Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Úterý, 15. května 2018 (14:38) Pavel Jelínek

„Řízení všech kol“ zmenšuje průměr otáčení.

Technické inovace pro nový Touareg – 2. díl:

„Řízení všech kol“ zmenšuje průměr otáčení

Novinka v nabídce: Nový Touareg je prvním vozem Volkswagen s aktivně řízenými koly zadní nápravy

Nové „řízení všech kol“ propůjčuje SUV vyšší třídy ve městě obratnost kompaktního vozu

Praha, 15. května 2018 – Volkswagen uvádí s novým modelem Touareg1 na trh SUV vyšší třídy, které je podobně agilní a snadno ovladatelné jako kompaktní vůz. To vše díky nově vyvinutému „řízení všech kol“, u něhož jsou přesně v souladu s příslušnou jízdní situací natáčena nejen přední, ale zároveň také zadní kola. „Řízení všech kol“ přispívá k tomu, že si velký Touareg snadno poradí i s úzkými uličkami ve městech nebo s náročným manévrováním v těsných prostorech. Nový systém navíc zvyšuje jízdní stabilitu ve vyšších rychlostech.

 

Nové „řízení všech kol“ při manévrování

„Řízení všech kol“ plus „Trailer Assist“

Na přání dodávané řízení všech kol pracuje v zásadě ve dvou provozních režimech v závislosti na rychlosti jízdy (méně než 37 km/h a více než 37 km/h).

První provozní režim: Při jízdě rychlostí nižší než 37 km/h se zadní kola automaticky natáčejí opačným směrem než přední. Pokud se přední kola natočí vlevo, zajistí elektricky ovládaný systém řízení na zadní nápravě natočení zadních kol až o pět stupňů vpravo. Výsledkem je lepší obratnost. „Řízení všech kol“ je citelným přínosem zejména při parkování díky průměru otáčení 11,19 metru místo standardních 12,19 metru. Systém usnadňuje také manévrování s přívěsem. Novou kombinací „řízení všech kol“ a systému „Trailer Assist“ vznikl asistent pro manévrování s přívěsem, který zajistí téměř zcela automatické řízení soupravy. Díky alianci obou systémů je řízení soupravy mimořádně snadné dokonce i v nejtěsnějším prostoru.

Druhý provozní režim: Přesáhne-li rychlost jízdy hranici 37 km/h, začnou se zadní kola při řízení natáčet ve stejném směru jako přední. Chování vozidla se zejména při rychlejší jízdě mimo město a na dálnici ještě více uklidní, protože řízení všech kol stabilizuje vůz při změně jízdního pruhu (například při rychlém předjíždění). To samé platí pro náhlé vyhýbací manévry.

Nové „řízení všech kol“ je nabízeno v paketu společně se vzduchovým odpružením včetně automatického udržování stálé světlé výšky, možnosti nastavení světlé výšky a elektronicky řízených tlumičů. Tento paket posouvá agilitu modelu Touareg na úroveň, která byla v tomto segmentu donedávna sotva představitelná.

 

1) Touareg V6 TDI 4MOTION, 210 kW / spotřeba paliva v l/100 km: město 8,1 / mimo město 6,2 / kombinovaná 6,9; emise CO2 v g/km: 182 (kombinované); třída hospodárnosti: C

Informace o značce Volkswagen: Nečekáme na budoucnost. Tvoříme ji.

Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 50 závodech ve 14 zemích. V roce 2017 vyrobil Volkswagen 6,23 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou Golf, Tiguan, Jetta nebo Passat. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 198 000 lidí na celém světě.

 

K tomu je nutné připočítat více než 7700 prodejců se 74 000 zaměstnanci. Volkswagen důsledně urychluje vývoj konstrukce automobilu. Elektrická mobilita, chytrá mobilita a digitální transformace značky jsou strategickými klíčovými tématy budoucnosti.

 

 

PR

Další články

Komentáře