Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Středa, 11. září 2019 (21:51) Jirka Fiala

Renault ALASKAN 2.3 dCi 190 Twin-Turbo AT

Renault Alaskan se od originálu zase až tak moc neliší. Ano přední maska s logem nezasvěceného přesvědčí o novém vozidle koncernu, zkušeného příznivce automobilismu či pozorného chodce, který bude mít nablízku pro porovnání Nissan už tak ne.  Jak už ale bylo mnohokrát řečeno, náklady na vývoj vozu jsou astronomické a tak se stalo běžnou praxí, že automobilky využívají platforem či rovnou celých vozů napříč koncernových značek k vlastní podobě. Co je však značce vlastní,  je motor který byl donedávna využíván také u zmiňované značky Mercedes a nedá se říci, že by s ním byla nespokojenost, spíše naopak.  Jedná se o motor Renault 2.3 dCi 190 Twin-Turbo AT převzatý z modelu dodávky Renaut Master, podrobený dlouhému testování a mající pověst dlouhé výdrže.  Alaskan je nabízen ve třech variantách pohonu – dCi 160 s manuální převodovkou, a dCi 190 s manuální či automatickou převodovkou. Jak jsme u Renaultu zvyklí, máme možnost tří úrovní výbav – LIFE, ZEN a INTENS. Testovaný vůz byl ve výbavě INTENS, tedy se střešními lištami v barvě matného chromu, koženým čalouněním, elektricky ovládaným sedadlem řidiče v osmi směrech, vyhřívanými předními sedadly, LED svícením, Ful LED světlomety Pure Vision s ostřikovači (dobré u terénního vozu) dále pak s panoramatickým kamerovým systémem k tomu navíc z příplatkové výbavy metalický lak, panoramatické střešní okno, uzávěrka diferenciálu (tu by člověk čekal v základní výbavě), textilní koberce, Hardtop, boční panely k hardtopu a asistent výklopných dveří korby.

Exterier

Jak už bylo řečeno, Renault na rozdíl od Mercedesu nešel daleko od původní verze Nissanu Navara a tak až na čelní masku a značková loga se moc od originálu neliší. Skelet vozu působí mohutným dojmem, metalický lak a chromové doplňky – kliky dveří, zpětná zrcátka, zadní nárazník lišty v masce a lemování mlhovek ve tvaru C spolu s hliníkovými nášlapy prahů, střešními lištami a čelní ochranou chladiče dodávají vozu punc elegance. Vadou na kráse byly zkorodované a nefunkční zámky hardtopu – prosklené nástavby korby, takže jste neměli šanci zde bez dozoru ponechat náklad či osobní věci. Uvnitř korby pak byly opět přesuvná oka pro uchycení nákladu. Uprostřed loga Renaultu na čelní masce se nachází přední kamera, zadní je integrovaná u kliky víka korby. Nad pravým blatníkem nalezneme víko pro doplňování AdBlue, víko palivové nádrže je pak na levé straně, co může být otravné při doplňování u pump se společným stojanem pro obě položky.

Interier

Uvnitř vozu nenalezneme komfort spíše praktičnost pracovního auta. Především interiér napovídá o příslušnosti k původní značce Nissan, ze které si převzal jak ovladače, tak volant a středovou konzoly včetně přístrojové desky s rádiem. Dojem z tvrdých plastů napravovala kožená sedadla, řidičovo i elektricky stavitelné, světlý potah stropnice prosvětlené navíc proskleným střešním oknem. Opět jsme se museli spokojit s omezeným sklonem volantu bez možnosti posuvu. V kabině nalezneme hned tři zásuvky pro nabíjení – u odkládací schránky u čelního skla, na středovém panelu přístrojové desky  (spolu s konektorem USB a externích medií AUX) a pak mezi předními sedadly pro zadní lavici.

Přístrojová deska je osazena dvěma kruhovými analogovými ukazateli (rychloměr a otáčkoměr) a mezi nimi LCD displej se zobrazením spotřeby a jízdních dat. Na barevném displeji rádie se zobrazuje jak navigace tak obraz z vnějších kamer. Ovladače vyhřívání předních sedadel se nachází možná netradičně na středovém tunelu u řadící páky. Multifunkční volant umožňuje bez rozptylování při jízdě ovládání tempomatu a rádia. Pro stahování bočních okének bylo nutné držet spínač po mcelou dobu operace, což bylo dost nepohodlné. Poněkud obtížné je i párování telefonu s vozidlem přes menu MyCar

Jízda

Díky nahrazení zadních listových per vinutými pružinami je jízda  v Alaskanu pohodlná a vůz dobře sedí i v zatáčkách. Dieselový motor byl značně pomalý v akceleraci a  přitom docela hlučný, za co částečně mohl i hrubší vzorek pneumatik. Pomalý nástup točivého momentu byl ale vyvážen schopností vozidla vyjet kdejaký terén. Při hmotnosti přes dvě tuny jsme dosáhli velmi pžíznivé spotřeby okolo sedmi litrů, konkrétně 6.9 – 7.4 l/100 km, přičemž TOP byl 5.3 l a při akceleraci okolo 15 l. Vítanou výbavou byla uzávěrka zadní nápravy, pro někoho pak asistent pro jízdu z kopce či parkovací senzory.

Technické údaje:

Motor

Objem:                           2 298 ccm

Počet válců / ventilů:  4 / 16

Max. výkon:                  140 kW při 3 750 ot/min

Max. točivý moment: 450 Nm v rozmezí 1 500 – 2 500 ot/min

 

Převodovka

7 stupňová automatická

 

Rozměry:

Délka:       5 399 mm

Šířka:        1 850 / 2 075 mm (přes zrcátka)

Výška:      1 841 /  1 841 (přes střešní lišty)

Rozvor:                  3 150 mm

Rozchod:               1 570 mm (přední i zadní)

Přední převis:       939 mm

Zadní převis:         1 310 mm

Průměr otáčení:  13 200 mm

Nájezdový úhel:  29 / 25 0 (přední/zadní)

 

Pneumatiky 255/60 R 18

 

Hmotnosti:

Provozní:                              2 086 kg

Celková:                                3 035 kg

Max. hmotnost přívěsu:    3 500 kg

Max. hmotnost soupravy: 6 000 kg

 

Objem palivové nádrže:   73 l

Objem nádrže AdBlue:     17 l

 

Základní cena vozu:  889 900 Kč bez DPH

Cena vč. Příplatkové výbavy: 946 900 Kč bez DPH

 

Fotky

Další články