Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Sobota, 15. června 2019 (18:36) Pavel Jelínek

Rozbitý motor zastavil Filipa Salače od zlepšení na VC Katalánska.

Filip Salač po pátečních trénincích Velké ceny Katalánska

Ve španělské Barceloně se dnes rozjela sedmá GP letošní sezóny a první volné tréninky má za sebou Filip Salač, jezdec týmu Redox Prüstel GP ve třídě Moto3. V prvním tréninku zajel velice slušný čas, ale závěrečnému zrychlení během odpoledne zabránil déšť.

Letošní sezóna mistrovství světa silničních motocyklů tento víkend pokračuje sedmou Grand Prix, se kterou se přesunul do španělské Barcelony. Závodní víkend začal tradičně volnými tréninky. Po ránu bylo nad katalánským okruhem oblačno, ale podmínky se během dne zlepšovaly. Na závěr druhého volného tréninku třídy Moto3 ale začalo znenadání pršet, což všechny překvapilo. V důsledku toho se někteří závodníci nezlepšili a mezi nimi byl i český závodník Filip Salač.

Filip Salač zahájil další závodní víkend slušným výkonem a i když se zpočátku necítil na své motorce dobře, díky změně v nastavení to šlo k lepšímu. V prvním volném tréninku obsadil sedmnáctou pozici s časem 1:50,434 a ztrátou 1,267 s. Odpoledne se chystal čas zlepšit, ale to se vzhledem k zmíněnému počasí nepodařilo a trénink ukončil na 28. místě s časem 1:50,880. Pro zítra s týmem pracovali na vyhodnocení dat a nazelení lepšího nastavení.

 

Filip Salač

"V prvním volném tréninku jsme se snažili najít dobré nastavení motorky, ale ze začátku motorka vůbec nefungovala. Neměl jsem žádný pocit od zadního kola, vůbec nemělo přilnavost. Poté jsme udělali změnu v nastavení a nasadili nové pneumatiky, takže to bylo lepší. Díky tomu jsem zajel 17. čas a měl ztrátu 1,2 vteřiny na prvního, což nebylo špatné. Věděl jsem, že to nestačí a ve druhém tréninku jsme ze začátku zkoušeli tvrdou pneumatiku, ale to nebylo dobré, protože bylo velké horko. Chtěli jsme vědět, co to udělá, ale motorka nefungovala. Poté jsme na tři kola dali použitou měkkou pneumatiku, na které to bylo lepší. Když jsem jel do boxů pro nové pneumatiky, začalo pršet. Nikdo z nás nechápal, proč začalo pršet, protože to na předpovědi nebylo.

Tím pádem jsem vyjel na nových pneumatikách, ale stihl jsem jen jedno rychlé kolo, ale kvůli vodě se to klouzalo. Proto se nedalo zrychlit, takže byl můj čas z druhého volného tréninku pomalejší, než z prvního. Po trénincích jsme s týmem hodně pracovali na telemetrii a vyhodnocení dat, pro zítřek uděláme změnu v nastavení a doufám, že se zítra podaří zajet lepší čas. Víme, kde zrychlit, máme na to. Udělám všechno pro to, abych byl zítra co nejvíce vpředu a děkuji všem, co mě podporují."

 

Rozbitý motor zastavil Filipa Salače od dalšího zlepšení

Katalánská Velká cena dnes pokračovala dalšími volnými tréninky a kvalifikacemi, ale technická závada výrazně ovlivnila další progres Filipa Salače.

Mistrovství světa silničních motocyklů se tento víkend přesunulo do španělské Barcelony, kde se jede Velká cena Katalánska. Podmínky na trati dnes byly dobré, když bylo od rána slunečno.

Filip Salač vyrazil do ranního tréninku s tím, že vyzkouší nové nastavení motorky. Bohužel krátce po vyjetí na trať se mu na jeho KTM bouchl motor a celý trénink musel vynechat. Do kvalifikace tým pracoval na výměně za jiný, nastavení motorky zůstalo stejné. To se ukázalo jako nevhodné a ztracené drahocenné minuty z ranního tréninku chyběly pro lepší doladění nastavení motorky do kvalifikace. V ní český závodník zajel čas 1:51,578, který bohužel stačí na start z konce startovního pole z 30. pozice.

Filip Salač

"Ve třetím volném tréninku mi po prvním měřeném kole bouchl motor, pravděpodobně se rozbil píst a tím pádem jsem musel odstoupit. Kvůli tomu jsem neodjel žádná další kola a přišel o třetinu volných tréninků, které máme celkově. To znamená 40 minut z celkových 120 minut, což je celkem dost. Nemohli jsme vyzkoušet změny na motorce. Cílem bylo se dostat přímo do druhé kvalifikace. Všechno jsme na to měli připravené, včetně nových pneumatik, ale po tomto problému s motorem už jsem dál jet nemohl."

 

"Do kvalifikace jsme motor vyměnili a jeli na dva výjezdy s novými pneumatikami. Nastavení, které jsme chtěli ve třetím volném tréninku vyzkoušet, nebylo dobré a v kvalifikaci to nefungovalo. Za dva tréninky se motorka nedá optimálně nastavit. Byla to pro mě další z těch horších kvalifikací a myslím si, že pokud by mi motor nebouchl, bylo by to 100% lepší. Včera jsem jel od prvního volného tréninku dobře a ve druhém tréninku to před deštěm na použitých pneumatikách také nebylo špatné.

Bohužel jsme dnes přišli o důležitých čtyřicet minut. Zítra do toho dám jako vždy všechno a uvidíme, jak to dopadne. Děkuji všem za podporu."

Harmonogram třídy Moto3 Monster Energy Gran Premi Monster Energy de Catalunya (časy uvedeny v SEČ):

Neděle 16. 6. 2019: Warm Up (08:40 - 09:00), závod (11:00)

 

PR

Fotky

Další články

Komentáře