Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Čtvrtek, 15. března 2018 (20:51) Pavel Jelínek

Rozhovor s pilotem týmu Charouz-F2, Louisem Deletrazem.

Rozhovor s pilotem týmu Charouz-F2, Louisem Deletrazem

V jednom z kokpitů Formule 2 týmu Antonína Charouze se letos bude snažit mladík jména, které se již jednou ve Formuli 1 objevilo: Louis Deletraz. 21letý syn 3násobného účastníka Grand Prix, vítěze závodu F3000 a špičkového jezdce GT, Jeana-Denise Deletraze se již může ohlédnout na vlastní úspěšnou kariéru a ve Formuli 2 jistě bude patřit do nejužšího kruhu favoritů.

Během testů F2 v Le Castelletu o své kariéře a plánech hovořil s Romanem Klemmem.

RK: S ohledem na otcovu kariéru v F1 a F3000 není divu, že se i z Tebe stal závodník. Jsi z jeho strany pod velkým tlakem?

LD: Do kokpitu mne nikdy nenutil. Bylo to čistě mé rozhodnutí. I dnes mne ještě často doprovází, do ničeho se mi ale neplete. Poradí jen, když se ho na něco zeptám. Máme v každém ohledu výborný vztah, což je pro mne velmi pozitivní.

RK: Po motokárách jsi jezdil Formuli BMW, pak F-Renault a před postupem do F2 jsi vynechal Formuli 3 – proč?

LD: Po F-BMW jsme se rozhodli pro 2litry F-Renault, kde se mi moc dařilo. Poté jsem zůstal „v rodině Renaultu“ a jezdil silnější V8. Vracet se z nich do F3 nebo GP3 by byl nesmysl.

RK: V 2litrech Renault jsi se stal mistrem a již v prvním roce na silných V8 jsi bojoval o titul. Přišel jsi o něj až v posledním závodě. Jak jsi to nesl?

LD: Na ten rozhodující den v roce 2016 opravdu nemám hezké vzpomínky. Všechno se tenkrát otočilo proto mne a prohrál jsem o pár bodíků. Ale na druhou stranu: Kdyby mi tehdy někdo začátkem roku řekl, že budu ještě v posledním závodě bojovat o titul, tak bych to bral všemi deseti. No a mistrem se stal Tom Dillmann – opravdu zkušený a špičkový pilot. Takže to byl i pro mne úspěch.

RK: Roku 2017 jsi debutoval ve Formuli 2, po Maďarsku ale překvapil tvůj přestup od Racing Engineeringu k Rapaxu. Co se stalo?

LD: U Racing Engineeringu nám prostě chyběly výsledky. A s jejich vysvětlením „jsi nováček“ jsem se prostě nechtěl spokojit. Nepřišel jsem přeci do F2, abych jezdil o P15-P16 a byl jsem si jist, že to není mou vinou! V týmu časem vládlo ohromné napětí a byl jsem rád, že jsme se dohodli s Rapaxem. I když tam neměli peníze, tak jsem se dokázal prosadit místy 4 a 7 alespoň v Monze. Ta sezona už stejně byla v pytli...

RK: Minulý rok jsi byl i juniorem BMW a jezdil jsi GT...

LD: Ano, letos se ale soustředím výhradně na Formuli 2. S BMW je všechno v pořádku a nadále spolu mluvíme. Jen již nejsem jejich juniorem. Člověk ale nikdy neví co bude.

 

RK: Proč jsi se pro letošek rozhodl spolupracovat s českým týmem Charouz?

LD: Znal jsem je z Formule V8 a vím, že je to výborný tým. Máme stejné pojetí práce a jsem si jist, že dosáhneme dobrých výsledků. Ohledně toho „českého týmu“: Pokud vím, tak jsou tu jen dva Češi: Pan Charouz a sportovní šéf. Můj inženýr je Belgičan, mechanici jsou z Nizozemí a Portugalska. Angličtinou se se všemi výborně domluvíme.

RK: Věděl jsi, že Charouz bude farmou Ferrari? Jakou to hraje pro Tebe roli?

LD: Ano, věděl jsem to a jistě to není na škodu. Je dobré, mít tak velkého partnera. Ostatní to dělají podobně: DAMS spolupracuje s Renaultem, Arden s Hondou... Mám sice nálepku Ferrari na autě, nejsem ale členem Akademie Ferrari. Mým hlavním sponzorem je arabská finanční společnost ADS.

RK: Mnohé pozorovatele překvapilo, že Ferrari opustil špičkovou stáj Prema Charouzovým směrem..?

LD: Páni od Ferrari nechtěli mít ve svém týmu F2 Seana Gelaela. Jeho otec ale Premě zaplatil velké peníze...

RK: Co říkáš nové Dallaře-Mecachrome-turbo?

LD: Ten pověstný turbo-lag není z mého hlediska tak zlý – mohu se s tím vypořádat. Za to ale ten ochranný oblouk „Halo“, to je opravdová hrůza! Ani ne za jízdy, ale při nastupování a vystupování. Ani nechci pomyslet na situaci, že někdo bude muset po nehodě rychle z kopitu ven. Myslím, že tento prvek nebezpečí spíše zvýšil!

 

 

Text a foto: Roman Klemm

Fotky

Další články

Komentáře