFETY CARU
V TEPLÝCH A SUCHÝCH PODMÍNKÁCH JSME VIDĚLI VYUŽITÍ VŠECH TŘÍ SMĚSÍ PNEUMATIK P ZERO


Montréal, 10. června 2018 – Ve velké ceně Kanady byl ve hře široký mix strategií. Na stupních vítězů skončily tři různé týmy s dvěma rozdílnými přístupy ke strategii. Vítěz Sebastian Vettel (Ferrari) a druhý Valtteri Bottas (Mercedes) odstartovali na ultraměkké směsi a téměř současně přezuli na supermékké pneumatiky. Dva piloti stáje Red Bull, kteří dojeli na třetím a čtvrtém místě, zvolili rozdílnou strategii, odjeli kratší první stint na hyperměkkých pneumatikách, následně přezuli na superměkkou směs a na ní dojeli až do cíle. 
Během bojů čelních jezdců se svými přímými soupeři bylo důležité správné načasování zastávek, přičemž řada jezdců se snažila využít pit stop k dosažení lepší pozice. Romain Grosjean (Haas) odstartoval po probémech v kvalifikaci až z konce startovního pole, odjel extrémně dlouhý první stint na ultraměkké směsi a po přezutí dojel do cíle těsně pod bodovanými pozicemi.

 


Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
„Strategie vycházely z kvalifikace. Brzké vyjetí safety caru vrátilo na okruhu v Montréalu, který je známý malým opotřebením pneumatik, do hry strategii jedné zastávky. V průběhu závodu jsme viděli nasazení všech tří směsí při různých strategiích. Spousta jezdců, zejména Daniel Ricciardo (Red Bull) a Romain Grosjean (Haas), byla schopna využít strategii k získání lepších pozic. Šampionát nyní nově míří na okruh Paul Ricard ve Francii, což jej dělá ještě zajímavější”.
Nejrychlejší časy dne podle směsí
  Střední Ultraměkká Hyperměkká
první Ricciardo 
1:13.835 s Vettel 
1:15.059 s Vandoorne 
1:15.765 s
druhý Verstappen 
1:13.864 s Bottas 
1:15.258 s Ricciardo 
1:15.807 s
třetí Vettel 
1:13.964 s Raikkonen 
1:15.408 s Hulkenberg 
1:15.914 s
Nejdelší stint závodu 
Střední Ericsson 67 kol
Ultraměkká Grosjean 48 kol
Gasly Gasly 23 kol

 


Fakta 
Jako nejrychlejší jsme předpokládali strategii jedné zastávky a také to tak bylo. Sebastian Vettel (Ferrari) přezul při jediném pit boxu ve 37. kole z ultraměkké na superměkkou směs a vytvořil si dostatečnou rezervu, aby neztratil vedení v závodě.
PR
 

Další články

Komentáře